Fotovogna, en LC 95
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Fotovogna, en LC 95
Den resan såg maffig ut Pilten. Men vi snackar dryga 20 dagar! I övrigt har jag aldrig hört om arrangören men kanske Google har? Kan kolla Swes forumet oxå.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Fotovogna måte slite litt i helga. Fikk bruk for baksperra 2 ganger, men de geolander at-s, var ikke veldige bra vinterdekk. Iallfall ikke hvis det snør. Men fikk da hjem en bunke høyballer.

Er et flinkt gammalt esel av en bil 
Gøy å lese igjennom garasjen din Pilten, godt å se en Cruiser bli brukt
Hvordan gikk det med senter sperra forresten? Fått den til å slippe?

Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Sentersperra funker fint igjen. Det var som jeg trudde, altså for mye spenn i drivverket. Tenkte først at det var dårlig kontakt eller noe som hang. Men så var det jo bare litt klønete håndtering av meg.
Tenkte å smøre luxen litt, før den skal ut å leke litt.
Men jeg finner ikke de E punktene, steering knuckle. Hvor er dem?
Men jeg finner ikke de E punktene, steering knuckle. Hvor er dem?
- Johnny Fredriksen
- Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm
Kan det være at de mener de firkantskruene på siden av knokkelhuset? slik at du etterfylle fett i selve huset til cv leddet...
Jeg finner iallfall ikke noen smørenippler, er det bare å skru ut firkant skruene og fylle på fett med fettpressa?
- Johnny Fredriksen
ja bare pøs på.
Da har jeg pøsa på med fett, gikk ei patron på hver side. å behovet for servo er ikke så stort nå.
rein kjøreglede
rein kjøreglede

- Johnny Fredriksen
da var det nok på tide med en smøring, holder ei god stund nå da..
Moro med lux og strender 
Bare se hvor vakker hu egentlig ikke er

Bare se hvor vakker hu egentlig ikke er

Hiluxen skal på eu kontroll i januar, så jeg må fikse et par småting.
det ene er at fult lyset fungerer ikke, eller det gjør det nå. men kommer sikkert til å fuske igjen.
synderen er inne i bryteren, det er et kontakt punkt som mest sannsynlig bare trenger en liten pus. så jeg lurer bare på om hvordan jeg fjerner rattet enklest?
å hvor mye dødgang i rattet tilater dem på eu kontroll?
og v8 erern har fått seg en motorvask. egentlig overaska på hvor lite diesel den bruker. på blandet by kjøring. med nava foran på. så skal den ha 0,83 på mila.
må også få laga plass til syklene bak på planet, så blir luxen sykkelvogna
kunne også tenkt meg noen nye dekk etterhvert, hva trur dere om 225/85 r 16 på den tru?
det ene er at fult lyset fungerer ikke, eller det gjør det nå. men kommer sikkert til å fuske igjen.
synderen er inne i bryteren, det er et kontakt punkt som mest sannsynlig bare trenger en liten pus. så jeg lurer bare på om hvordan jeg fjerner rattet enklest?
å hvor mye dødgang i rattet tilater dem på eu kontroll?
og v8 erern har fått seg en motorvask. egentlig overaska på hvor lite diesel den bruker. på blandet by kjøring. med nava foran på. så skal den ha 0,83 på mila.
må også få laga plass til syklene bak på planet, så blir luxen sykkelvogna

Har bygd litt på hiluxen i romjula 
en seng, skrivebord og en kaffetrakter baki der

en seng, skrivebord og en kaffetrakter baki der

Så tråden til dere som har vært å kosa dere på Golsfjellet, med snø kjøring og sånt. så jeg måtte jo legge ut et bilde fra min extreme snø kjøring 
Er ikke rart jeg må ha vinsj

Er ikke rart jeg må ha vinsj

Hihihih 

Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Tenkte å bytte fjærer og dempere på hiluxen, så jeg lurer bare på vil disse passe?
Jeg har jo et mk1 understell og mk2 karosseri.
http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=87&vid=2678
Jeg har jo et mk1 understell og mk2 karosseri.
http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=87&vid=2678
Er ute å sager litt om dagen, så jeg lurer bare på hvordan dere setter automat kassa når man bruker vinsjen.
jeg setter automaten i N og drar til håndbrekket, men drar ofte bilen på stive bakhjul. Blir vell feil om jeg lar den stå i P?
jeg setter automaten i N og drar til håndbrekket, men drar ofte bilen på stive bakhjul. Blir vell feil om jeg lar den stå i P?
Jobber som bilberger så vinsjer over gjennomsnittet mye å sett for gud skyld IKKE bilen i Park !!
Tåler det nok hvis underlaget er glatt nok så bilen sklir MEN er å balansere på kniveggen.
Heldigvis ikke meg selv men x kollega tenkte at en MB ML 4x4 så tåler jo sikkert litt.. Blei ny girkasse på'n...
Aller beste og mest skånsomt er å lage seg en stav med ei lita plate på. Denne settes på bremsepedalen, mens plata skyver du oppover mot seteputa di for låsing. Da låser du alle hjul med bremsene og det er bare vinsjeløs. Bare husk å sett på håndbrekket å så ikke bilen forsvinner når du tar den av hehe..
Dette bruker vi i flere bergningsbiler selv for litt ekstra forankrings verdi.. Trenger du mere ville jeg laget hjulstoppere med "spade" under som settes framfor framhjula som graver seg litt ned.
Btw kul LC90, var faktisk ute med min egen LC90 og Stihl idag trengte å slipe kjede merket jeg
Er det en MS260 du har der?
Tåler det nok hvis underlaget er glatt nok så bilen sklir MEN er å balansere på kniveggen.
Heldigvis ikke meg selv men x kollega tenkte at en MB ML 4x4 så tåler jo sikkert litt.. Blei ny girkasse på'n...
Aller beste og mest skånsomt er å lage seg en stav med ei lita plate på. Denne settes på bremsepedalen, mens plata skyver du oppover mot seteputa di for låsing. Da låser du alle hjul med bremsene og det er bare vinsjeløs. Bare husk å sett på håndbrekket å så ikke bilen forsvinner når du tar den av hehe..
Dette bruker vi i flere bergningsbiler selv for litt ekstra forankrings verdi.. Trenger du mere ville jeg laget hjulstoppere med "spade" under som settes framfor framhjula som graver seg litt ned.
Btw kul LC90, var faktisk ute med min egen LC90 og Stihl idag trengte å slipe kjede merket jeg

Er det en MS260 du har der?
Per Anders Olsen
97' LC90 VX
97' LC90 VX
Ja en 260 med varme i håndtaket. Er ålreit å sage ved nå om dagen.
Men et lite fil tips, jeg kjøpte en slik 2 i 1 fil greie, de har den på tilbud hos felleskjøpet.
Den var kjekk når man trengte å file opp saga ute i skogen.
http://www.stihl.no/STIHL-produkter/Mot ... 2-i-1.aspx
Takk for tipset med å lage en fot til pedalen
Men et lite fil tips, jeg kjøpte en slik 2 i 1 fil greie, de har den på tilbud hos felleskjøpet.
Den var kjekk når man trengte å file opp saga ute i skogen.
http://www.stihl.no/STIHL-produkter/Mot ... 2-i-1.aspx
Takk for tipset med å lage en fot til pedalen

Jeg har samme sag og samme fil. Funker som snus begge deler 
Fin bil forresten

Fin bil forresten
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt