Page 7 of 31
Posted: Sun Sep 13, 2009 1:24 am
by Toy_Roller
ja nettop derfor jeg kommer til å sjekke det ut!
ellers har jeg tenkt meg litt om.. blitt daska noen ganger hardt i bakhodet og kommet fram til at jeg ikkje vil ha metallik lakk på denne bilen!
blir nok som jeg hadde tenkt først!
en fin dus gul farge uten noe metallik og styr som gjer det umulig å fikse uten å måtte lakke om heile bilen!
skal jo brukes i skogen så håper ingen slår meg om jeg velger denne fargen!

Posted: Sun Sep 13, 2009 9:14 am
by HighwayPatrol
Med kvitt tak også da?
Posted: Sun Sep 13, 2009 4:25 pm
by Toy_Roller
Selvfølgelig blir det hvitt tak. : lol:
Posted: Sun Sep 13, 2009 4:38 pm
by håvard
Hei hei hei. Har du fler bilder av den FJ40en? Evt en link?
Posted: Mon Sep 14, 2009 8:39 pm
by Toy_Roller
da har jeg fått hjelp med farge valget...
blir en retro bil
hva syns dere???
Posted: Mon Sep 14, 2009 8:55 pm
by HighwayPatrol
D der blir knall, Lars Erik

Snorkel og grind må du jo også ha. Grinda sveiser du vel sjølv?
Posted: Tue Sep 15, 2009 5:08 pm
by Toy_Roller
MÅTTE LAGE NY AVANTAR... HEHE

Posted: Wed Sep 16, 2009 11:06 pm
by Toy_Roller
tenkte jeg skulle sveise på noe på den grinda som allerede er der,..
Er det noen sm allerede har gjort dette og har bilder av sin løsning?
skal ha 4 lys forover og 2 bakover og 2 til kvar side.. eller bilen er vel så kort at det holder med 2 bake som lyser litt framover langs bilen...
såg dei hadde noen fine arbeidslys på jula!
Og snorkel leiter jeg etter på ebay...

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 7:53 pm
by Toy_Roller
ja da har jeg funne ut at det ikkje er verken toppen eller turboen som laga dei stygge lydane ...
dro for å få vaska motoren litt før den skulle ut.. men no kommer den ikkje innigjen...
På vei hjem hørte jeg eit smell og motoren stoppa... trilla videre til en avkjørsel og stoppa for å se..
så ikke noe og bilen starta og gjekk.. men no bare på 3 og tikke lyden var heilt borte..
hurra tenkte jeg.. kansje noe som har stått fast? JEG HAR VIRKELIG IKKJE SNØRING PÅ MOTORER!!!! og tenkte på en fast ventil eller noe.. som no sto på en anna måte så det ikkje klikka
så kjørte hjem "ca en halv km" og stoppa for å lyse litt med lykt... fant da dette
Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 8:07 pm
by knixen
du får prøve pakning på boks..

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 8:18 pm
by Toy_Roller
HEHE ja eller sparkel... det kan jeg...
off er lei av "EXSPERT" tips nå ja...
har hatt ca 5 innom i garasjen min her og alle har meint at det ikkje er rådebank.. og at det måtte ligge i toppen...
tror dei tok feil....
Så no kjøper jeg meg bare en nyere hiace motor eller noe... og setter inn den..
er det noe jeg må passe på der eller passer alle sålenge det ikkje er d4d?
Tror jeg spørr etter hjelp her inne herretter og gjer jobben selv...
Noen som veit om noe brukendes å sette inn?

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 9:26 pm
by knixen
råden banker ikke lengre nå ihvertfall... den har helt tydelig forlatt skuta!

