Berglid's LC120 AT 44", Fjallasport LC80 46" og LC BJ75
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Berglid's LC120 AT 44"
Hvordan ble helheten av bilen etter du plastidippa fanger/speil osv? Bilde? 

har bilder på iphonen men glemte ladekabelen i bilen så blir ikkje lagt inn før i morgo. Idag har eg gjort mykje med takgrinda. blir rått og få den svarte takgrinda på bilen tenker eg.
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
Scandinavia - Tunisia 2014
LC80 Fjallasport 46
Bilen blir väldigt ninja med lite mattsvart här och där. Snyggt! Hur går det med diffen annars? Håller den t&r Kola?
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
har satt på ny diff 

LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Vel eg har så og sei budd i garasjen siste dagane. Har fått gjort mykje, men fortsatt mykje som gjenstår.
Fått lakke søkelyset og montert det igjen. All lakking er gjort med svart matt spray. Kun felger, spegl og front som er tatt i plasti dipp. Hadde eg hatt råd og tid skulle eg tatt alt i pulverlakk uten tvil. Dette er ikkje holdbart nokk i lengda.
Søkelys og kråkekiller Feste til gps antenne, rigid d2 lys, antennefeste til hf antenne Har lagt opp strøm rundt takgrinda til 6 arbeidslys. Alle strømkabler er i trekkerør, alt er med kabelsko med krympestrømpe, og så ei ekstra krympestrømpe utanpå. Dette sitter som faen, klarer ikkje og dra av krympestrømpa. Vi var to mann som prøvde Har lenge lurt på kor eg skal gjere av spettet, vil ikkje ha det inni bilen i tilfelle kollisjon. Blei montert slik, med krykkeholder
Takgrinda blei tatt av i dag, skal ha på den svarte eg har fra gamle bilen.
Nye skvettlapper er montert
Fått lakke søkelyset og montert det igjen. All lakking er gjort med svart matt spray. Kun felger, spegl og front som er tatt i plasti dipp. Hadde eg hatt råd og tid skulle eg tatt alt i pulverlakk uten tvil. Dette er ikkje holdbart nokk i lengda.
Søkelys og kråkekiller Feste til gps antenne, rigid d2 lys, antennefeste til hf antenne Har lagt opp strøm rundt takgrinda til 6 arbeidslys. Alle strømkabler er i trekkerør, alt er med kabelsko med krympestrømpe, og så ei ekstra krympestrømpe utanpå. Dette sitter som faen, klarer ikkje og dra av krympestrømpa. Vi var to mann som prøvde Har lenge lurt på kor eg skal gjere av spettet, vil ikkje ha det inni bilen i tilfelle kollisjon. Blei montert slik, med krykkeholder

- Vedlagte filer
-
- 10.jpg (386.53 KiB) Vist 6498 ganger
-
- 11.jpg (340.31 KiB) Vist 6498 ganger
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Er fornøgd med gulvmattene. Funker bra
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Ser veldig bra ut
, Synes den er tøffere med 42" en 44".

Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
ser veldig bra ut det der
synes bilen så bedre ut med sort felg og
alt sort vil bli veldig bra på bilen din 

http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt

-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
skal legge ut litt bilder her. Men først. trasharoo søppelholderen kjøpte eg direkte fra http://trasharoo.com/TRASHAROO%20/Welcome.html Til dei som lurer.
42" dekka kjøpte eg direkte fra island med en kompis som jobber på Klettur.
Vel kansje bilen er blitt litt ninja.. hehe Selfølgelig skulle eg oppdage ødelagt simring og hjullager... fytti faen kor dyrt ett hjullager bak på denne modellen er med toyota..
42" dekka kjøpte eg direkte fra island med en kompis som jobber på Klettur.
Vel kansje bilen er blitt litt ninja.. hehe Selfølgelig skulle eg oppdage ødelagt simring og hjullager... fytti faen kor dyrt ett hjullager bak på denne modellen er med toyota..
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
berglid skrev:
Selfølgelig skulle eg oppdage ødelagt simring og hjullager... fytti faen kor dyrt ett hjullager bak på denne modellen er med toyota
Men sjekka du prisen for hjullager på ebay då? Har funne lager til 5-600,- pluss frakt der...
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Robin och HP, är detta något som faller i smak?
Jag tänkte beställa ett gäng grejor härifrån om nu priserna är kuranta. Jag låter er vara dommare eftersom jag är lat: Billiga 120 delar????
Jag tänkte beställa ett gäng grejor härifrån om nu priserna är kuranta. Jag låter er vara dommare eftersom jag är lat: Billiga 120 delar????
Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Bilen blir jo bare heilt rå med dette oppsettet
Gleder meg til vi kan kjøre sammen på Island til vintern,må få til flere turer da
Håper eg klarer og følge deg med min gamle LC

