Telemark Salmakerverksted har utviklet en helt ny varebilløsning til Toyota Land Cruiser 150, som burde være av interesse for de av Dere som har bestilt eller er i ferd med å bestille en slik bil.
Fordelene med deres ombygging er følgende:
• De har hele 5cm bedre plass til føreren, noe som er avgjørende for å sitte godt.
• De gjør ingen inngrep i taktrekk eller andre interiørdeler, og taktrekket alene koster ca. 40.000 eks. mva. ferdig montert.
• Skilleveggen er utformet slik at stolene foran ikke blir skadet. To ryggtrekk som dette koster ca. 28.000 eks. mva. ferdig montert.
• De kobler ikke ut airbagene i taket, og leverer således en sikrere bil enn importøren.
• Beskyttelsesplater for dørpanel bak er standard. Da det fort oppstår skader på disse i perioden bilen brukes som varebil.
• Hull på siden av gulv for oppbevaring.
• Høyeste kvalitet på utførelse og utseende, med «Land Cruiser» skåret ut i skilleveggen.
• Sikkerhetsbelter blir pakket inn og lagt bak sidepanel, slik at disse er uten skader til senere.
• Alle demonterte deler blir pakket ned i en solid eske merket med modell og bilens understellnummer.
• Deres ombygging er ca. 100kg lettere, og dette gjør at man sparer ca. 6.000 i avgift som varebil.
• Ved tilbakestillelse til personbil sparer man ytterligere 18-22.000 kroner i avgift.
• De isolerer gulvet med et spesialskum fra Tyskland, da fjerning av setene lager mye støy og påvirker bruk av mobiltelefonen i bilen.
• Høyere annenhåndsverdi både som varebil og ikke minst som personbil. Erfaringsmessig utgjør dette ca. 50.000 kroner.
De kan levere alle mulige tilleggsløsninger ingenting er umulig, men her er noen av disse:
• Oppbevaringskasse bak skilleveggen trukket i teppestoff. Denne er meget populær.
• Spesialtilpassede hundebur.
• Gummimatter.
Når disse bilene skal bygges om til personbil , som de fleste gjør etter 3-6 år, så er det flere fordeler dersom bilen har en ombygging fra dem.
Det er viktig at dette tas med når Dere vurderer hvor Dere vil bygge om disse bilene.
• Taktrekket er originalt, og kan stå urørt i bilen.
• Airbagene i taket er tilkoblet. På ombyggingen fra importøren, så må taktrekket byttes dersom disse skal kobles inn igjen.
• Ryggtrekkene på stolene foran er uten skader.
• De krediterer kostnad på skillevegg med mer dersom ombyggingen til personbil skjer hos dem. Prisen kan variere avhengig av utseende på
skilleveggen.
Har Du allerede bestilt bilen er det fortsatt ikke for sent å få denne ombyggingen, så ta kontakt med Telemark Salmakerverksted så hjelper de Deg med dette.
Tilbakemeldinger mottas med takk:)
Land Cruiser 150 ombygging til varebil, slik det skal gjøres!
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Land Cruiser 150 ombygging til varebil, slik det skal gjøres!
- Vedlagte filer
-
- Varerommet bakfra
- DSC_1071.jpg (33.25 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Skilleveggen fra siden
- DSC_1084.jpg (34.65 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Ingen skader på taktrekket
- DSC_1098.jpg (34.36 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Oppbevaringskasse
- DSC_1107.jpg (31.44 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Oppbevaringskasse med delte rom på hver side
- DSC_1122.jpg (29.33 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Oppbevaringskasse fra siden
- DSC_1128.jpg (33.98 KiB) Vist 1713 ganger
-
- Gummimatte
- DSC_1141.jpg (33.94 KiB) Vist 1713 ganger
Re: Land Cruiser 150 ombygging til varebil, slik det skal gjøres!
Jeg var nær ved å kjøpe en 200 som hadde vært bygget om til varebil av Telemark Salmakerverksted.
Selger var skeptisk til at dette var godkjent og samtidig hadde Statens Veivesen kontroll like ved. Han kontaktet dem og spurte om de kunne sjekke dette, de gjorde faktisk dette og de kunne bekrefte at det Telemark Salmakerverksted hadde gjort var helt i tråd med regelverket, det lå til og med video som viste alt.
Selv om de ikke hadde gjort hull i taket bak slik "alle andre" gjør, enten det gjelder 150 eller 200.
Selger var skeptisk til at dette var godkjent og samtidig hadde Statens Veivesen kontroll like ved. Han kontaktet dem og spurte om de kunne sjekke dette, de gjorde faktisk dette og de kunne bekrefte at det Telemark Salmakerverksted hadde gjort var helt i tråd med regelverket, det lå til og med video som viste alt.
Selv om de ikke hadde gjort hull i taket bak slik "alle andre" gjør, enten det gjelder 150 eller 200.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Land Cruiser 150 ombygging til varebil, slik det skal gjøres!
Har nylig mottatt en 150 ombygd hos Telemark Salmakerverksted. Det er som natt og dag i forhold til hvordan Toyota ødelegger bilene. Mye bedre plass framme, taktrekk intakt og mye mindre støy. Har hatt både 2022 Toyota ombygd og nå 2023 TS ombygd. Ufattelig at ikke Toyota har gått for denne løsningen selv.
Re: Land Cruiser 150 ombygging til varebil, slik det skal gjøres!
Ja det er merkelig at de ikke velger kvalitet ombygging, de som hevder de leverer kvalitet....
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.