Startproblem LC V8

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
fflygern
Innlegg: 35
Ble med: man jan 29, 2007 12:37 pm
Lokasjon: moss

Startproblem LC V8

Innlegg av fflygern »

Hei til alle glade v8 eiere.
Har kjørt min V8 ca 12500 km, og har hatt 2 startproblemer. 1st. gang lot jeg bilen stå og prøvde med det andre nøkkelsettet, og den startet. 2dr gangen fikk jeg ikke opp dørene på noe vis, før jeg prøvde med nøkkelen. Da kom alarmen på. Fikk start på bilen ved å holde nøkkelen mot startknappen, ventet ca 5 sek og ett pip. så startet bilen. Fikk bilen sjekket på Toyota i Moss, men computoren viste ingen feil. Siden ca 1000 km ingen problem.
fflygern
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Tror vel ikke at kunskapsnivået er like høyt på V8 her enda som andre eldre modeller. Er vel ikke fryktelig mange her som har enda!

Jeg f.eks fikk ikke en slik under juletreet i fjor, satser på neste jul :lol:

Om ikke Toyota i Moss finner feilen ville jeg tatt kontakt med en forhandeler som har solgt flere V8er. F.eks Drammen?
Senest rettet af dracan lør jan 17, 2009 7:54 pm, rettet i alt 1 gang.
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av Lc 200 V8 »

fflygern skrev:Hei til alle glade v8 eiere.
Har kjørt min V8 ca 12500 km, og har hatt 2 startproblemer. 1st. gang lot jeg bilen stå og prøvde med det andre nøkkelsettet, og den startet. 2dr gangen fikk jeg ikke opp dørene på noe vis, før jeg prøvde med nøkkelen. Da kom alarmen på. Fikk start på bilen ved å holde nøkkelen mot startknappen, ventet ca 5 sek og ett pip. så startet bilen. Fikk bilen sjekket på Toyota i Moss, men computoren viste ingen feil. Siden ca 1000 km ingen problem.
Dette høres veldig rart ut... Har ikke hatt noen problemer med min enda, koser meg hver gang jeg skal ut og kjøre:-) Har bestilt frontguard til den nå så gleder meg som en unge til jeg får den montert på:-) Håper du ikke blir mere plaget med startproblemer.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
fflygern
Innlegg: 35
Ble med: man jan 29, 2007 12:37 pm
Lokasjon: moss

Innlegg av fflygern »

Skal ha den med Toyota Drammen i bakhodet. Skal gi videre info om noe mere skjer.
Mvh fflygern
fflygern
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Her dukker noe av problemet med nye biler fram... hvis ikke "computeren" viser no feil, så er det liksom ikke no feil.. :roll:

På en så ny, dyr bil, som er påskrytt legendarisk pålitelighet så hadde jeg hatt meget lite tolranse for tull... vær knallhard med forhandleren :!:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Innlegg av Lc 200 V8 »

marting skrev:Her dukker noe av problemet med nye biler fram... hvis ikke "computeren" viser no feil, så er det liksom ikke no feil.. :roll:

På en så ny, dyr bil, som er påskrytt legendarisk pålitelighet så hadde jeg hatt meget lite tolranse for tull... vær knallhard med forhandleren :!:
Veldig enig med marting her.. Vis ingen nåde:-) Dette skal rett og slett ikke skje.
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

start

Innlegg av Andreas30 »

det hørtes kjent ut du

vist du står i nærheten av en laste bil med fjernstyrt kran eller en høyspenning box trafo eller diverse så vil du ikke så deaktivert start sperra

sann er det med alle nye biler

far har en 2007 tahoe han må sette den i nøyral og få dytta den noen meter fra trafo boxen og vips så kan du få deaktivert start sperren igjen

jeg hadde problemer med og få låst opp bilen min flere ganger på jobben måtte vente til jeg så betong bil krana sto stille da rakk jeg få låst opp bilen før han begynte og kjøre krana igjen .

jo elektronik er irriterende
fflygern
Innlegg: 35
Ble med: man jan 29, 2007 12:37 pm
Lokasjon: moss

Startprobl nok en gang.

Innlegg av fflygern »

Nok en gang opplevet jeg å bli utestengt fra min egen bil. Etter ca 1 time prøve jeg igjen, og nå var det ok. Ringte opp till Toyota Moss og leverte bilen på en lørdag. Fikk selvsagt lånebil, en Previa. Neste dag fikk jeg heller ikke den opp med fjernkontrollen på nøkkelen. Mens jeg sto der kom naboen med sin Prius, og gratulerte meg med "ny" bil. Fikk forklart ham om mitt problem og fikk da til svar at det samme hadde skjedd ham. Heldigvis intet galt med min stolthet V8ern. Min nabo står 2 plasser fra meg, så det er nok noe som forstyrrer i området.
Kan det være portåpneren som skaper problemet? Varmeelementer i gangveien rundt garasjen. Ingen trafoer innen 150 mt. Er det noe en kan gjøre for å skjerme inne i bilen?
Mvh Anders.
fflygern
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Mye som kan stråle.....
Naboens/din trådløse ruter, mobilmast, garasjeporter, osv

Men som vi skrev over: Vis ingen nåde! Dette burde absolutt ikke skje med en ny bil....... Krev at de fikser det.......

