Og værre skal det bli!

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Takker!Frode S skrev:Nydelig boks du har laget deg! Har tenkt på det samme, men jeg har landet på å beholde varmeapparatet, og da går ikke den designen. Har sett folk som klarer å kombinere tuffy-konsolen med varmeapparat, kanskje jeg går den vegen.
Skjønte ikke helt den der jeg heller.. Har du varmer'n i midten Frode?4Springar skrev:Takker!Frode S skrev:Nydelig boks du har laget deg! Har tenkt på det samme, men jeg har landet på å beholde varmeapparatet, og da går ikke den designen. Har sett folk som klarer å kombinere tuffy-konsolen med varmeapparat, kanskje jeg går den vegen.
Har ingen konflikter med varmeapparatet... det ligg jo under passasjersetet.
Anderson Powerpole? slike samlekontakter?RogerFo skrev:Pål: Du får plass på begge sidene av skuffene som du har planlagt bak i bilen, der kan du plassere 24/12V konverteren og ha bedre plass til kjøling , kabler, strømdistribusjon osv.
Jeg skal plassere alt elektrisk og radioer bak på den ene siden. 12-230 V konverter, CB-radio, amatørradio, strømdistribusjon, det blir Anderson PowerPole connectors. Jeg har tatt hull for vifter for å sirkulere lufta der, det blir mye varme som skal ut!
Til CB er ikke jordplanet kjempeviktig (tror jeg...), vi kan teste rekkevidde en dag.
Vi tester med og uten jordkabel fra antennefot til gods på bilen. Så vidt jeg har forstått er jordplanet viktigere jo lavere frekvensen er (og lengre bølgelengde). Jeg har et jordproblem på den ene amatørradioantanna men kun på 80 m (ca 3.8 MHz). Antenna treffer ikke riktig på frekvens.
Kanskje RonMaster eller andre har kommentarer til jordplan???
Ellers en flott konsoll og skuff til konverter. Man skulle nesten tro du er snekker!
Er det på di som er nyere en våre Martin.marting skrev:Skjønte ikke helt den der jeg heller.. Har du varmer'n i midten Frode?4Springar skrev:Takker!Frode S skrev:Nydelig boks du har laget deg! Har tenkt på det samme, men jeg har landet på å beholde varmeapparatet, og da går ikke den designen. Har sett folk som klarer å kombinere tuffy-konsolen med varmeapparat, kanskje jeg går den vegen.
he he, siden det er på kvaløya så kommer det nok en Ghetto Cruiser!RogerFo skrev:Hmmm, kanskje Cruiseren di er en "hun" og nedkommer med en liten Urban CruiserVannet gikk på bilen i stad, må bare fikse det og koble strøm til CBn så kommer jeg innom så vi får testet litt!
Mye mulig det bringe noe godt med seg!RogerFo skrev:Hmmm, kanskje Cruiseren di er en "hun" og nedkommer med en liten Urban CruiserVannet gikk på bilen i stad, må bare fikse det og koble strøm til CBn så kommer jeg innom så vi får testet litt!
Visst har jeg varmeren i midten! Den er mellom setene, innebygget i midtkonsollen.marting skrev:Skjønte ikke helt den der jeg heller.. Har du varmer'n i midten Frode?4Springar skrev:Takker!Frode S skrev:Nydelig boks du har laget deg! Har tenkt på det samme, men jeg har landet på å beholde varmeapparatet, og da går ikke den designen. Har sett folk som klarer å kombinere tuffy-konsolen med varmeapparat, kanskje jeg går den vegen.
Jepp, I know! er vel 87 balje på 82 ramme? Derfor er jeg medlem av "varmeapparat mellom setene-klubben"Eivind37 skrev:Bilen din Frode er det byttet karrosseri på...til ne nyere utgave...og den har varmeapparatet i midten! Thats why!