Om redigering og moderering

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

marting

Post by marting »

gjesp.... da lar vi det ligge da... :wink:
shoe

Post by shoe »

Christmas spirit
Last edited by shoe on Sat Dec 23, 2006 2:07 pm, edited 1 time in total.
marting

Post by marting »

ok... sorry.. ikke vær sur :roll:
Even

Post by Even »

Intensjonen med mine innlegg i denne tråden har vært å få igang diskusjon rundt hvordan vi oppfører oss på forumet og hvilke spilleregler som gjelder. Det er ingen grunn til å avslutte den diskusjonen.

For de som ikke har skjønt det, så hevder jeg ytringsfriheten. Vi lærer ingenting av å slette og utestenge. Opplysende virksomhet og argumentasjon er det eneste som fungerer på lang sikt. Det er alltid leit når utviklingen går dithen at man må gå drastisk til verk (les: utestenge, sensurere, slette) for å holde virksomheten innenfor de ønskede rammer.

Hovedpoenget med et forum er å utveksle informasjon, slik enkelte andre i denne tråden har påpekt. Derfor er åpenhet, søkbarhet og sporbarhet viktig. Det får vi ikke av sensurering.
Kjetila

Post by Kjetila »

Det er helt klart at denne diskusjonen er nødvendig og som Even sier man bør i utgangs punktet ikke sensurere eller utestenge personer men så enkel er vel ikke verden.
Det finnes grenser, forumet skal ikke fungere som en personlig reklame/salgs kanal for komersielle intresser og så langt jeg kan se det så har reklame til egen vinning ingenting med yttringsfriheten å gjøre. Forumet er etter min mening et sted der man kan utveksle informasjon og diskutere det som er bakgrunnen for alt sammen, nemlig Land Cruisere.
Man skal heller ikke behøve å få ufine PM'r når man åpent foreslår å få satt en stopper for reklame/salgsfremstøt i alle mulige tråder. Det oppfatter jeg nemlig som et klart angrep på yttringsfirheten og da er det etter min mening på sin plass med utestengelse.
/Kjetil
Ex: LJ73, BJ73-14B, VX 90, GX120
Nå GX150 (2019)
Vegard

Post by Vegard »

Her kommer det fram saklig diskusjon om generell drift av, og spilleregler for forumet. Det er bra, og bør på ingen måte stoppes.
Ola

Post by Ola »

Det er ikke ofte jeg involverer meg i slike ting, og kjenner heller ikke til annet (hverken personer eller evt. bedrifter - som nevnt i strengen) enn det jeg tilfeldigvis har sett og lest her på forumet, men om det er tidligere nevnte brukernavn som er slettet fra forumet synes jeg faktisk dette er litt synd.

Vedkommende har sine meninger, og ytrer kanskje disse litt friskt, men må jo også ha greie på en del. Vedk. holder fart i NLCK-sidene OGSÅ med "produktinfo" og sine synspunkter... Viser her til de tekniske!

Jeg leser ofte disse "kranglene" litt vertikalt, for det interresserer meg ikke så veldig, men det henger ofte litt teknisk matnyttig info med dem.

Leser vel disse sidene i snitt annenhver dag, og kan ikke se av det som ligger ute at det kan være noe annet enn å heve seg over. Vi har jo god takhøyde vi, som kjører LC! Ingen problemer med å få inn hverken Østerdalsluva eller sombrebro...

Jeg vil presisere at om det finnes noe -i nærheten- tilfelle av liknelsen shoe skriver her i strengen med virkeligheten, SKAL vedkommende utestenges for godt.

Vil igjen si at jeg ikke kjenner noe til hverken person, evt. bedrift, rettskaffenthet eller noen dypere henvendelser enn hva jeg løselig har lest her på forumet. Håper styret har gjort et helt nødvendig valg.

Mvh
Ola
Survival of the FATTEST...
marting

Post by marting »

Peg wrote: ærlig tror jeg ikke det er mange som gidder å diskutere dette videre med vett i forstanden. :roll:

:D joda diskusjonen går videre
marting

Post by marting »

peg: nei.... sorry... har for mye fritid... :oops:
borvik

Post by borvik »

Jeg er ikke av dem som mener masse om utestengelse osv, men noe som er sikkert er at forumet har blitt ganske kjedelig i det siste..... :wink:

Jeg er tilhenger av en frisk tone på de trådene der det passer. Altså på "off topic" ,"ris ros" og "Generelt" .
Når det gjelder å bruke forumet som en salgs kanal, så har vi jo "til salgs" trådene til dette.

Utover det så må jo diskusjonen om hva som er bra og mindre bra produkter kunne utvikle seg fritt. Gjerne med høy temperatur og sterke meninger, og uten sensur 8)
Derfor har vi et forum!
beritsanner

Post by beritsanner »

Nå er jeg ikke ofte inne på forumet, men det hender jeg tar en titt. Jeg har til tider ikke kunnet unngå å se at diskusjonene har vært ganske friske, deriblandt om RB`s virksomhet i klubben.

Jeg har kjent RB i flere år, allerede før han involverte seg i NLCK. Jeg skriver dette innlegget fordi jeg synes det er fair at positive oppfatninger også blir tilføyd bildet.

