2 BAD's wanna-be garage
Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon
Re: 2 BAD's wanna-be garage
Nu e det på tur å gå mot vår med litt bedre temperatur......
Du får nu bare skrike ut når du skal begynne å skru bil mtp servo! Naboen din har også nytt bil prosjekt!
Du får nu bare skrike ut når du skal begynne å skru bil mtp servo! Naboen din har også nytt bil prosjekt!
ja, nå er det prosjekter på hvert ett hushjørne
Her er mitt:

Her er mitt:

Jeg trur ikke støtdemperfestet ditt kommer til å gi etter med det første 
Bra jobba, overdimm = awesome!

Bra jobba, overdimm = awesome!
Neida, det er bygd som resten av bilen, men... er er litt mer i tvil om innfestingen for bolten til demperfeste kommer til å være like solid så da er man vel like langt. Begynner kanskje med den i kveld så vi får se. Dette blir ett langtidsprosjekt, gidder ikke å jobbe hver dag med dette.
Kjeder meg litt nå som servoen er ferdig, noe som forøvrig ble meget bra ....
......sett igjennom en radiator:

......sett igjennom en radiator:

Litt flere bilder fra servo montering:

Også ett par hobby bilder fra forrige helg

- per_martin
WOW!
Ser forresten veldig bra ut den servo-jobben
! Übers!
Ser forresten veldig bra ut den servo-jobben

mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Meget bra jobb på alt som er gjort. Det som ikke er bra, blir bra med nye deler. Tipper ny pittmanarm gjør susen.
Et tips til di som skal gjøre dette etter Steinar, ta vare på det dere måtte ha av gamle servo slanger. Stål rørene passer med løs kon og mutter for modifisering av nye servo slanger.
Et tips til di som skal gjøre dette etter Steinar, ta vare på det dere måtte ha av gamle servo slanger. Stål rørene passer med løs kon og mutter for modifisering av nye servo slanger.
Tommel opp!! Både for servo og kite! Dødsartig!
heftig fokus på bildet gjennom radiatoren....
heftig fokus på bildet gjennom radiatoren....

Jeg dreit meg litt ut når jeg monterte snekka, jeg så ikke at pimannsarmen ble litt lav slik at når jeg flekser så går fjæra i endeleddet for pitmannsarmen. Modifiserte pitmannsarmer er å få tak i, de passer på snekka, men hullet for endeledd er beregnet for 80 serie hvilket er litt mindre. Jeg har en arm fra 70 serie med en del mindre drop enn 60 armen, men hullet er for lite. det går ikke å dreie det ut pga at de ikke får satt den opp i dreiemaskin. Så hva gjør jeg.....

-Jeg ser for meg at den beste løsningen er å bruke pitmannsarmen fra 70'en, dreie ned kon på 60 endeleddet til 70 størrelse. Det funker jo på 70'en uten at det ryker.......
-Evt kjøpe kon bor til myyye penger (som jeg kommer bare til å bruke en gang) og borre ut 70 armen til 60 størrelse endeledd. (det er mer enn nok gods i armen)
-Lengre sjakkler.......
Meninger / andre gode ideer ???

-Jeg ser for meg at den beste løsningen er å bruke pitmannsarmen fra 70'en, dreie ned kon på 60 endeleddet til 70 størrelse. Det funker jo på 70'en uten at det ryker.......
-Evt kjøpe kon bor til myyye penger (som jeg kommer bare til å bruke en gang) og borre ut 70 armen til 60 størrelse endeledd. (det er mer enn nok gods i armen)
-Lengre sjakkler.......
Meninger / andre gode ideer ???
- per_martin
Kanskje du kan sende 70pitmannsarmen til noen som kan borre for deg? Små maritime verksteder pleier å ha sånt utstyr? Kan høre med en kompis her nede, Ole Henning.
mvh Per Martin
Offda, kjedelig... Sett mange som har vært i samme problemstilling, men motsatt vei. Da er det jo mulig å sette en hylse i konen, så det passer. Tror jeg ville gått for en oppborring, men er jo ikke sikkert det borret er såå altfor dyrt.
I så fall, så kan nok noen gjøre det for deg på et verksted. Selv om ikke det heller er noe serlig billig.
Ellers, er du klar for JAC?
I så fall, så kan nok noen gjøre det for deg på et verksted. Selv om ikke det heller er noe serlig billig.
Ellers, er du klar for JAC?
- offroadguru Solli
Jeg ville ikke rørt kulen, ett verksted fikser pitman arm. Men jeg hadde gjort det enkelt- lenger bumpstop 

