Koble ut varmeapparat bak - pga lekkasje

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jon-anders
Ble med: ons okt 20, 2004 10:04 pm

Koble ut varmeapparat bak - pga lekkasje

Innlegg av jon-anders »

Hei

Min hdj80 har fått lekkasje i tilførsel varmeapparat bak (mellom setene), så nå det var helt rusta...

Min sønn skal til Sveits 1.4, så da lurer jeg på. Hvordan koble vekk/fra slangesystemet bak?
Er dette enkelt?
Ser at jeg må skifte alt til bakre ved en senere anledning......før vinteren:)

Har noen ett tips hvordan dette gjøres?

Hilsen
Jon-Anders
Fredrikstad
Brukeravatar
beaas
Ble med: ons mai 12, 2004 10:16 am
Lokasjon: Hamar

Re: Koble ut varmeapparat bak - pga lekkasje

Innlegg av beaas »

Mener det skal være rimelig enkelt ja, bare legge en loop på kjøleslange øverst på torpedovegg/bakkant motor der de rørene går ned og kommer opp igjen langsmed transmisjonstunnelen/over girkasse.

Jeg fikk lekkasje på rørene som gikk ned torpedo/over girkasse men erstattet det med slanger, orginale rør er ikke tilgjengelig lenger. De rørene under bilen var skiftet før jeg kjøpte bilen i 2010 og er fortsatt fine.

Mange som fjerner den bakre varmeren, søk på rear heater delete eller tilsvarende på ih8mud forumet så ser du bilder osv av hvordan de har gjort det. Jeg valgte å beholde siden jeg fortsatt en sjelden gang har baksetepassasjerer.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
jon-anders
Ble med: ons okt 20, 2004 10:04 pm

Re: Koble ut varmeapparat bak - pga lekkasje

Innlegg av jon-anders »

Hei
Litt seint svar, men den ble koblet ut.

Ser vel ut som at jeg bør parkere Hj80, for en bedre oppussing, før rusta tar over bilen.

Er jo en bil man ikke vil kvitte seg med.

Hadde virkelig håpet at jeg kunne få meg en 100 igjen, savner den.
Er det noen som vet noe om den 100 (2006) som nå ligger ute på finn?
Er også (eller en kompis) som har (endelig) fått øyne opp for landcruiser, han ønsker seg en hj45 pickup, ikke oppussingsprosjekt.

Takk igjen for gode innspill.

jon-anders
fredrikstad
Svar

Tilbake til «Generelt 8x»