iKnut's LC80 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Detta blir meget bra Knut 

Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Det ser utrolig bra ut!!!
Det er ikke nødvendig eller et mål i seg selv å ha like mye flex foran og bak. Men det er et mål at fjæringen er balansert slik at den flexer like lett foran og bak. Jeg ville aldri montert stabstag bak, behold den flexen som er der. Når jeg hadde ifs hadde jeg en utrolig bra flex bak og nesten ingen fremme. Bortsett fra svakheten i ifs systemet så fungerte det supert offroad.
Så ta en test tur før du gjør noe med det
Det er ikke nødvendig eller et mål i seg selv å ha like mye flex foran og bak. Men det er et mål at fjæringen er balansert slik at den flexer like lett foran og bak. Jeg ville aldri montert stabstag bak, behold den flexen som er der. Når jeg hadde ifs hadde jeg en utrolig bra flex bak og nesten ingen fremme. Bortsett fra svakheten i ifs systemet så fungerte det supert offroad.
Så ta en test tur før du gjør noe med det

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Rockslidere fra Slee er montert. Sitter fint der. Direkte bolt on.
De er tunge som fy, men har forhåpentlig mangeganger styrken til ARB-røra jeg hadde før.
Foresten godt å ha noe å trå på igjen når man skal inn og ut
De er tunge som fy, men har forhåpentlig mangeganger styrken til ARB-røra jeg hadde før.
Foresten godt å ha noe å trå på igjen når man skal inn og ut

- Vedlagte filer
-
- SleeSliders.jpg (35.65 KiB) Vist 4408 ganger
Knut
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
HDJ 80 VX
Ser jæ.... solide ut
Hvordan går det med bremsene?

Jan K.
Har bremser jeg
Har kjørt litt med "ny" bremsekraftforsterker/hovedsylinder og det virker som det har gått seg litt til. Så bilen er friskmeldt.
Bestiller overhalingskit til sylinderen ved anledning, men det er ikke akutt.
Er derfor klar til kjøring på Kongsberg i morgen

Har kjørt litt med "ny" bremsekraftforsterker/hovedsylinder og det virker som det har gått seg litt til. Så bilen er friskmeldt.
Bestiller overhalingskit til sylinderen ved anledning, men det er ikke akutt.
Er derfor klar til kjøring på Kongsberg i morgen

Knut
HDJ 80 VX
HDJ 80 VX
- Thomazinho
- Ble med: man mar 16, 2009 9:26 pm
- Lokasjon: Kongsberg
- Thomazinho
Ja, sliderne ble bra de. De fikk endel juling på Kongsberg for et par dager siden og klarte seg bra. Tror nesten de betalte seg den natta 
Kjøpte meg trådløs winch-kontroll i September, men har ikke montert før nå. Det tok jo nesten 5 minutter å montere... (3 minutter til å åpne paka, Satans Moderne Plastikk)
Det er kun en kontrollboks og en ledningsbunt. En plugg i Solenoid-boksen til winchen og den andre i kontroll boksen. Stripse fast - ferdig. Enklere blir det ikke.
Den virker også. Har ikke forsøkt den i praksis enda men en meter tau ut og inn igjen, 2 meter, fra bilen virka fint.
Tror dette kan bli bra, siden jeg stort sett motorkjører winch'en både inn og ut. Gjør det lettere ved rigging og ved berging av andre.

Kjøpte meg trådløs winch-kontroll i September, men har ikke montert før nå. Det tok jo nesten 5 minutter å montere... (3 minutter til å åpne paka, Satans Moderne Plastikk)
Det er kun en kontrollboks og en ledningsbunt. En plugg i Solenoid-boksen til winchen og den andre i kontroll boksen. Stripse fast - ferdig. Enklere blir det ikke.
Den virker også. Har ikke forsøkt den i praksis enda men en meter tau ut og inn igjen, 2 meter, fra bilen virka fint.
Tror dette kan bli bra, siden jeg stort sett motorkjører winch'en både inn og ut. Gjør det lettere ved rigging og ved berging av andre.
- Vedlagte filer
-
- Trådløse tider.jpg (36.9 KiB) Vist 4118 ganger
Knut
HDJ 80 VX
HDJ 80 VX
- Thomazinho
Thomas:
Takk for bildene. Det ble jo en lang kveldstur etter at Lada'n drukna og diverse hjul sa takk for seg. Jeg var vel hjemme ca 0600. Rakk akurat å komme meg inn til Oslo før morgenrushet. Bra dag i skogen
Pål:
Sist jeg veide den sa vekta 2700 kg, så monterte jeg slidere og bakfangeren. Sliderne er bra, men bakfangeren er veldig bra laget. Den er så brei at den gjentatte ganger har berget hjørne og baklysen når jeg har sklidd langs et tre eller stein.
Knixen:
80'n er en smidig liten bil, vettu. Ikke et digert voldsverk som de fleste 4Runnerne jeg vet om. Tror faktisk jeg skal gå ned til 31" dekk
Takk for bildene. Det ble jo en lang kveldstur etter at Lada'n drukna og diverse hjul sa takk for seg. Jeg var vel hjemme ca 0600. Rakk akurat å komme meg inn til Oslo før morgenrushet. Bra dag i skogen

Pål:
Sist jeg veide den sa vekta 2700 kg, så monterte jeg slidere og bakfangeren. Sliderne er bra, men bakfangeren er veldig bra laget. Den er så brei at den gjentatte ganger har berget hjørne og baklysen når jeg har sklidd langs et tre eller stein.
Knixen:
80'n er en smidig liten bil, vettu. Ikke et digert voldsverk som de fleste 4Runnerne jeg vet om. Tror faktisk jeg skal gå ned til 31" dekk

Knut
HDJ 80 VX
HDJ 80 VX
Det er jo bruksbil. Men må innrømme at jeg ikke er så veldig glad i myrbading. Brukte en håndfull småpenger på spyling og vasking etterpå, og da var den fortsatt ikke rein
Var under der i går for å pelle ut "fuglereir", kongler og kvist. Den gode nyheten er at dørpakningene mine er tette.

Var under der i går for å pelle ut "fuglereir", kongler og kvist. Den gode nyheten er at dørpakningene mine er tette.
- Vedlagte filer
-
- Fuglereir neppe.jpg (25.77 KiB) Vist 4010 ganger
Knut
HDJ 80 VX
HDJ 80 VX

Nei sånn myrbading blir det mye møkk av...man må nesten ha en egen bil til det.. ikke så kult å stappe ramma full av sur myrjord.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)