Takker!
Joda, synes bilen er fin sjøl jeg nå.

(Noen penere breddere må vel til etterhvert.) Fin å kjøre både på vei og i terrenget. Bedre flyt i terrenget, og på veien oppleves ikke bilen som så lavt giret nå lenger (syntes alltid turtallet ble så høyt når jeg skulle holde tritt med de andre bilene i 90-sonen).
Skal bli spennende å måle forbruket med 33". Med meeget pen kjøring (70-80 km/t) var jeg nede i 0,8 l/mil i sommer med 31" (Hercules M/T) Har dobbeltsjekka mange ganger, kjørt ca 350 mil i sommer, 0,80 - 0,85 er ikke noe problem hvis man kjører rolig. Litt grovere mønster i Pro Comp dekkene ("durer" litt i 30-sonene), men håper å kunne kjøre like billig som med de gamle.
Uuuups! Må redigere litt her: Hadde ikke Vegar minnet meg på det ville jeg glemt å ta det med i beregningen (bokstavelig talt): Med 31" viser speedometeret ikke bare litt for mange
km/t (ca 8-9% over det GPSen viste da vi testa i vår) den teller også
for mange km på telleverket. Målt i forhold til "virkelige km" var altså forbruket mitt i sommer heller nærmere 0,9. Med 33" blir det lettere, - da skal både nåla og telleren vise ganske nøyaktige hastigheter/avstander (Vegar har hatt 33" på denne bilen før). Takk til Vegar, uten korreksjonen ville jeg jo fått et nokså skuffende resultat med de nye dekkene...
Det kan nok også være andre feilkilder/små avvik inne i bildet, f.eks burde jeg nå teste i hastigheter rundt 60-70 km/t siden dette var den reelle hastigheten med 31" (bilen utmerker seg ikke akkurat med en utpreget aerodynamisk form, og hastighet og forbruk vil derfor i stor grad henge sammen...) Andre ting som terreng, trafikk, veidekke, dekkmønstre, lufttrykk, temperatur etc etc vil også telle, men til vårt formål får si at det nå blir nøyaktig nok likevel.
Det jeg egentlig er interessert i er om den nye rullediameteren harmonerer med drivlinja på en måte som gjør det mulig å kjøre sånn ca like økonomisk med sånn ca 33" som med sånn ca originaldimensjon (30-31").
Eller: vil jeg nå lettere holde tritt med trafikken uten at forbruket stiger like dramatisk som før (jmf "høyt turtall" i 90-sonen).
Puh!
For de som vurderer felgene fra CI-service: En rund og fin kant på høyre foran subber ørlite i gummimansjetten på styrekula (der hvor mansjetten buler ut på midten). For sikkerhets skyld er det nok lurt å klemme den litt sammen med strips el.lign.
Prøvde dette, -det funka! -Hadde ikke lyst å bruke spacer!