Kjekt at Jan har funnet noe å bruke de til midlertidig iallefall...Lønnheimen skrev:Jaja, dekkene dine egner seg jo veldig godt til å ligge taktelt på.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Kjekt at Jan har funnet noe å bruke de til midlertidig iallefall...Lønnheimen skrev:Jaja, dekkene dine egner seg jo veldig godt til å ligge taktelt på.
Hehe, nei eg har mye annet dritt eg kan kvitte meg med, denne beholder eg slik som atv'nLonnheimen skrev:Det går nok kanskje 3-6 måneder så e bilen blitt byttet til noe annet det slår ikkje feil.![]()
![]()
Ser ut til at eg må ta meg en tur over fjellet eg då for å innspisere og prøvekjøre.
Grattis med slitfeit bil.
Godt mulig det, forrige eier var meget glad i bilen og likte nok å ta seg en tur. Eneste grunnen til at han solgte var at han var blitt pensjonist og følte at han behøvde automatgir, så han har kjøpt seg en 120.ole_kristian skrev:Den bilen der har farta litt frem og tilbake over grensen før også. Har sett den flere ganger langs Riksveg 2 (Nå E16) i Glåmdalsdistriktet. Siste gangen i høst tror jeg?
Ja dette blir brajonwib skrev:Gratulerar igen Erik,
Nu kan vi båda glädja oss åt både Toyota4x4.se´s landsträff och NLCK´s träff.
Hade Lars Göran ingen resehistoria med bilen? Dvs var han har varit med den?
Hei igjen!jonwib skrev:Gratulerar igen Erik,
Nu kan vi båda glädja oss åt både Toyota4x4.se´s landsträff och NLCK´s träff.
Hade Lars Göran ingen resehistoria med bilen? Dvs var han har varit med den?
Takker for det:) Motoren er fra en HDJ80 ja, tidligere eier fikk fatt i en god motor og totalrenoverte den, den har gått 40000km siden montering, det er en original 80 motor, bilen har gått 270000km. Girkassen er original fra bilen var ny, benevnelsen vet jeg ikke.beaas skrev:Gratulerer med HDJ 105. Synd ikke toyota lagde de slik. Du må nesten endre signatur og overskrift på garasje til HDJ 105!
Motoren er fra en 90-92 HDJ siden det er rød skrift på innsugsmanifold? Motor orginal, ikke noen Intercooler enda ser det ut til? Mange km på motor og bil? Hvilken girkasse har du, H151F?
Ellers noen planer med bilen? Det er orginalfjører som sitter på?
Hei!beaas skrev:Tips kan du jo få. Men det blir jo sånn jeg ser det, ikke sikkert du ser det på samme måten.
Jeg ville jo ha få satt på en intercooler på bilen. Skal være god plass på denne både til rørgate og selve kjøleren. Så tunet pumpa litt, eller mye... Men pass på egt og turbotrykk. Eksos? Tror også jeg ville ha byttet fjærer på den, demperene også om det er noen år gamle. Er felgene 16x8 med 0 innpress? Med andre fjærer så ville jeg også vurdert noe feks 285/75-16 dekk.
Du har muligens 4,10 akslinger? Hva er turtallet i femte gir i 100 km/t reell hastighet?
Lista kan jo fortsette omtrent i det uendelig. Men kan virke som bilen er godt fulgt opp, det er bra. Du har jo adskillig mer pålitelig bil med lengre holdbarhet en din kone ihvertfall (min søster har en 2010 V70). Men den tar hun kanskje vedlikeholdet av selv???
Hvordan er den å kjøre ift den 2005 modellen du har hatt, krefter, styring osv?