Å male med lys

Siluett

Ekstrem lek i diverse SW

Siluett

Ekstrem lek i diverse SW

Så det er liv i skrotten din der oppe 

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
joda, liv er det.... ikke så mye Cruiser liv utenom at jeg bruker den nesten daglig. Unger, hus osv tar det meste av tid som du sikkert også kjenner til.
Har vært på fire langturer med 45'en i sommmer. En gang til Setermoen på ca 72 mil, en tur til Rovanjemi (Raajarvi) på ca 120 mil, en til Skjold på ca 60 mil og en til Kirkenes på 92 mil. Det er bare kos å kjøre tur. To av turene er for å delta på Jeep Arctic Challenge, en til Lapland Troophy og den siste på elgjakt. Samlet blir vel det 344 mil
Ellers står renovering + litt artig av en 2H motor og installasjon av 5 trinns girkasse i 45' for tur i vinter, hvis det blir ork/tid til overs også flatbed mens planet renoveres (langtidsprosjekt)
Har vært på fire langturer med 45'en i sommmer. En gang til Setermoen på ca 72 mil, en tur til Rovanjemi (Raajarvi) på ca 120 mil, en til Skjold på ca 60 mil og en til Kirkenes på 92 mil. Det er bare kos å kjøre tur. To av turene er for å delta på Jeep Arctic Challenge, en til Lapland Troophy og den siste på elgjakt. Samlet blir vel det 344 mil

Ellers står renovering + litt artig av en 2H motor og installasjon av 5 trinns girkasse i 45' for tur i vinter, hvis det blir ork/tid til overs også flatbed mens planet renoveres (langtidsprosjekt)
Ett lite knippa fra kjøringa i helga

Her har det ikke skjedd mye i på en stund, det betyr ikke at det ikke skjer noe i garasjen. Har eksperimenter litt med H motoren

Det fungerte VELDIG bra........ helt til vi passerte 500 grader, da gikk toppakningen og kjørte trykk i kjølesystemet. Etter tre toppakningskifter med forskjellig oppsett gikk det som det måtte, sprekk i toppen

Hva gjør man da....... prøver å skaffe ny topp ?? nei, jeg har jo en "ny" motor liggende
Nyslipte ventiler, freste seter, forsiktig portet og nye vippearmer

Disse blir vanskelig å justere, byttet ut alle sammen med nytt

Har ikke tatt bilde av sluttresultatet, eller ...slutt og slutt, tuboen (som er fra en LC120) slipper igjennom en del olje (ryker blått tidvis)så den blir vel ett skifte der tenker jeg. Jeg har ikke nubbsjans til IC i fronten så det blir vel en liggende over motoren, men da må den få luft til kjøling og det har jeg ikke finnet ut av enda

Det fungerte VELDIG bra........ helt til vi passerte 500 grader, da gikk toppakningen og kjørte trykk i kjølesystemet. Etter tre toppakningskifter med forskjellig oppsett gikk det som det måtte, sprekk i toppen

Hva gjør man da....... prøver å skaffe ny topp ?? nei, jeg har jo en "ny" motor liggende

Disse blir vanskelig å justere, byttet ut alle sammen med nytt

Har ikke tatt bilde av sluttresultatet, eller ...slutt og slutt, tuboen (som er fra en LC120) slipper igjennom en del olje (ryker blått tidvis)så den blir vel ett skifte der tenker jeg. Jeg har ikke nubbsjans til IC i fronten så det blir vel en liggende over motoren, men da må den få luft til kjøling og det har jeg ikke finnet ut av enda
- offroadguru Solli
Hva er den nippelen til?
Når det gjelder Intercooler så må du nok montere skop på panseret. Eller la være.