Forskjellig ladespenning på batterier/ ladetrøbbel

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
lassebb
Innlegg: 464
Ble med: man okt 24, 2011 10:16 pm
Lokasjon: Skien, Telemarks.

Re: Forskjellig ladespenning på batterier/ ladetrøbbel

Innlegg av lassebb »

Vet ikke åssen det funker på akkurat denna bilen, men det, det gjør er sette 24v på 14v pluggene en kost stund så de blir veldig varme veldig fort. etter en tid kjøres de på 14v, om dette er via en motstand eller noe annet vet jeg ikke, men i tillegg til gløde releet sitter det et timer rele inni selve kupeen, er dette som folk ofte får problemer med da det irrer og korroderer om du får vann inn der da det sitter ganske lavt nede ved bena dine.

Timer releet oppgave er å bestemme når glødepluggene skal få 24v, 14v og 0v. Når dette releet begynner å tulle kan det hende at du alltid kjører på 24v på pluggene selv etter at du har kjør i mange timer og da vil batteriene tappes og du vil slite med å få spenning, det som oftere skjer er at timeren aldri gir beskjed om å gi 0v (slå av) pluggene og at de alltid får 14v imens du kjører.

Prøv å søk på HJ60 og superglow eller toyota og superglow ....
1983/89 HJ61 12H-T
1983 HJ60 2H-T

Samt masse rot og skrot :)
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 6x»