Er veldig fornøyd med den saga. Er egentlig veldig ålreit å være ute å sage ved. Er sliten og støl nå etter ei uke med motorsaga, men det går over etterpå når jeg tar en konjakk eller to
men vi er tre brødre som sager ned masse trær, å under hver kaffe pause krangler vi over hva som er den beste hardveden. Så er det noen her som sitter på fasiten? altså hva er best ved?
pilten skrev:Er veldig fornøyd med den saga. Er egentlig veldig ålreit å være ute å sage ved. Er sliten og støl nå etter ei uke med motorsaga, men det går over etterpå når jeg tar en konjakk eller to
men vi er tre brødre som sager ned masse trær, å under hver kaffe pause krangler vi over hva som er den beste hardveden. Så er det noen her som sitter på fasiten? altså hva er best ved?
bare et bilde, men gjett hvor :?:
[attachment=6]_PTS4583.jpg[/attachment]
[attachment=5]_PTS4463.jpg[/attachment]
[attachment=4]_PTS4454.jpg[/attachment]
https://www.youtube.com/watch?v=OVOoVuiuQdM
se noe går istykker på en 90 også
[attachment=3]_PTS4956.jpg[/attachment]
[attachment=2]_PTS4973.jpg[/attachment]
[attachment=1]_PTS5030.jpg[/attachment]
[attachment=0]_PTS5016.jpg[/attachment]
Ja, hvor var du her?
Den youtube videoen din er satt som privat så den er det kun du som får se
pilten skrev:Er veldig fornøyd med den saga. Er egentlig veldig ålreit å være ute å sage ved. Er sliten og støl nå etter ei uke med motorsaga, men det går over etterpå når jeg tar en konjakk eller to
Se där. Inte jätte revolutionerande men gött att få bekräftat det jag trodde jag visste. Men att det inte var större skillnad på Björk & Furu var nytt. Dax att slipa kedjan och ge sig ut i buschen snart känner jag - ger riktigt go känsla i kroppen efter ett par tre timmar i skogen. Och våra bilar är perfekta verktyg vid skogsarbete .
Du må gå inn på videoen på youtube på din profil og endre visningsalternativer der.
Enten privat, offentlig eller så alle med link kan se den, men ikke søkbar.
Vært på noen turer selv og sliter med å finne de fine små veiene. Ender som regel opp med kjedelig asfalt stort sett hele veien
Finnes det en oversikt over hvilke veier i Norge som er verdt å kjøre for en med 4x4 og sansen for en opplevelse?
Kult, da var jeg sikkert på vei til bikeshop for å kjøpe nye pedaler til fatbiken. men litt frekt av meg å ikke hilse, fra nå av skal jeg hilse på alle 90ier
_PTS7255.jpg (378.09 KiB) Vist 6396 ganger
Hvis dere ser det grønne vidunderet stående et eller annet finurlig sted. så er jeg nok ute å knipser litt bilder.
lasseb jeg veit ikke om annet en karter og nafboka. men vi kunne jo laget en tråd her inne på forumet . der vi kan tipse hverandre om fine veier og turer? med gps koordinater og slikt?
Grymma bilder i vanlig ordning. Cyklar du mycket om dan? Tänker på om en lite småtjock svenske i pappaform kan bli med på tur eller om jag blir avhängd efter första backen?
Den er så blank jeg har bare dratt litt i noen justeringer.
Men du holder sikkert fint følge med meg på sykkelen, er bare en ivrig mosjonist, men det er kjempe moro. Og man kan nesten sykle overalt.
men det som er grisemoro, er å følge gpsen rundt i ukjent terreng, sitter hjemme og finner noen fine steder på kartet, laster dem inn på gpsen og ser hvordan det går.
Da er hiluxen EU godkjent
på det bilde, så har jeg lest meg frem til at bilen har åpen diff. Stemmer ikke det?
slo inn reg nr på en olje finner side, å der kom det opp at jeg skulle ha lsd olje på akslene, men i følge det nr så har jeg åpen diff.
Så det jeg lurer på er, vanlig olje eller limited slipp diff olje? Eller blir det hipp som happ?
_PTS7775.RAF.edit_20150213175327877.jpg (76.86 KiB) Vist 6297 ganger
Skal LSD'en fungere om du har en må du nok ha olje som er beregna på brems.
En enkel måte å teste det på, løft begge bakhjula fra bakken og roter det ene med motoren i gir.
Roterer begge hjula samme vei har du en LSD der bak. Rotet dem hver sin vei er det en åpen diff
Joda jeg kan jo gjøre det, prøvde bare å være lur og se om jeg klarte å tyde den koden.
Etter det jeg har lest ut av det nr så har hiluxen 8" diff med 4,875 i utveksling og åpen diff.
Men er det sånn at når mellom akslen har gått 4,8 omdreininger så har dekket gått 1 omdreining ?
Har sett igjennom papirene til bilen, å det som er gjort med den. Å det viser seg at det står en 2,4 diesel ikke en 2,2 som jeg trudde. Er jo racer pickup da?
men er fjærer og dempere likt på ln46 og ln56 ?
Stemmer, drivakselen går 4.875 ganger rundt pr. rotasjon av dekka.
Jo høyere nummer jo lavere hastighet på motorveien, men desto lavere hastighet i skauen og desto bedre framkommelighet.
På min 61 står det at jeg skal ha LSD bak, men den er blitt byttet ut av en tidligere eier så nå er det åpen diff bak.
Greieste måten å være sikker på er å løfte hjula og snurre det ene rundt
litt bilder bare, ikke mye mekking, eller jo jeg bytta bremseklosser foran på 90ien. og det kan gjøres enten enkelt eller tungvint. jeg prøvde beggedeler