Det tar voldsomt med tid dette sparklegreiene. Det å få til en fin/perfekt kant er hakket værre enn jeg hadde trudd- men nå er jeg på riktig vei.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Det er ekte Mach 1. Men det er jo ikke rarer greiene da- Ram Air, litt stivere hjuloppheng og no dekalerToy_Roller skrev:Er det en orginal Mack 1 eller er det bare dekor??
Ikkje den verste bilen å ha i garasjen det der. Hjalp en kompis for noen år siden med å festeurere en,men den var cab.
Nja, jeg har brukt det en gang, er ikke sikkert jeg skal det nå. Bruker grovt papir først, så 180 og 320 til slutt.Toy_Roller skrev:Bruker dere sprøyte sparkel????
Hvordan går du fram med korning på papir foresten. Syns det ser litt grovt slipt ut i overgangen mellom glassfiber sparkelen og (er det multi pluss) strøka dine.
Du er jo proffToy_Roller skrev:Bruker selv 80 til å fjerne lakk
så sliper jeg ut den ferdig retta plata med 120 så 180 før jeg legger sparkel
glassfiber retter jeg av med 120 og sliper over den med 180 før jeg legger soft sparkel
første strøk med soft sparkel sliper jeg ut me 120 slik at den blir plan og får fasongen så sliper jeg over med 180 for å få plata slett og fin og sliper over med 240 papir før jeg legger eit tynt strøk til med soft sparkel som jeg sliper lett over med 180 og avslutter med 240. da blir overgangene mellom stål og sparkel veldig fine og man slipper å se dei gjennom grunninga
Så sliper jeg det ut med 320 og avslutter med 400 før vi legger slipe grunning.
Skal det kalles vått i vått sliper vi til slutt med 500 papir.
Regner med dere aldrig hopper meir en 100p opp og ned mellom slipingane. Og før sparkel aldrig grovere en 180 papir.