Gleder meg til vi kan kjøre sammen på Island til vintern,må få til flere turer da

Håper eg klarer og følge deg med min gamle LC

Toyota Land Cruiser hj61 35
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
hehe ved siden av nye bilen din blir min liten
skal nokk gå bra det!
Nå venter eg berre på att toyota får inn rett verktøy til og få pressa av driten for meg. så skal eg borre opp til større hjulbolter. skal ha hjulbolter fra lc200 på bilen. mykje sterkare
Satser på att bilen er køyreklar til helga. Så blir det hjulstillingskontroll over helga og balansering av hjul. Er det nokon som kan anbefale en bra strauminverter på ca 1000w?

Nå venter eg berre på att toyota får inn rett verktøy til og få pressa av driten for meg. så skal eg borre opp til større hjulbolter. skal ha hjulbolter fra lc200 på bilen. mykje sterkare

Satser på att bilen er køyreklar til helga. Så blir det hjulstillingskontroll over helga og balansering av hjul. Er det nokon som kan anbefale en bra strauminverter på ca 1000w?
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
På kun 1000watt så kan nok de fleste være ok. Men kanskje de har slikt i båtbutikker på nettet.
Bilen begynner å bli veldig rå. Bilen til ronmaster var i alle fall god å kjøre langs veien.
Bilen begynner å bli veldig rå. Bilen til ronmaster var i alle fall god å kjøre langs veien.
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil
Jepp. Kommer til og bli jevlig bra dette. Mangler enda nye stabsstag. Men sjukt lang ventetid på dei.
Vurderer denne, noken som har testa? http://www.multicom.no/Inverter-1000-WK ... c/p3890924
Vurderer denne, noken som har testa? http://www.multicom.no/Inverter-1000-WK ... c/p3890924
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Er det berre med meg forumet er så merkelig?
Møtte denne i Stryn før helga. Sikkert tiande ekspedisjonsbilen eg har sett innom Stryn i sommer.
Har begyndt og montere på takgrinda. Det tar jaggu tid og få den bein og fin.
Møtte denne i Stryn før helga. Sikkert tiande ekspedisjonsbilen eg har sett innom Stryn i sommer.
Har begyndt og montere på takgrinda. Det tar jaggu tid og få den bein og fin.
- Vedlagte filer
-
- begynder og bli satt sammen nå.jpg (366.49 KiB) Vist 6075 ganger
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
- Tykjestian
- Ble med: tor jun 03, 2010 8:31 am
- Lokasjon: Ankenes
Blir knallbra det der!!
Hvilke mål er det på African outback grinda?
Trur det må bli ei slik!!
Hvilke mål er det på African outback grinda?
Trur det må bli ei slik!!
04 LC 100
03 Hilux AT35
08 LC 120 AT37
07 Hilux 3.0 AT37
01 Hilux 2.4 AT35
Stian
03 Hilux AT35
08 LC 120 AT37
07 Hilux 3.0 AT37
01 Hilux 2.4 AT35
Stian
Ja begynder og bli veldig bra. Idag har eg satt inn igjen bakakslingen. Toyota hadde seff satt den sammen sjølv om eg hadde tenkt og borre opp til større hjulbolter. Da får eg ta det etter russland turen. Orker ikkje og stresse meir med det nå.
Montert nye skiver og klosser bak, men gummien i kalipperane var så lurvete att eg skal inn og handle nye imorgo før eg setter det heilt sammen.
Venter på racing skiver og klosser til og ha framme. Viss eg ikkje får dei snart handler eg noken billige skiver og klosser på bilekstra intill videre.
Gjenstår berre små fiks, fylle olje på differ, bytte motorolje og sanne generelle ting. Skal på hjulstillingskontroll på mandag.
Tykjestian og Jonwib, sjekk her for info om takgrinda. http://www.outbackgroup.co.za/ Elsker denne takgrinda, kjem til og ha det på alle mine biler. Du blir heilt avhengig etter og ha brukt takgrind på turer.
Må berre få på kalipperene nå. Første eg noken gang har sveisa, blei fornøgd med holderene til takteltet. De tjukke bjelken kviler på takgrinda og så bolter eg den inn fra sida. Tenkte og legge opp strømkabel med sigarettplugg opp til takteltet. Så har ein strøm til pc, lys, mobil o.s.v i takteltet.
Imorgo skal takteltet på bilen, kalippere på bak, og dekka på bak, fylle oljer og div så ut og ta en liten køyretur.
EDIT: Noken som har koplingskjema til lys og rele?
Montert nye skiver og klosser bak, men gummien i kalipperane var så lurvete att eg skal inn og handle nye imorgo før eg setter det heilt sammen.
Venter på racing skiver og klosser til og ha framme. Viss eg ikkje får dei snart handler eg noken billige skiver og klosser på bilekstra intill videre.
Gjenstår berre små fiks, fylle olje på differ, bytte motorolje og sanne generelle ting. Skal på hjulstillingskontroll på mandag.
Tykjestian og Jonwib, sjekk her for info om takgrinda. http://www.outbackgroup.co.za/ Elsker denne takgrinda, kjem til og ha det på alle mine biler. Du blir heilt avhengig etter og ha brukt takgrind på turer.
Må berre få på kalipperene nå. Første eg noken gang har sveisa, blei fornøgd med holderene til takteltet. De tjukke bjelken kviler på takgrinda og så bolter eg den inn fra sida. Tenkte og legge opp strømkabel med sigarettplugg opp til takteltet. Så har ein strøm til pc, lys, mobil o.s.v i takteltet.
Imorgo skal takteltet på bilen, kalippere på bak, og dekka på bak, fylle oljer og div så ut og ta en liten køyretur.
EDIT: Noken som har koplingskjema til lys og rele?
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Vel har ikkje montert takteltet idag. Blei so mykje anna og surre med. Fikk montert roof consollen og modda meg en nice plass til brytere. Bilde kommer. Roof consollen gjorde bilen mykje penere inni syns eg, og ikkje minst lyset fra den er tusen ganga bedre enn de orginale taklampene.
Var en liten testtur. Har ikkej balansert dekka enda. Men dei er meget gode og køyre. Kan køyre opp til 65-70km/t uten risting. Men over det merker eg att det rister. Racing bremsene skulle komme idag, men dei er selfølgelig ikkje komt.
Mandag skal broderen skjære ut en holder til kc lyktene mine på vannskjeret på jobb, så da blir dei montert.
Her er ett par bilder fra idag Heime i skauen der han liker seg.
Var en liten testtur. Har ikkej balansert dekka enda. Men dei er meget gode og køyre. Kan køyre opp til 65-70km/t uten risting. Men over det merker eg att det rister. Racing bremsene skulle komme idag, men dei er selfølgelig ikkje komt.
Mandag skal broderen skjære ut en holder til kc lyktene mine på vannskjeret på jobb, så da blir dei montert.
Her er ett par bilder fra idag Heime i skauen der han liker seg.
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46
Da er endelig takteltet komt på plass, alle kabler inni bilen er rydda.
LC120 AT44
LC80 Fjallasport 46
LC80 Fjallasport 46