Rust i bunnplate bagasjerom samt nest bakerste rammefester

Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Post Reply
PaalS

Rust i bunnplate bagasjerom samt nest bakerste rammefester

Post by PaalS »

Som dere ser av bildene så har jeg en utfordring bak på karosseriet og i rammefestene bak.

Jeg har vært hos 3 forskjellige karosseriverksteder, herunder Toyota, og fått 4 forskjellige svar på hva som skal gjøres.

Selv er jeg uten erfaring på dette området. :oops: Dere som har vært inni/under her: hvor vanskelig / hvor stor jobb er det å jobbe på øvre del av festet for rammen på karosseriet (Greier ikke å tolke www.toyodiy.com-tegningene til å gi riktig betegnelse) når man bare skiller ramme og karosseri noe uten å ta det helt av?

se bilder for et forsøk på illustrasjon:

Hvilke elementer bør jeg akseptere på et overslag for jobben? (Dersom det er mulig å si noe om dette ut i fra disse bildene da)

Takknemlig for for alle svar/erfaringer!

PaalS
Attachments
Venstre side, ikke synlig rust ovenfra ennå
Venstre side, ikke synlig rust ovenfra ennå
tømming kamera mars 2009 (11).jpg (53.98 KiB) Viewed 2181 times
Høyre side, jernmarken har fått godt tak. Det jeg oppfatter som en fast bjelke på karosseriet er gjennomrustet i femkronestørrelse.
Høyre side, jernmarken har fått godt tak. Det jeg oppfatter som en fast bjelke på karosseriet er gjennomrustet i femkronestørrelse.
tømming kamera mars 2009 (9).jpg (57.03 KiB) Viewed 2181 times
nærmere på høyre side
nærmere på høyre side
tømming kamera mars 2009 (10).jpg (63.06 KiB) Viewed 2181 times
Eivind37

Post by Eivind37 »

Tjah!
den tverrbjelken du sikter til sitter i karosserifeste g festet mot indre del av bakskjerm.
Omfattende...hmm...ja egentlig...for du vil etter all sannsynlighet finne ganske så mye mer når du begynner å skjære.
Har gjordt dette et par ganger på Hj60.

Litt vanskelig å forklare detaljene egentlig...så du kan ringe meg..så blir det lettere å forklare egentlig.....
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Vegard

Post by Vegard »

Eivind, dette er 61 jeg hadde. Du har jo sett den. Håp om at det ikke er så veldig mye mer rust rundt omkring.

Hilsen Corolla-Vegard :oops:
marting

Post by marting »

Det der er jo ingenting !! :lol: Hallo! Nesten så jeg ikke tror på at bildene er fra en hj60 :wink:

Vet ikke hvordan en proff hadde gått fram. Jeg ville skåret ut en god firkanta bit av gulvet rundt hullet.. bore bort der det er punktsveiset i "bjelken".
Når den er borte så er det lett å se skadene på profilen under..Ikke sikkert du trenger å løfte av karosseriet.
Da kan man sikkert bøye/banke til en bit og få lappa det sammen... spørs jo litt hvilken kvalitet/finish du krever.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Post Reply

Return to “Chassis og elektrisk 6x”