Per Martins LJ73, (x: LJ70, HJ45 Troopie, KZJ95 AT 38, LJ70, BJ75)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
6tida i kveld er glimmers!
Flott Vegard! Min har 183000 på telleren og virker også tight og fin. Går veldig rett og fint på veien. 90 er jo en veldig pålitelig bil, kan vel sidestilles med 70-serien angående dette? Litt synging ved hardt pådrag i motbakker ved enkelte turtall.
Ble sjøl overaska over forbruket, men GPSen sto på 710km, og jeg tanka opp 51l diesel, -godt tegn. Kjørte VEELDIG pent pga isete vei da. Helt nye progressive fjærer bak, demperne vet jeg ikke hva er (må få reingjort først). Får høre litt med AT hva de anbeler også kanskje. AT må ha gjort mye riktig så lettkjørt som bilen er! Tror ikke bakakslingen er flytta. På denne bilen har man laget plass til hjulene ved å heve karosseriet 100 mm.
Har manuell kasse (var akkurat det jeg ville ha) og regner med at diffene er nedgira, kan være transfer også? Skal sjekke turtall/hastighet i de ulike gearene. Har en kollega på jobb som er fra Island. Jeg skal få han til å undersøke litt, han kan jo språket... Også i forhold til servicehistorie, Harila fant ikke noe. Har forresten bestilt time hor Harila for en grovsjekk av de viktigste tingene, -for å få oversikt. Du var på svamp-jakt i din 90. Hvilke er de som er viktigst å ta?
Flott Vegard! Min har 183000 på telleren og virker også tight og fin. Går veldig rett og fint på veien. 90 er jo en veldig pålitelig bil, kan vel sidestilles med 70-serien angående dette? Litt synging ved hardt pådrag i motbakker ved enkelte turtall.
Ble sjøl overaska over forbruket, men GPSen sto på 710km, og jeg tanka opp 51l diesel, -godt tegn. Kjørte VEELDIG pent pga isete vei da. Helt nye progressive fjærer bak, demperne vet jeg ikke hva er (må få reingjort først). Får høre litt med AT hva de anbeler også kanskje. AT må ha gjort mye riktig så lettkjørt som bilen er! Tror ikke bakakslingen er flytta. På denne bilen har man laget plass til hjulene ved å heve karosseriet 100 mm.
Har manuell kasse (var akkurat det jeg ville ha) og regner med at diffene er nedgira, kan være transfer også? Skal sjekke turtall/hastighet i de ulike gearene. Har en kollega på jobb som er fra Island. Jeg skal få han til å undersøke litt, han kan jo språket... Også i forhold til servicehistorie, Harila fant ikke noe. Har forresten bestilt time hor Harila for en grovsjekk av de viktigste tingene, -for å få oversikt. Du var på svamp-jakt i din 90. Hvilke er de som er viktigst å ta?
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Vet ikke om noen svamper er viktigere enn andre, men jeg minnes det var svamper i bunnen av A og B-stolper, samt i hjørnene bak. Ut med svamper og inn med olje, men det vet jo du alt om!
Det er et uhyre lavt forbruk du har fått til der! Slått av motoren i nedoverbakkene? Jeg var nede i 0.73 som laveste forbruk med min standard D4D med gatedekk, og syns jo det var bra. Mer vanlig var det å se forbruk rundt 0.8 sommerstid, og ganske mye mer om vintern.
Det er et uhyre lavt forbruk du har fått til der! Slått av motoren i nedoverbakkene? Jeg var nede i 0.73 som laveste forbruk med min standard D4D med gatedekk, og syns jo det var bra. Mer vanlig var det å se forbruk rundt 0.8 sommerstid, og ganske mye mer om vintern.
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Må nesten dobbeltsjekke det forbruket, får ta en langtur i mårra
Tror det står en liten boks i motorrummet, mulig den hjelper, men ska dobbeltsjekke.
Rettelse på akslingen, den er flytta: kraftig frisering av bakkant av original hjulbue, ikke i forkant. Man ser det godt bare ved å se på bilen også, bare jeg som ikke tenkte meg om..
Skal dra på svampjakt en kveld og se hva jeg finner, takk for tips:-)

Rettelse på akslingen, den er flytta: kraftig frisering av bakkant av original hjulbue, ikke i forkant. Man ser det godt bare ved å se på bilen også, bare jeg som ikke tenkte meg om..
Skal dra på svampjakt en kveld og se hva jeg finner, takk for tips:-)
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Gratulerer med kjempe vogn Per Martin. Steller du like godt med denne som med 73'n (noe jeg regner med du gjør
) så har du godbil i mange år.
Mistenkelig lavt forbruk.

