En liten solskinnshistorie fra virkeligheten som skulle kunne ha allmen interesse: -Lysene, og da spesielt nærlysene var irriterende dårlige på bilen min, så jeg bestemte meg for å ta fatt i problemet.
Har lest flere tråder om dette og vet det er flere på forumet som har gjort det samme som meg og blitt like fornøyd som jeg ble: Jeg dro til en lokal bilutstyrsforretning og kjøpte 2 stk 7" HELLA 20 LUX lyktinnsatser til hovedlysene på 73-en min. De originale var bare på 12,5 LUX + at de sikkert var litt matte etter snart 20 år.. (LUX-verdien står preget i glasset ved siden av E-merket, Vegard som viste meg dette).
Hver reflektor sitter fast med 3 små skruer, fort gjort, "plug and play". Litt lettere å komme til hvis man skrur av grill og pyntedeksler først.
To stk kostet kr 780.- og tok drøye 1/2 time å montere og resulterte i MYYYE MYYYE MYYYYYYYYE bedre lys. Vanvittig forskjell. (OK -jeg spanderte på meg et par litt hippere pærer også, kr 300.- pr.par/original wattstyrke). Å si at lysene ble dobbelt så bra er ingen overdrivelse. Spesielt på våt og svart asfalt gikk jeg fra "ingen lys" til "masse lys", og det må iflg litt kjapp hoderegning være mye mer enn dobbelt så bra! Nå har jeg et skarpt og fint lys under alle forhold. Artig artig, og dessuten ikke så dumt med tanke på sikkerhet heller.
Løp og kjøp!