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 9:41 pm
by ildhane
nå kan du ihverfall skryte av å ha havarert en toyotamotor, hehe.
det må da ha vært en voldsom tikking før dette skjedde?
Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 21, 2009 10:45 pm
by Toy_Roller
hehe ja men tror toppen og turboen er bra da!
kolapsen må ha sjedd på under komprisjon og da er jo ventilene lukket ,...
har hatt noen kompiser innom som er sjokert over at den starter..
fått pålegg om å legge den ut på youtube... og file at den går med hull i blokka

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Tue Sep 22, 2009 12:54 am
by Lars S
Ny motor!!! Sjekk denne: finn kode:17727490
Litt dyrt men hadde gitt litt trøkk tror jeg!
Sjekk her også:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KZ_engine
Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Fri Sep 25, 2009 6:47 pm
by Toy_Roller
da er begge motorene side om side i garasjen min...
og bestiller ny register reim til "den" i morgen..
er dere sikker på at det er mulig å sette sammen disse to motorene?
eller bør jeg enkelt og greit sette inn den uten turbo og bygge turboen over på den toppen?
ser for meg at det er meir jobb å få manyfoilen til å passe på toppen fra uten turbo en å bare sette over heile toppen fra turbomotoren om det går?
motorane ser meget like ut.. og er ikkje store jobben å demontere delene til oljen på turboen.. og borre/gjenge opp for montering av dei på den blokka uten turbo?
om jeg har forstått det riktig er det bare litt mindre lager på veiva i den blokka uten turbo som er forskjellen..
og sålenge jeg kjører med orginalt turbotrykk går det vel greit med 3" eksos og ic?
så om dere sier at det går setter jeg igang med dette i morgen...
bruker da blokka og girkassa fra den uten turbo... den har faktisk bare gått 180000....
og setter på toppen fra den med turbo over på den blokka!
bunnpanna er vel lik?
sjekka opp om pakninga mellom topp og blokk var lik og den hadde samme delenr. på begge!
spørsmålet er bare om det er forskjel på clutsjen?
kan jeg isåfall bestille til turbo og sette den i den kassa som kommer fra bil uten turbo?
ser for meg at den kan vere noe sterkere en den klutsjen som er beregna til biler uten turbo?
håper på svar så vi blir enige... hehe.. gira på å få begynt med karosseriet snart også...
Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Mon Sep 28, 2009 7:15 pm
by Toy_Roller
da er turbo motoren delt i 2 og i morgen kommer alt av pakninger osv...
eineste som skremte meg litt var at ein av strekk boltane sto fast i blokka!
det bør ikkje sje på den andre!
Noen som har forslag til hvordan jeg kan minske rissikoen for at det kan sje?
men kan ikkje ta sorgene på forskudd..
Men må si en ting.. skjønner ikkje at jeg var skeptisk til å skru... disse motorene er jo duplo!

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Wed Sep 30, 2009 9:34 pm
by Toy_Roller
da begynner motoren å se bedre dager.. har slipt alle ventiler i kveld og skrudd driten sammen...
så i morgen er det klart for å dele den andre motoren!
håper jeg ikkje brekker en bolt nede i blokka på den......
så er det vel bare å bytte diesel pumpe, dynamo, servo pumpe, sette inn ny vannpumpe og strammehjul og stille inn reima...
hadde ikke råd til ny clutsh i denne omgang... men er vel greit å plukke ned kassa på en bokk når den har gjort ferdig jobben sin...
skulle få alle nm. mål og det eg trenge for å skru sammen motoren med toyota i ålesund.
Brages bil kjempe sjappe med super servise...
SÅ DA BLIR DET SNART PRØVETUR....
Ellers dukka det opp noe i posten i dag.... eineste stylingen man får til disse bilane så å si... hehe
tror et blir fint med chrome til tangerine orange met

Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Wed Sep 30, 2009 10:28 pm
by HighwayPatrol
Hmmm, mange fargevalg har du vore gjennom no, Lars? Begynner ikkje dette å bli 5-6. valg av farge? Men blir nok bra d da. Samme farge som gull-luxen?
Re: Haugens safari garasje ........ 86mod Lj70
Posted: Wed Sep 30, 2009 10:34 pm
by Toy_Roller
jo e nestn flaut... men he bestemt me for denne "tror e"
irriterte meg over at gull luxen ikkje blei lakka i denne fargen så får ta det no!
og no har e jo kjøpt chrome til an og alt.. syns det passa til gull luxen.. så... litt crome og sorte breddere med struktur lakk blir bra!