I tillegg til at RB, blandt flere andre medlemmer, har gitt meg mye teknisk kunnskap om min LC, har jeg kjøpt 2 LCèr via ham. Jeg har opplevd begge handlene veldig ryddige. Jeg har kjøpt fjærsett, dempere, ARB-fanger + div småting via RB. Disse har jeg betalt direkte til Team Bertelsen i Danmark. Dekk og felger har jeg også kjøpt via RB, betalt direkte til leverandør. Alt levert meg med tilhørende kvitteringer fra respektive leverandører. Jeg er svært fornøyd med både kvalitet og pris.

Jeg må jo innrømme at jeg har stilt spørsmål ved at RB selv ikke tjener noe på dette og hva som er hans motivasjon. Men slik jeg kjenner RB privat, er han en bilentusiast på sin hals. Han er idealist og har sin glede i å få ting til å utvikle seg positivt. Han har alltid hatt oppriktig interesse for at klubben skal yte sitt beste for medlemmene.

Slik jeg ser det, ser han sitt bidrag som bl.a. å opparbeide avtaler med leverandører, slik at medlemmene kan nyte godt av både kvalitet og bra priser. Jeg oppfatter RB privat som meget sosial og omgjengelig, idèrik og dyktig til å dra i gang ting. Han har stor glede av å hjelpe andre. Dette virker kanskje litt "Ole Brum", men hvis jeg har rett, kan det forklare hans ivrige engasjement i NLCK. Jeg vet RB har bidratt til vekst og aktivitet i 4X4 Drivers, som også er et av hans virkeområder.

Gutten har vel en noe tøff stil, ja, men det har visst en del av dere andre også. HE -HE :) Kanskje dere bør jobbe litt med stilen noen og enhver. :wink:

Summen av det dere har alle sammen ville for alvor gitt vind i seilene til NLCK. Dette er slik jeg ser situasjonen. :)

Hilsen Berit
shoe

Post by shoe »

Christmas spirit
Last edited by shoe on Sat Dec 23, 2006 2:08 pm, edited 2 times in total.
Ola

Post by Ola »

Har du tatt på deg kappen som moralens vokter, Stein??? :lol: :lol:

Mvh
Ola
Survival of the FATTEST...
shoe

Post by shoe »

Prøvde kappa, men den passet ikke, og i tillegg så subbet den i bakken.
lj73jon

Post by lj73jon »

synes ikke banning hører hjemme i noen innlegg... Dessuten synes jeg ikke som jeg har sagt tidligere at innlegg skal slettes, nettopp fordi de er del av historien. Og fordi man skal tenke seg om før man snakker, hvis du skulle tenke deg om og ønske å moderere posten din er det bare å trykke på endre knappen... og det synes jeg egentlig du burde gjøre.
Pirkka

Post by Pirkka »

beritsanner wrote:Nå er jeg ikke ofte inne på forumet, men det hender jeg tar en titt. Jeg har til tider ikke kunnet unngå å se at diskusjonene har vært ganske friske, deriblandt om RB`s virksomhet i klubben.

Jeg har kjent RB i flere år, allerede før han involverte seg i NLCK. Jeg skriver dette innlegget fordi jeg synes det er fair at positive oppfatninger også blir tilføyd bildet.

I tillegg til at RB, blandt flere andre medlemmer, har gitt meg mye teknisk kunnskap om min LC, har jeg kjøpt 2 LCèr via ham. Jeg har opplevd begge handlene veldig ryddige. Jeg har kjøpt fjærsett, dempere, ARB-fanger + div småting via RB. Disse har jeg betalt direkte til Team Bertelsen i Danmark. Dekk og felger har jeg også kjøpt via RB, betalt direkte til leverandør. Alt levert meg med tilhørende kvitteringer fra respektive leverandører. Jeg er svært fornøyd med både kvalitet og pris.

Jeg må jo innrømme at jeg har stilt spørsmål ved at RB selv ikke tjener noe på dette og hva som er hans motivasjon. Men slik jeg kjenner RB privat, er han en bilentusiast på sin hals. Han er idealist og har sin glede i å få ting til å utvikle seg positivt. Han har alltid hatt oppriktig interesse for at klubben skal yte sitt beste for medlemmene.

Slik jeg ser det, ser han sitt bidrag som bl.a. å opparbeide avtaler med leverandører, slik at medlemmene kan nyte godt av både kvalitet og bra priser. Jeg oppfatter RB privat som meget sosial og omgjengelig, idèrik og dyktig til å dra i gang ting. Han har stor glede av å hjelpe andre. Dette virker kanskje litt "Ole Brum", men hvis jeg har rett, kan det forklare hans ivrige engasjement i NLCK. Jeg vet RB har bidratt til vekst og aktivitet i 4X4 Drivers, som også er et av hans virkeområder.

Gutten har vel en noe tøff stil, ja, men det har visst en del av dere andre også. HE -HE :) Kanskje dere bør jobbe litt med stilen noen og enhver. :wink:

Summen av det dere har alle sammen ville for alvor gitt vind i seilene til NLCK. Dette er slik jeg ser situasjonen. :)

Hilsen Berit
Helt enig med Berit :lol:
shoe

Post by shoe »

lj73jon, jeg er i grunnen enig med deg vedrørende banning i på forumet, det er ikke pent.
Da tar jeg det til følge og sensurerer banningen.
lj73jon

Post by lj73jon »

Nei, er forresten lett å bli revet med... det var ikke ment som kjefting :)
Post Reply

Return to “Generelt”