brooklyn skrev:huff, canada høres skikkelig ille ut... hvor skal du??? er et sted hvor jeg har lyst til å reise det.. sommer med dh selvfølgelig... men man får trøste seg med hafjell...he he. når lotto slår inn drar jeg nok dit en tur..
anywho, vurderer bremsepumpe fra 80 selv. så kom gjerne med tilbakemeld når tingene er justert og forhåpentlighvis fungerer.
Det var Revelstoke som var målet i Canada. Et av de desidert mest snørike stedene known to mankind. Canada er et fantastisk land: Hyggelige mennesker, lett å komme seg rundt, greie priser, bra natur.. Eneste mangelen var at det var få Cruisere der. En 100 og en mulig 80 ble sett på vei ut av Calgary, (edit: og en fin og rød 60 på vei tilbake inn i Calgary) men ute i mindre urbane strøk var det en overvekt av billige Runnere (tenåringenes preferanse så det ut til), og gedigne trucks av Ford, Dodge, Chevvy etc.. Disse ble helst observert med minst én snøskuter på planet. Så det er bare å fortsette tippingen, brooklyn! verdt hver krone
Tilbake til bremseproblemene på bilen min så ser det ut til å ha løst seg. I helgen skrudde jeg av masteren igjen, og justerte ut staget på boosteren slik at det lå an til 0,0mm klaring mellom stag og sylinderen på masteren. Luftet bremsene på nytt og merket fort at bremsene tok slik de pleide sett i forhold til travel på bremsepedalen. En rask prøvetur og denne gangen føles det som forbremsene tar slik de er ment

Skal være forsiktig med å juble for tidlig, men har en bedre feeling nå hvertfall.
Når det gjelder mer generelt med 80-sylinder i en 60 så er det bolt-on. Man må huske å justere staget fra boosteren, men det er ikke snakk om mer enn en drøy mm. Det var nok til å gi merkbar effekt på hvor langt bremsepedalen måtte tråkkes før bremsene tok. Får å gjenta, så skal 80sylinderen jeg har komme fra en høyrerattet bil. Det står dessuten ABS på reservoaret, uten at jeg vet om det har noe å si for hvor bolt on den er.