Reservehjul
Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, lj73jon
Reservehjul
Har min hdj 100 på understellsbehandling, men verktøyet for å få ned reservehjulet passer ikke. Ifølge verkstedet så er det ikke noe hakk i heisemekanismen som passer med kroken på jekksveiven. De mener det er et stjerneformet verktøy som kan passe. Er det noen som har en ide?
Re: Reservehjul
Etter beskrivelsen kan det være en slik en?

- Snekker_Andersen
- Innlegg: 396
- Registrert: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Sted: Oslo
Re: Reservehjul
I mitt originale verktøysett har jeg denne fine «bitsen»:
HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Re: Reservehjul
Ja, trenger da en slik en som passer. Står et nummer på "id kortet" ifølge Toyota. Når jeg får bilen tilbake, så for jeg se om jeg finner dette "id-kortet". Eller er det like greitt å kjøpe alle bitsene på Aliexpress?
Re: Reservehjul
Bare skru ned hele reservehjulsulamitten og fjern den greia, slik at kroken passer.
Deretter sjekker du nedi alle hulrom, hanskerom, midtkonsoll, under jekken og i bunnen av lommene i verktøysettet, og finner adapteren/nøkkelen/bitsen, og kaster den.
Deretter sjekker du nedi alle hulrom, hanskerom, midtkonsoll, under jekken og i bunnen av lommene i verktøysettet, og finner adapteren/nøkkelen/bitsen, og kaster den.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Reservehjul
Høres ut som en god plan 

- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1723
- Registrert: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Sted: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Reservehjul
Holdt på med dette på en hundre til en kamerat i fjor. Selv om vi hadde den nøkkelen var sporet så slitt at den ikke ville ta tak. Må da ta ned traversen som hjulet henger i. To bolter på hver side. De var så rustne at pipa lagde runde bolter av hodene. Da er det kun vinkelsliper som gjenstår, men mener å huske at potta er i veien på høyre side, så da må i verste fall den ned først...
dette er en idiotisk patent fra Toyota.
På min har jeg kappet vekk denne patenten, og sveiset på en pipe istedenfor. Så da går jeg bare inn med en 1/2 ‘ forlenger, så er problemet løst. Men da må det jo ned først..
dette er en idiotisk patent fra Toyota.
På min har jeg kappet vekk denne patenten, og sveiset på en pipe istedenfor. Så da går jeg bare inn med en 1/2 ‘ forlenger, så er problemet løst. Men da må det jo ned først..
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no