Mistenkelig lavt forbruk.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Gratulere så mye med en grum bil 

Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Gratulere me rå bil Per Martin!!
Var spennende å se den idag, må få være med på en prøvetur en dag!
Har egentlig aldri hatt lyst på en 90, men må si at etter å ha sett den biln din så kunne jeg godt ha tenkt meg en sånn!!

Var spennende å se den idag, må få være med på en prøvetur en dag!
Har egentlig aldri hatt lyst på en 90, men må si at etter å ha sett den biln din så kunne jeg godt ha tenkt meg en sånn!!

- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Takk for gratulasjoner, -joda Jan, skal ta godt vare på den, det er planen 
Forrige eier har gjort en god jobb med å få bilen inn, og å ta litt nødvendig vedlikehold. Jeg får ta opp "arven" og rette opp de småtingene han ikke rakk i den korte tida han brukte den. Forsto jeg det riktig at han er i famile med deg RonMaster? Dere er en liten AT-klan der oppe? Roy kjøpte vel i sin tid AT Drammens aller første HiLux-bygge? Ikke dårlig bare det!
Litt mindre av 70 seriens "traktor-sjarm" her Arne, meeen jeg har begynt å like den mer sivilerte 90en ganske godt allerede. Skal bli spennende å prøve ut flex og terrengegenskaper en dag. Du er selvsagt velkommen til en liten prøvetur. Grattis med fin 70 nr 2 forresten, ikke mange 70er med under 150K på telleren

Forrige eier har gjort en god jobb med å få bilen inn, og å ta litt nødvendig vedlikehold. Jeg får ta opp "arven" og rette opp de småtingene han ikke rakk i den korte tida han brukte den. Forsto jeg det riktig at han er i famile med deg RonMaster? Dere er en liten AT-klan der oppe? Roy kjøpte vel i sin tid AT Drammens aller første HiLux-bygge? Ikke dårlig bare det!
Litt mindre av 70 seriens "traktor-sjarm" her Arne, meeen jeg har begynt å like den mer sivilerte 90en ganske godt allerede. Skal bli spennende å prøve ut flex og terrengegenskaper en dag. Du er selvsagt velkommen til en liten prøvetur. Grattis med fin 70 nr 2 forresten, ikke mange 70er med under 150K på telleren

mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
HeiPer Martin skrev:Takk for gratulasjoner, -joda Jan, skal ta godt vare på den, det er planen
Forrige eier har gjort en god jobb med å få bilen inn, og å ta litt nødvendig vedlikehold. Jeg får ta opp "arven" og rette opp de småtingene han ikke rakk i den korte tida han brukte den. Forsto jeg det riktig at han er i famile med deg RonMaster? Dere er en liten AT-klan der oppe? Roy kjøpte vel i sin tid AT Drammens aller første HiLux-bygge? Ikke dårlig bare det!
Litt mindre av 70 seriens "traktor-sjarm" her Arne, meeen jeg har begynt å like den mer sivilerte 90en ganske godt allerede. Skal bli spennende å prøve ut flex og terrengegenskaper en dag. Du er selvsagt velkommen til en liten prøvetur. Grattis med fin 70 nr 2 forresten, ikke mange 70er med under 150K på telleren
Ja det stemmer Roy er min barndomskompis, og han er oxo min fetter. Viss du går på http://www.arctictrucks.no, så ser du bilder av Roy og Autofil Hiluxen,samt bilde av Roy AT Hilux på Spåtind. Han kjørte bare 4000km får og komme på AT treffet. Så du for hive dæ i bilen så kan du teste med oss

Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Da har bilen vært i gode hender forstår jeg. Roy fortalte om turen til treffet, fikk se vinsjen han vant som "den med lengst vei for å komme til treffet!" Ikke dårlig!
Kan forresten bekrefte at forbruket jeg målte sist neppe er rett. Mulig blanding av å være litt trøtt å litt gira på samme tid etter å ha kjørt hele natta gjorde at jeg blanda tallene. Kjørte en kort tur i dag (ca 10 mil) inkl noe småkjøring og bakking og landa på ca 0.95. Dette tallet er jo likevel greit, og kan sikkert forbedres med andre dekk, f.eks 37x12,5 og sommerføre, virker som om motor er frisk og fin ialle fall
Ved 80 km/ har jeg 2100 RPM på 4. og 1900 RPM på 5. gear. Å regne om hva dette tilsvarer i nedgearing med 38" dekk (eller egentlig: med kalibrering av speedometeret for 38") blir for strevsomt, men kanskje noen her vet svaret? Bilen og GPSen viser forresten nesten samme hastighet, bare en bitteliten strek høyere på bilens speedometer.
Stoler på at min islandske arbeidkollega kan hjelpe meg med å skaffe oversikt fra Island etterhvert. Har lyst å kjenne det tekniske så godt som mulig. AT Norge vet selvfølgelig også mye om dette selv om bilen er fra Island vil jeg tro?
Kan forresten bekrefte at forbruket jeg målte sist neppe er rett. Mulig blanding av å være litt trøtt å litt gira på samme tid etter å ha kjørt hele natta gjorde at jeg blanda tallene. Kjørte en kort tur i dag (ca 10 mil) inkl noe småkjøring og bakking og landa på ca 0.95. Dette tallet er jo likevel greit, og kan sikkert forbedres med andre dekk, f.eks 37x12,5 og sommerføre, virker som om motor er frisk og fin ialle fall

Ved 80 km/ har jeg 2100 RPM på 4. og 1900 RPM på 5. gear. Å regne om hva dette tilsvarer i nedgearing med 38" dekk (eller egentlig: med kalibrering av speedometeret for 38") blir for strevsomt, men kanskje noen her vet svaret? Bilen og GPSen viser forresten nesten samme hastighet, bare en bitteliten strek høyere på bilens speedometer.
Stoler på at min islandske arbeidkollega kan hjelpe meg med å skaffe oversikt fra Island etterhvert. Har lyst å kjenne det tekniske så godt som mulig. AT Norge vet selvfølgelig også mye om dette selv om bilen er fra Island vil jeg tro?
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
*Du har 100mm BL.Per Martin skrev:Da har bilen vært i gode hender forstår jeg. Roy fortalte om turen til treffet, fikk se vinsjen han vant som "den med lengst vei for å komme til treffet!" Ikke dårlig!
Kan forresten bekrefte at forbruket jeg målte sist neppe er rett. Mulig blanding av å være litt trøtt å litt gira på samme tid etter å ha kjørt hele natta gjorde at jeg blanda tallene. Kjørte en kort tur i dag (ca 10 mil) inkl noe småkjøring og bakking og landa på ca 0.95. Dette tallet er jo likevel greit, og kan sikkert forbedres med andre dekk, f.eks 37x12,5 og sommerføre, virker som om motor er frisk og fin ialle fall![]()
Ved 80 km/ har jeg 2100 RPM på 4. og 1900 RPM på 5. gear. Å regne om hva dette tilsvarer i nedgearing med 38" dekk (eller egentlig: med kalibrering av speedometeret for 38") blir for strevsomt, men kanskje noen her vet svaret? Bilen og GPSen viser forresten nesten samme hastighet, bare en bitteliten strek høyere på bilens speedometer.
Stoler på at min islandske arbeidkollega kan hjelpe meg med å skaffe oversikt fra Island etterhvert. Har lyst å kjenne det tekniske så godt som mulig. AT Norge vet selvfølgelig også mye om dette selv om bilen er fra Island vil jeg tro?
*4,88 giring.
*Kalibret spedometer.
*HT-Fjærer bak, Roy-Kjetil sat nye for under et år siden.
* Bak aksel flyttet 125mm bak.
Tror jeg vet det meste som er utført på denne bilen.
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Glimmers!
Takk for info! Har bare deler av historikken på bilen så all info er flott å få!
Takk for info! Har bare deler av historikken på bilen så all info er flott å få!
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Har ikke fått tatt noen bilder men låner et fra Roy så lenge. Kjekt å ha et bilde av bilen fra før jeg overtok den. Ikke at jeg ser for meg at jeg skal endre på så mye men....
I dag ordnes salgspapirene på 73en og den er da formelt ikke min bil lengre. Har hatt den lenge, blir litt rart, men den har fått et godt hjem på kvaløya og dukker vel opp på forumet etterhvert
Lykke til til ny eier!
I dag ordnes salgspapirene på 73en og den er da formelt ikke min bil lengre. Har hatt den lenge, blir litt rart, men den har fått et godt hjem på kvaløya og dukker vel opp på forumet etterhvert

