Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Mye godt arbeid. Blir tatt litt for lite bilder ser jeg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Ny snurre på plass også. Var overhodet ikke nødvendig men va nysgjerrig på den nye g400 titan saken. Har ett veldig stort potensiale på nede effekt men ønsker ikke å makse det ut.
Turboen va forhåndsinnstilt på 1.5bar, justerte den opp til 2 bar slik at den passer min map pr nå.
Kan bruke det som det er men planen er en liten re-map. Trenger i teorien noe mere drivstoff.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Turboen va forhåndsinnstilt på 1.5bar, justerte den opp til 2 bar slik at den passer min map pr nå.
Kan bruke det som det er men planen er en liten re-map. Trenger i teorien noe mere drivstoff.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Første lengre kjøretur med ny oppbygget kasse og snurre,ny bil! Nå ligger jeg på 1500rpm i 80kmt på gps. Det har vert en del lager støy ifra kassa siden jeg kjøpte den og blitt verre det siste året, nå er det helt stille ifra drivverket.
Kjerra drar godt ifra 1400rpm . Den nye turboen er neste helt stille i forhold til g350en, den plystret som bare det. Føler g400ti har litt mere å gi under 1500rpm enn g350n.
Neste blir en visit til Risa for å få tilpasset nye rocksliders. Deretter få pumpa overhalt samt nye dyserør.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjerra drar godt ifra 1400rpm . Den nye turboen er neste helt stille i forhold til g350en, den plystret som bare det. Føler g400ti har litt mere å gi under 1500rpm enn g350n.
Neste blir en visit til Risa for å få tilpasset nye rocksliders. Deretter få pumpa overhalt samt nye dyserør.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Bra det funker, og mindre ulyder er aldri feil
Godt å se det er fler enn meg som bare må prøve litt forskjellige feks turboer for morroskyld
Godt å se det er fler enn meg som bare må prøve litt forskjellige feks turboer for morroskyld
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Turbo og motor e gøy! Denne snurra skal ha det beste ifra de minste og de største i en og samme enhet. Riktig oppsatt kan den gi 2 bar ved 1750rpm og 3bar ved 2000rpm og holde 3 bar til The bitter end. Er allerede ett godt truse røsk som det er novikingen skrev:Bra det funker, og mindre ulyder er aldri feil
Godt å se det er fler enn meg som bare må prøve litt forskjellige feks turboer for morroskyld
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Det vil jeg tro ja.
Jeg sitter for øyeblikket å prøver å regne litt turbo map til min lille 2.4
Ser ut som jeg ender opp med en holset HE221WG, prøver vel 7cm eksoshus først. er det for sent trykk så bytte til 5.5 cm kanskje.
Har jo ikke ombygd pumpe enda, men org turboen er litt treg, så tenkte å starte med å bytte turbo først som sist.
Jeg sitter for øyeblikket å prøver å regne litt turbo map til min lille 2.4
Ser ut som jeg ender opp med en holset HE221WG, prøver vel 7cm eksoshus først. er det for sent trykk så bytte til 5.5 cm kanskje.
Har jo ikke ombygd pumpe enda, men org turboen er litt treg, så tenkte å starte med å bytte turbo først som sist.
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Og det holder fortsatt, nå er det jo onsdag og litt ute i uka...
Bra jobbet! Spennende å høre om.
Bra jobbet! Spennende å høre om.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Takker for det! Har fått meg en langtur til Fagernes , til Rakfisk festivalen. kassa funker perfekt! Ekstrem nydelig med det nye lavere 5.giret.beaas skrev:Og det holder fortsatt, nå er det jo onsdag og litt ute i uka...
Bra jobbet! Spennende å høre om.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Byttet bremse booster motor i dag, en kjapp jobb. Noe trangt men håndterbart. Sitter på under siden av ABS enheten.
Kom på knappe 1500kr inkl moms og frakt ifra statene.
En viktig ting å å passe på å ikke miste. Den detter ut under demontering.
Justere akslingen på nye pumpa til samme stilling som den gamle.
Legge litt grease på pakning og overføringen slik at de holder seg på plass under montering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kom på knappe 1500kr inkl moms og frakt ifra statene.
En viktig ting å å passe på å ikke miste. Den detter ut under demontering.
Justere akslingen på nye pumpa til samme stilling som den gamle.
Legge litt grease på pakning og overføringen slik at de holder seg på plass under montering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Godt jobba. God info.
Jeg tenkte at det må være kjappere å demontere masteren enn å drive kirurgi opp-ned. Gikk det greit?
Jeg tenkte at det må være kjappere å demontere masteren enn å drive kirurgi opp-ned. Gikk det greit?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Det gikk veldig fint. Bare to 5mm umbrako skruer i front. Vippe den ned , så lirke den av festet i bakkant, så lirke den opp mot inneskjermen.Gikk knappe 40min hele jobben .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Hadde meg nylig en liten mekke kveld,byttet en stikk aksling og de siste foringene i bakstillingen.
Nå har jeg byttet mere eller mindre alt av slitedeler i understellet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå har jeg byttet mere eller mindre alt av slitedeler i understellet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1773
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Presser du inn orginale foringer, eller går du for polyretane foringer?
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Satt i orginale. Det er nok det som varer lengst tenker jeg.
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Hadde dysene ute for testing da 2 av de laget litt lyd . Etter rens og testing måtte jeg bytte en dyse spiss.
Kjappt gjort når dyse tettningene kommer rett ut. Men det er ikke alltid de vil det Prøvde med stor fransk treskrue uten hell. Måtte lage meg ett spesial verktøy av ett stort flatt skrujern. Funket fjell men måtte bruke rå makt!
Så en runde med en dysefres før jeg puttet nedi dysene igjen men nye o-ringer og tettninger.
Kjappt gjort når dyse tettningene kommer rett ut. Men det er ikke alltid de vil det Prøvde med stor fransk treskrue uten hell. Måtte lage meg ett spesial verktøy av ett stort flatt skrujern. Funket fjell men måtte bruke rå makt!
Så en runde med en dysefres før jeg puttet nedi dysene igjen men nye o-ringer og tettninger.
- Vedlagte filer
-
- IMG_5382.jpeg (75.47 KiB) Vist 1893 ganger
-
- IMG_5384.jpeg (167.52 KiB) Vist 1893 ganger
-
- IMG_5385.jpeg (145.78 KiB) Vist 1893 ganger
Min Garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9421
Tlf 90848616
Land Cruiser 100 AT
X-Land Cruiser V8 AT
X-Land Cruiser 100
Re: Ulv sin LC 100 & LC 200 garasje
Godt jobba. Hvem gjorde testinga?
Var de nye tetteringene av en hvit legering istedenfor kobber? De skal visst sette seg mindre fast.
Var de nye tetteringene av en hvit legering istedenfor kobber? De skal visst sette seg mindre fast.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.