Page 53 of 65
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Nov 15, 2011 1:04 pm
by håvard
Jarle wrote:Hei Håvard,
Hvor kjøpte du Tilton proporsjonalventilen fra? Har bruk for en slik når jeg skal bygge FJ40 om til skivebremser.
mvh
Jarle
www.summitracing.com
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Nov 15, 2011 1:13 pm
by Geir Vangen
Dette blir jo bra

tar du på deg flere oppdrag? Hvis jeg ikke får solgt 120’n min så hadde det vært greit og fått på noe på den. Og blir det en 150 så må jo den også ha

Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Nov 15, 2011 1:19 pm
by håvard
Geir Vangen wrote:
Dette blir jo bra

tar du på deg flere oppdrag? Hvis jeg ikke får solgt 120’n min så hadde det vært greit og fått på noe på den. Og blir det en 150 så må jo den også ha

Tja, det kan hende. Tenkte å lage noen 120 og 150 slidere, men da lager jeg de fra scratch. Det er en del jobb, men tanken er å få laget noen slidere.
Det er forsåvidt greit å lage selve slideren, men monteringen bør tilpasses hver bil, da det kan være små forskjeller. Det er jævlig trangt på venstre side av disse bilene, da det går masse elektronikk og bremserør bakover- dessuten er det sattans trangt mellom ramma og dieseltanken.
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sat Dec 03, 2011 7:05 pm
by håvard
Fy F for et hektisk liv om dagen, men jeg får litt tid til å fikle med 42en.
Mye er klart nå. Tok ut motoren igjen, må modde utløserlager-dingsen, lakka torpedoen svart mens maskina var ute.
IMG_2225 by
dieseldragon, on Flickr
IMG_2215 by
dieseldragon, on Flickr
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sat Dec 03, 2011 7:28 pm
by Erling W
Hvordan fiksa du diselretur`n til tanken ? Noen tips å komme med
P.s. har du fått bestilt no fra Metaltech ?
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sun Dec 04, 2011 8:21 pm
by Bjerke
slidere på 120en ble bøllete også

Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sun Dec 04, 2011 10:23 pm
by SverreS
Geir Vangen wrote:
Dette blir jo bra

tar du på deg flere oppdrag? Hvis jeg ikke får solgt 120’n min så hadde det vært greit og fått på noe på den. Og blir det en 150 så må jo den også ha

Ja sånne kunne jeg også tenkt meg.
Håvard skal du lage mange av disse til 120?
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Mon Dec 05, 2011 2:26 pm
by håvard
Tenkte å lage et par. Men jeg har ikke mulighet til å lage en du bare kan skru rett på. Siste justering må nesten gjøres rett på bilen.
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Mon Dec 05, 2011 7:19 pm
by SverreS
håvard wrote:Tenkte å lage et par. Men jeg har ikke mulighet til å lage en du bare kan skru rett på. Siste justering må nesten gjøres rett på bilen.
Ja skjønner.Men skal vel få til den lille justeringen oppi her også

kanskje( ellers blir det flytur på deg som prosjektleder og bytur etterpå)

Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Mon Dec 05, 2011 10:07 pm
by Vegard B. Erikstad
Litt utenom det du holder på med akkurat nå.... Men hvor kjøpte du lakken du har lakka 40'en med? Regner med at det er lastebillakk? Pris per liter ?
Vet at det er 416 Dune Beige, tenkte å lakke 60'en med samme farge etterhvert...
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Dec 06, 2011 9:22 am
by håvard
Som du sikkert vet finnes det to Beige farger. 464 og 416. Jeg har 416 som heter Dune beige.
Jeg kjøpte lakken i Halden, det er lastebillakk ja. Det kan kjøpes mange steder, jeg kan anbefale f.eks. billakkspesialisten. Hvor mye det kostet vet jeg ikke. Det er sikkert 6 år siden jeg kjøpte det.
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Wed Dec 07, 2011 6:43 pm
by vegarwe
håvard wrote:Et lite sideprosjekt. Jeg driver å modder noen 4 Runner slidere til en 120.
Hvordan ser det ut der du fester disse inn på ramma? Blir det skrudd eller sveiset?
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Wed Dec 07, 2011 10:27 pm
by håvard
vegarwe wrote:håvard wrote:Et lite sideprosjekt. Jeg driver å modder noen 4 Runner slidere til en 120.
Hvordan ser det ut der du fester disse inn på ramma? Blir det skrudd eller sveiset?
Hverken eller

Ødelegger ikke rammer på den måten. Det er firkantete ubolter, tre på høyre siden, og to på venstre. Det siste festet på venstre side fester jeg med 3 8mm bolter i hull som finnes i ramma. Sitter som F
DVS. det er ingen modifikasjoner på selve bilen, det er bare å skru av så er alt som origiginalt.
PS! firkanta ubolter er liksom industristandarden å gjøre det på, så det er gjennomprøvd.
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Dec 13, 2011 10:44 pm
by håvard
Tja. Pusler fortsatt med motor da. Fikk sveisa om bunnpanna så den passer en 40 serie, den ble tett og gitt!. Driver også å setter opp en Diff for en kompis.
Modified oil pan 15B to fit BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Modified oil pan 15B to fit BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
HiLux Diff by
dieseldragon, on Flickr
HiLux Diff by
dieseldragon, on Flickr
IMG_2235 by
dieseldragon, on Flickr
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Tue Dec 13, 2011 10:49 pm
by jørgen
Ja hva sier man? respekt... super bra mann.... supermann..
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Wed Dec 14, 2011 11:41 pm
by håvard
Takk takk Jørgen. Det er jo bare morsomt dette her
Siste bilde av en av godbilene før den gikk i hi. De PUene er jo faktisk ganske bra greier, det ække så mye som kan gå gæærnt med de, for det er nesten ikke no deler på den
IMG_2201 by
dieseldragon, on Flickr
SLETTET
Posted: Wed Dec 14, 2011 11:49 pm
by folbjo
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sat Dec 17, 2011 4:10 pm
by håvard
Takk takk

Fikk fiksa litt på clutchhuset i dag. Med nygjenga gjenger både i høl og mutter. Jeg er jææævlig glad i rene gjenger

Fikk relativt fin kontaktflate på diffen til Lars også!
15B-F by
dieseldragon, on Flickr
15B-F by
dieseldragon, on Flickr
Hilux Differential by
dieseldragon, on Flickr
Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sat Dec 17, 2011 4:58 pm
by isuki
Har diffen vært så utslitt at pinjongen har tatt bort i huset her (se bilde)

Re: Håvard's 40 garasje
Posted: Sat Dec 17, 2011 5:05 pm
by håvard
isuki wrote:Har diffen vært så utslitt at pinjongen har tatt bort i huset her (se bilde)

Ja, men det kan ikke være den første du har sett? Det er jævlig vanlig på 8" Toy diffene det der gitt!