Har en LC200 2008 mod, gått 250 000km, diesel. Såg her en kveld at det lakk hydraulikkolje ut ved h.bakhjul og bilen sank mer og mer sammen. Fikk samtidig opp "Check 4-wheel AHC system". Har nå hatt bilen inn på Toyota Sandnes og de sier at det er irret hull i AHC pumpa som må skiftes. Kostnad ca 50-60000,-. Bare pumpa kommer på ca 45000,- kr. Er det noen av dere andre som har vært borti det samme? Mulig å bestille billigere pumpe fra Australia/utlandet? Mulig å fikse pumpa uten å bytte hele? Bedre å bygge om til vanlige støtdempere/fjærer?
Takknemlige for innspill som kan redusere kostnaden noe:)
Lekkasje AHC pumpe
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Lekkasje AHC pumpe
Sitter pumpe og tank ved bakhjulet på 200?
Har du delenummer på det som er gåent? Du kan jo bare sjekke pris hos Amayama og Partsouq først, kanskje mye å spare?
Komplett pumpe 48910-60030 koster 900-1000 US$ fra amayama.
Har du delenummer på det som er gåent? Du kan jo bare sjekke pris hos Amayama og Partsouq først, kanskje mye å spare?
Komplett pumpe 48910-60030 koster 900-1000 US$ fra amayama.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Takker for godt svar!
48910-60030 er delenummeret jeg fikk fra Toyota Sandnes, samme som du nevner. Ja, virker som om pumpa satt ved h.bakhjul på LC200, iallfall der det rant olje fra. Jeg skal sjekke butikkene du nevner! Har du ok erfaring med å handle derfra?
48910-60030 er delenummeret jeg fikk fra Toyota Sandnes, samme som du nevner. Ja, virker som om pumpa satt ved h.bakhjul på LC200, iallfall der det rant olje fra. Jeg skal sjekke butikkene du nevner! Har du ok erfaring med å handle derfra?
Ingen problem å handle fra disse firmaene. Mange her som har brukt de i årevis. Bare google på forumet så finner du mange tips og erfaringer om de.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Liten oppdatering.
Jeg bad Toyota skru av pumpa til meg. Har nå fått den hjem og rengjort den godt, var full av støv, dinitrol og annen skitt. Finner ikke lekkasjen i godset som Toyota mente det var......... Skal innom et mekanisk verksted i dag for å høre om de vil ta en kikk på den ift hvor lekkasjen er, evt reparasjon. Blir spennende.
Ellers finner jeg pumpa på både ebay og Amayama for 10-15 000kr ca, altså 30-35000 mindre enn hos Toyota Sandnes.
Jeg bad Toyota skru av pumpa til meg. Har nå fått den hjem og rengjort den godt, var full av støv, dinitrol og annen skitt. Finner ikke lekkasjen i godset som Toyota mente det var......... Skal innom et mekanisk verksted i dag for å høre om de vil ta en kikk på den ift hvor lekkasjen er, evt reparasjon. Blir spennende.
Ellers finner jeg pumpa på både ebay og Amayama for 10-15 000kr ca, altså 30-35000 mindre enn hos Toyota Sandnes.
Hei.
Har en 2008 modell som på 250 000km (!) begynte på akkurat samme viset. Da er vel det levetida på AHC pumpa det da..
Er spent på høre om du fant ut noe om lekkasjen, og om det var bare å bytte komplett enhet eller om det var reparabelt.
Mvh
Fred-G
faarsandoy@mil.no
Har en 2008 modell som på 250 000km (!) begynte på akkurat samme viset. Da er vel det levetida på AHC pumpa det da..
Er spent på høre om du fant ut noe om lekkasjen, og om det var bare å bytte komplett enhet eller om det var reparabelt.
Mvh
Fred-G
faarsandoy@mil.no
Hei.
Mulig samme lekkasje på meg i går.
Toyota fant ikke selve lekkasjen, så jeg kjørte hjem igjen.
Noen tips i fra og status hos andre?
Vh Thomas
Mulig samme lekkasje på meg i går.
Toyota fant ikke selve lekkasjen, så jeg kjørte hjem igjen.
Noen tips i fra og status hos andre?
Vh Thomas