Eivind37 skrev:PORTING AV TOPP!!
For å gjøre det klart med en gang! DETTE HAR JEG INGEN GREIE PÅ!
Har forhørt meg med noen dragrace gutter samt noen som har preparert topper i en halv mannsalder...for å få greie på "how to"...
Både innsugskammeret og eksoskammeret i toppen har store støpekanter og ugjevnheter...spesielt bak ventilsetene er det en ganske grov kant...og det er visst fy..fy..i følge de lærde.
SÅ....leste jeg litt om dette....Man skal visst porte mest på eksoskammeret og minst på innsugskammeret.
Tok Dremelen fatt samt et dusin slipesteiner.....og i gang bar det.....
Det som er spennede er jo hvor mye gods en har å slipe på....det vet en jo ikke....og går en gjennom så er løpet kjørt...![]()
I følge de som kan dette og de som har sett toppen er det mye effekt å hente her...bare på dette...så vi får se da....
Noen bilder fra nesten ferdig portete kammere...og bilder av slik det ser ut originalt. Legg merke til kantene bak ventilsetene...jeg hat tatt ut ganske mye!
I og med at du har dratt inn kompetanse fra dragracemiljøet regner jeg med du har en ide om hvordan du vil flødeteste gjennomstrømmingen din, slik at den blir lik på alle kanaler?
Blir det store forskjeller her - så går vinninga fort opp i spinninga.