Høydeforskjell bak pga KDSS 2014 LC GX

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
LC2014
Ble med: tir apr 08, 2014 7:08 pm
Lokasjon: Tomrefjord

Høydeforskjell bak pga KDSS 2014 LC GX

Innlegg av LC2014 »

Helt fra jeg fikk bilen i Juli har den tidvis vært høyere på venstre side bak en høyre. Bilen har nå stått på Toyota hele uken og de har feilsøkt, justert og byttet 2 stk dempere for KDSS(en foran og en bak). Bilen var i utgangspunktet fra 20-40 mm skjev. Den er nå varierende mellom 2-10 mm skjev. De mener nå at de har satt trykket bak til minimum(systemet har en demper for bakerste og en for fremste hjulstilling, demper bak og foran står på venstre side). IHHT Toyota så er det byttet til en ny type demper på KDSS systemet i fjor høst på 150 LC, det har vert et par tilfeller hvor disse har feilet. Men det ser ikke ut til å ha løste problemet på min bil. IHHT Toyota Norge så er det en toleranse på 20 mm på dette systemet. Usikker på om jeg skal godta dette, og hva dette evt vil ha å si for kjøreegenskaper på bilen. Skal nå hente hjem bilen så får vi se hvordan dette utvikler seg. Er det noen andre som har vert borti dette problemet? Setter stor pris på andres erfaringer og gode innspill.
Mvh
Tor Inge
--------------
2014 LC 150 GX 7 seter
2006 LC 120 GX 8 Seter Solgt
cruiserole
Ble med: søn okt 15, 2017 11:12 pm

Re: Høydeforskjell bak pga KDSS 2014 LC GX

Innlegg av cruiserole »

Er vel en gammel post, men kom du i mål? Har tilsvarende fenomen på min 2011. . .
Disponible kjøretøy på tunet:
2011 LC150
2010 UrbanCruiser

Tidligere kjøretøy:
2001 LC90
Litt av hvert ymse (ikke cruiser)
Brukeravatar
kantor
Ble med: fre apr 29, 2016 2:09 pm

Innlegg av kantor »

Har lest om dette masse på russiske nettsider. Folk kranglet mye med forhandlere der, ser ut at de klarte ikke å løse det. Jeg forstod det slik at alle biler med KDSS har dette fenomenet. Noen snakket også om det at bensintanken gjør den skjev pga veldig skjev vektfordeling,
Nå LC120 2009 GX. Tidligere LC 150 VX, skinn, uten TEMS, 2010. Tidligere Mitsubishi Outlander 2009.
Brukeravatar
lia
Ble med: ons mar 10, 2010 8:00 am

Innlegg av lia »

Har en 2011 mod 150 uten tems
KDSS lampe lyser når bilen har gått et par km. Lekkasje på KDSS pumpe, Toyota skiftet pumpe og luftet systemet. 20 lapper!!
Fikk levert bilen skjev, 2,5 cm høyere på venstre side både foran og bak. Bilen ble ustødig og føltes litt som å kjøre båt. Toyota sier det må byttes fjærer. DETTE ER HELT FEIL. Jeg demonterte KDSS bak etter at de byttet pumpe, da ble bilen rett. Når man har byttet KDSS-pumpe må bilen justeres rett med KDSS system. Toyota justerte min bil rett etter 3 forsøk, da ble den stødig igjen...Ta kontakt med et større Toyotaverksted dersom de påstår at fjærene må byttes etter et pumpebytte.
Alf :)
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 15x»