- Vedlagte filer
-
- LC KZJ95 AT38.JPG (27.71 KiB) Vist 4629 ganger
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Gratolere med en RÅ bil,liker 90 på 38" utrolig godt eg
håper bilen blir og se på noen treff framover 


http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt

-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Gratulere med flott 90 på 38". jeg får min til lands om ca 1,5 ukers tid. da kommer det 2 stk av denne utgaven.. så det hadde jo vært flott om det kom mangen LC90 på 38" hjul på treff...
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Takk for positive kommentarer Sunde og Anders. Joda, liker 90AT38 bedre og bedre for hver dag sjøl! Kjøpet skjedde veldig fort, -hoppa bare i det egentlig, så jeg er fremdeles ikke helt oppdatert hverken på AT eller 90. Det blir litt lesing på senga i et par uker nå...
Blir arti å se flere av denne ombygginga, din kommer også fra Island regner jeg med Anders?
Skal prøve å komme på Landstreffet i år! Altfor lenge sida sist. Kanskje vi ses der

Blir arti å se flere av denne ombygginga, din kommer også fra Island regner jeg med Anders?
Skal prøve å komme på Landstreffet i år! Altfor lenge sida sist. Kanskje vi ses der

mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Her er et bilde tatt om morran etter at jeg henta bilen i Lakselv. Tatt på parkeringplassen nedafor blokka mi. Tror det er aller første jeg tok av bilen.
- Vedlagte filer
-
- 022 Fredag 11.03.11 Akkurat kommet fra Lakselv.jpg (807.41 KiB) Vist 4499 ganger
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
- ole_kristian
- Innlegg: 1046
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Jeg liker veldig godt den typen frontbøyle du har der. Det sitter sånn polert rustfri "around the corner" bøyle på den jeg kjøpte, og jeg syns det blir litt ..... eh, hva skal jeg si - mye? Rein A bøyle i midten er ikke så gæli, men den typen du har er enda bedre.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Hei! Kikket litt i garasjen din, den HJ45en er kongetøff! Rett kombinasjon av hjul og heving!
Fin 90 også, deilig med biler som er i "bruksstand". De blir så brukervennlige
Ser mange 90er med den kufangern du har, og er enig med deg, den virker litt stor og ødelegger linjene i fronten litt. Standard 90er kan bli veldig fine med litt ekstra stell.
Min (som heter "Grill Guard" i mitt vognkort) er vel en typisk Islands-sak. Funker bra mot harde sneskavler og har integrerte hi-lift fester. Men de bruker A-bøyle også der oppe (se f.eks den AndersW får nedover snart..) http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=14992
Her er en (nesten) standard 90. Fin synes jeg!
Fin 90 også, deilig med biler som er i "bruksstand". De blir så brukervennlige

Ser mange 90er med den kufangern du har, og er enig med deg, den virker litt stor og ødelegger linjene i fronten litt. Standard 90er kan bli veldig fine med litt ekstra stell.
Min (som heter "Grill Guard" i mitt vognkort) er vel en typisk Islands-sak. Funker bra mot harde sneskavler og har integrerte hi-lift fester. Men de bruker A-bøyle også der oppe (se f.eks den AndersW får nedover snart..) http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=14992
Her er en (nesten) standard 90. Fin synes jeg!
- Vedlagte filer
-
- LC 90 sort.JPG (20.52 KiB) Vist 4467 ganger
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Jobba litt:
- Vedlagte filer
-
- 15.03.11 Svampjakt ved bakdøra, dagens fangst 4 stk.jpg (899.34 KiB) Vist 4417 ganger
-
- Når filten ligger helt ned på dørken blir alltid fukt og rust. Hadde sånne perfogummimatter som dette på 73en, tørt og fint, prøver det samme her.
- 14.03.11 Tørke dørken 1.jpg (600.4 KiB) Vist 4417 ganger
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: Per Martins LC KZJ95 AT 38 (LJ73,HJ45 Troopie)
Grattis med ny bil Per Martin!
Regner med den blir å se i finsk myr til sommern??? LT 13-17 Juli. Oppvarming med JAC 17-19 Juni
Regner med den blir å se i finsk myr til sommern??? LT 13-17 Juli. Oppvarming med JAC 17-19 Juni
