mp3 spiller i GX
Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon
mp3 spiller i GX
Nettopp blitt stolt eier av en 2004 GX...men lurte på om en MP3 spiller kan kobles elegant til stereoen (dvs ikke med FM sender, men hard wiring)? Noen som har erfaringer?
Ipod
Disse skal ha:
http://www.profildata.no/dension.html
http://www.profildata.no/dension.html
LandCruiser, ikke dra hjemmefra uten!
2008 120GX
2008 120GX
Fikk beskjed hos Toyota at det finnes "orginal" iPOD docking for ettermontering som kjører meny opp på navigasjonsskjermen (de med toutch-skjerm), har ikke fått verifisert at det faktisk virker på pre-2008 modeller.
Noen som vet?
1500,- pluss montering
Noen som vet?
1500,- pluss montering
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Re: Ipod
Fungerer det med film også eller?balder wrote:Dension (Selges hos "Bilradiospesialisten") virker fint på min 2006 mod. med artist/musikkspor på navi-skjermen. Styringen gjøres fra dashbord og touch screen.
Hvor mye koster en sånn ?
Se gjerne min garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=5079
Ipod i LC 120
Prisen for min var 1990.- + montering. Det er fort gjort, så ca. et par hundrelapper for det. Tror ikke det går med film på naviskjermen. Det hadde vært OK. Kunne tenke meg TV tuner. Ellers siden LC 120 fra 2008 modellene har ryggekamera som standard blir det kanskje etterhvert mulig å ettermontere.....?
TEH
Har montert orginal IPOD connector på min 2005. Fungerer greit, men ser jo noen forbedringsområder på styringen. Lyden er bra, og Ipoden ligger nå permanent i hanskerommet. Toyota på Rud tok 2300,- inkl. montering og mva. Man får etter montering CD1 og CD2. Når en bruker Ipod vil en kunne se spilleliste og tittel på sangen som spilles. En kan velge spilleliste eller spille sanger via Random funksjon. Alternativ bla opp/ned.
Greit å vite er at en bør gjøre en volume leveling på alle sangene som overføres til Ipoden slik at en slipper å justere volum hele tiden. Den innebygde funksjonen i Ipoden gjør ikke jobben, antakelig fordi lyden går ut en linjeutgang. Vet ikke om ITunes kan dette, men jeg bruker MediaMonkey til å synke Ipod og der går det som en drøm. Kan komme med ytterligere tips/oppskrift på dette hvis noen er interessert.
Så sammenlignet med kassettadapteret jeg brukte før er dette en liten "revolusjon"...
Greit å vite er at en bør gjøre en volume leveling på alle sangene som overføres til Ipoden slik at en slipper å justere volum hele tiden. Den innebygde funksjonen i Ipoden gjør ikke jobben, antakelig fordi lyden går ut en linjeutgang. Vet ikke om ITunes kan dette, men jeg bruker MediaMonkey til å synke Ipod og der går det som en drøm. Kan komme med ytterligere tips/oppskrift på dette hvis noen er interessert.
Så sammenlignet med kassettadapteret jeg brukte før er dette en liten "revolusjon"...

HVOR får du opp CD1 & CD2? Har du GX med touchskjerm? Der er det jo alt Disk 1 til 6ArneR wrote:Man får etter montering CD1 og CD2.