Du kan om ikke de finner noe feil, ringe Toyota Norge i Drammen.
Spør etter Jan Ove Kårbø! Han kan hjelpe deg, og si at du er med i NLCK så klart....... Om alt annet ikke hjelper.
Senest rettet af dracan man mar 16, 2009 2:21 pm, rettet i alt 1 gang.
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Radioaktiv stråling fra verdensrommet? hehe... nærme Rygge flyplass eller?

Er ikke sånne portåpnere IR (infrarødt) da ? hadde det vært RF så hadde det kanskje vært en mer trolig forklaring.. men eteren er jo fullstappa med radiobølger og all slags stråling så det er ikke godt å si.
Jeg tror det er Toyota som må skjerpe seg litt...
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Lc 200 V8
Innlegg: 840
Ble med: lør sep 27, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Hønefoss

Innlegg av Lc 200 V8 »

Dette hadde jeg aldri godtatt!!!!!! Krev at de finner en løsning på problemet!
BMW 520 DAT 2012 modell (stasjonsvogn)
BMW 520 DAT 2012 modell (sedan) konebilen
grondahl
Innlegg: 46
Ble med: ons okt 18, 2006 8:51 pm
Lokasjon: LC 120 GX 2005

Innlegg av grondahl »

Står bilen på samme sted når dette skjer ??

Fjernkontroll som ikke virker på bestemte steder er kjent, Sjekk denne tråden

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=57 ... rnkontroll
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av JanP »

fflygern skrev:Hei til alle glade v8 eiere.
Har kjørt min V8 ca 12500 km, og har hatt 2 startproblemer. 1st. gang lot jeg bilen stå og prøvde med det andre nøkkelsettet, og den startet. 2dr gangen fikk jeg ikke opp dørene på noe vis, før jeg prøvde med nøkkelen. Da kom alarmen på. Fikk start på bilen ved å holde nøkkelen mot startknappen, ventet ca 5 sek og ett pip. så startet bilen .
Det er ikke bare den nye V8 serien dette gjelder. Min LC120,reg oktober 2005 og ny fra Tyskland har gitt meg de samme problemer. Det kan gå 10-15 min så er alt OK. Et lite tips om du ikke får hjelp andre steder: Hadde min bil på service hos Toyota i Uddevalla, de hadde flere kontrakter på V8; også til Norge. De hadde en på kundemottak som tipset meg om dyseproblemer på nyere 120 (omtalt av mange andre på 120-forum). Han sa at dette problemet ikke var kjent i Sverige.

Har ikke navn, men tlf nr. er +47 523-66 77 66 (Erlings bil) Har de solgt en del biler så bør de også ha kjennskap til ev. feil som går igjen.

Lykke til!! Mvh Jan Petter
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
blackdev
Innlegg: 21
Ble med: ons feb 11, 2009 2:19 am
Lokasjon: SPARBU

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av blackdev »

Dette med startproblemer har jeg også opplevd på min '97 VX90, startet for så å stoppe igjen, skjedde flere ganger, prøvde så reservenøkkel, alt ok!

Har noe med signalstrømmen i nøkkelen å gjøre, dårlig kontakt, kan fungere helt fint i lange perioder for så plutselig å slå til igjen på de som oftest verste steder eller situasjoner. (Murphys lov)

Eneste som hjelper er å bestille ny nøkkel, denne feilen dukker heller ikke opp i bilens diagnosesystem.
****
PO
'97 VX 90
Brukeravatar
olem60
Innlegg: 279
Ble med: tor mai 13, 2004 8:43 am
Lokasjon: Trondheim
Kontakt:

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av olem60 »

Dette har sjedd flere ganger på min 2006 hiace D4D servicebil, når jeg parkerer i nærheten av lastebilkraner, så får jeg ikke av startsperra.. må være samme frekvens eller noe.. ??
Brukeravatar
knut eivind
Innlegg: 1818
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av knut eivind »

jøss, på jobben har jo vi ei røys med hiacer d4d 04-08modell. og vi jobber med høyspent og stort sett i nærheten av akkurat: lastebilkraner med fjernstyring, men dette har aldri noen gang skjedd med noen av bilene der, (noe som forøvrig er det eneste som er og skryte av med hiace i tilegg til at de tåler fysiske påkjenninger bra)
knut eivind skogen tlf. 95287o82
grondahl
Innlegg: 46
Ble med: ons okt 18, 2006 8:51 pm
Lokasjon: LC 120 GX 2005

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av grondahl »

Ser ut til at dette øker i omfang. Aftenposten tar det opp

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 312011.ece
kebekk
Innlegg: 115
Ble med: tir apr 25, 2006 8:51 am
Lokasjon: Tjøme

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av kebekk »

Hei, ja, jeg tok Horten-Moss fergen i sommer, da sto det en stakkar der med LC v8, fikk ikke startet, helt død.
Toyota Landcruiser 200. V8
Brukeravatar
blåmann
Innlegg: 650
Ble med: lør mar 08, 2008 9:03 pm
Lokasjon: Åmotsdal

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av blåmann »

kebekk skrev:Hei, ja, jeg tok Horten-Moss fergen i sommer, da sto det en stakkar der med LC v8, fikk ikke startet, helt død.
Ikke den letteste bilen og bare skyve ettpar meter fram heller det.. :lol:
kebekk
Innlegg: 115
Ble med: tir apr 25, 2006 8:51 am
Lokasjon: Tjøme

Re: Startproblem LC V8

Innlegg av kebekk »

Hei, nei det skal være sikkert
Toyota Landcruiser 200. V8
Svar

Tilbake til «Drivverk 20x»