Ta noe bilder da! Vi vil se

Kansje litt Off Topic, men jeg prøvde en CD med MP3 i veksleren, det gikk ikke. Noen som har fått det til? Noen spesielle krav til plata når det gjelder menystruktur &/eller navn?
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Her er noen bilder av hva du får med orginal Ipod Connector fra Toyota.
Noen som har tilsvarende fra Dension?
Arne
Noen som har tilsvarende fra Dension?
Arne
- Attachments
-
- Skjermbilde 2 av "CD1 changer" som er Ipod tilkoblingen.
- IMG_2730.JPG (31.31 KiB) Viewed 6887 times
-
- Skjermbilde 1 av "CD1 changer" som er Ipod tilkoblingen.
- IMG_2731.JPG (28.17 KiB) Viewed 6887 times
-
- Bilde av orginal "CD changer" som nå er "CD2 changer".
- IMG_2732.JPG (28.59 KiB) Viewed 6887 times
-
- Bilde av skjerm på Ipod når tilkoblet.
- IMG_2734.JPG (14.37 KiB) Viewed 6887 times
Den ene skjermen gir deg tilgang til 6 forskjellige spillelister direkte. Har du flere enn 6 spillelister virker det hele på meg som litt tullet. Det er ikke mulig å se hva de forskjellige listene heter, så en må huske hver enkelt og rekkefølge..
Den andre skjermen viser bare hvilken sang og fra hvilken liste den spilles.
Skulle ønske de hadde vist artist i stedet for spilleliste - hadde vært nyttig. (Har ikke fått med noen manual, så mulig dette kan konfigureres. detaljert manual er forøvrig etterlyst hos Toyota.)
Jeg bruker dette på denne måten: Ingen spille lister på Ipoden - bruker Random funksjonen til å spille sanger fritt. Ønsker jeg å spille bestemte sanger kobler jeg Ipoden i fra og lager en On The Go liste. Så velger jeg den listen og de sangene spilles.
Lurte en stund på hvorfor de ikke laget mer funksjonalitet på touch skjermen, men kommer til at skal en bla i sanger og artister på skjermen blir det rimelig trafikkfarlig (hvertfall så lenge en er alene i bilen). Og er en to er det uproblematisk å koble ifra Ipoden..
Så alt i alt er dette en brukerbar løsning, om enn ikke helt optimal.
Arne
Den andre skjermen viser bare hvilken sang og fra hvilken liste den spilles.
Skulle ønske de hadde vist artist i stedet for spilleliste - hadde vært nyttig. (Har ikke fått med noen manual, så mulig dette kan konfigureres. detaljert manual er forøvrig etterlyst hos Toyota.)
Jeg bruker dette på denne måten: Ingen spille lister på Ipoden - bruker Random funksjonen til å spille sanger fritt. Ønsker jeg å spille bestemte sanger kobler jeg Ipoden i fra og lager en On The Go liste. Så velger jeg den listen og de sangene spilles.
Lurte en stund på hvorfor de ikke laget mer funksjonalitet på touch skjermen, men kommer til at skal en bla i sanger og artister på skjermen blir det rimelig trafikkfarlig (hvertfall så lenge en er alene i bilen). Og er en to er det uproblematisk å koble ifra Ipoden..
Så alt i alt er dette en brukerbar løsning, om enn ikke helt optimal.
Arne
Kjøpt, Montert & Fornøyd
Har (kjøpt!) manualen, det er ikke mulig å vise Artist.
Ser ut til at nyere biler også kan vise "Tracklist" i displayet, opptil 99stk med direktevalg på skjerm.
Det jeg lurer på da er om det holder å kjøpe de nye kartene, de oppgraderer jo også softwaren, feks fjernet de muligheten til å hacke seg inn på servicemenyen ved oppdateringen ca 2005.
ArneR, hvilken versjon av kart-DVD'n har du? Noen andre som får opp "Tracklist"?
Kan scanne de 6 stakkarslige sidene i manualen, ingen grunn til at flere trenger å betale 100,- kr, ingen (C) anmerkninger eller noe, så jeg antar det er greit

Har (kjøpt!) manualen, det er ikke mulig å vise Artist.
Ser ut til at nyere biler også kan vise "Tracklist" i displayet, opptil 99stk med direktevalg på skjerm.
Det jeg lurer på da er om det holder å kjøpe de nye kartene, de oppgraderer jo også softwaren, feks fjernet de muligheten til å hacke seg inn på servicemenyen ved oppdateringen ca 2005.
ArneR, hvilken versjon av kart-DVD'n har du? Noen andre som får opp "Tracklist"?
Kan scanne de 6 stakkarslige sidene i manualen, ingen grunn til at flere trenger å betale 100,- kr, ingen (C) anmerkninger eller noe, så jeg antar det er greit

- Attachments
-
- Display.jpg (29.9 KiB) Viewed 6821 times
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Jeg har siste versjon av kart DVD'n. (2007/8). Kan ikke se at det ble noen forskjell når jeg oppgraderte.
Stemmer det at nye kart oppgraderer firmware også?
Jeg oppgraderte fra 2004/5 til 7/8 og har ikke merket noe som helst forskjell fra gammel software. Spurte på Toyota om det fantes oppgraderinger til firmware og fikk til svar at det var det ikke. Da måtte enheten byttes.
Stemmer det at nye kart oppgraderer firmware også?
Jeg oppgraderte fra 2004/5 til 7/8 og har ikke merket noe som helst forskjell fra gammel software. Spurte på Toyota om det fantes oppgraderinger til firmware og fikk til svar at det var det ikke. Da måtte enheten byttes.
Skal ikke si at den oppdaterer firmwaren. I min søken etter en hack så man ikke er begrenset i bruken når bilen kjører leste jeg at det etter de nye kartene i 2005(?) ikke lenger var mulig å bruke den tastekobinasjonen man brukte før for å komme inn i service-menyen i navigasjonsenheten. Så på ett vis har den nye DVD'n gjort noe med firmware/software.
Men hvis du har de nye kartene, men ikke noen "tracklist" funksjon, så nytter i alle fall ikke det
Men hvis du har de nye kartene, men ikke noen "tracklist" funksjon, så nytter i alle fall ikke det

TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Det var en firmware oppdatering på 2006-07 v.1 DVDen.
Dvs. bilen min fra nov. 04 med 2004 - 05 v.1 ble ihvertfall "kraftig oppgradert! Software oppdateringen tok flere minutter før den startet opp som vanlig.
Uten det ble de store endringene på skjermen, men noen funksjoner ble mer brukervennlige ++
jkl
Dvs. bilen min fra nov. 04 med 2004 - 05 v.1 ble ihvertfall "kraftig oppgradert! Software oppdateringen tok flere minutter før den startet opp som vanlig.
Uten det ble de store endringene på skjermen, men noen funksjoner ble mer brukervennlige ++
jkl