Knixens garasje, endelig cruiser igjen!
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Hvis det er aktuelt for deg også Jan Terje er vi ihvertfall 3stk som sikkert bestiller derifra... Vi kan jo meldes om det, men det er nok litt frem i tid for meg (etter planen ihvertfall)... 

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Skulle ut å lage en photo-session med begge bilene mine, men kun cruisern var villig til å starte (runnern var fri for strøm, må muligens kjøpe nye batterier til den).
Så jeg måtte ta et par trøste-bilder på parkeringsplassen...
Så jeg måtte ta et par trøste-bilder på parkeringsplassen...

- Vedlagte filer
-
- runnern også med...
- bj7.jpg (37.36 KiB) Vist 5794 ganger
-
- ettermontert servo
- bj5.jpg (20.08 KiB) Vist 5794 ganger
-
- 13b motor
- bj4.jpg (27.12 KiB) Vist 5794 ganger
-
- bakfra også
- bj2.jpg (29.32 KiB) Vist 5794 ganger
-
- ganske så fin
- bj1.jpg (36.71 KiB) Vist 5794 ganger
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
http://www.parabolicsuspension.com/toyota/lc40.htm
Det må sjekkes om TUV papirene finnes på ett nordisk språk.
Det kan tilsynet forlange. Koster vistnok tusen kroner siden om det skal oversettes av godkjent oversettingsfirma.
Litt oftopic så er det igrunnen merkelig att tilsynet forlanger tyske papirer fra TUV, men på norsk (nordisk språk)
Det frister veldig, men da må det bli til høsten/vinteren for min del.
De burde vel kunne gi en bra pris om vi er flere?
Det må sjekkes om TUV papirene finnes på ett nordisk språk.
Det kan tilsynet forlange. Koster vistnok tusen kroner siden om det skal oversettes av godkjent oversettingsfirma.
Litt oftopic så er det igrunnen merkelig att tilsynet forlanger tyske papirer fra TUV, men på norsk (nordisk språk)

Det frister veldig, men da må det bli til høsten/vinteren for min del.
De burde vel kunne gi en bra pris om vi er flere?
Hei, er det mulig å bli med på den bestillinga.
Trenger nytt oppsett til en BJ40 1978 mod. som er under
restaurering. Tidspunktet spiller ingen rolle for meg
( skal ikke montere før til våren )
Dere treffer meg på 93402193 eller ewik@netcom.no
Hilsen Erling
P.s. FIN bil du har kjøpt deg Knixen, lykke til videre.
Hilsen Erling
Klart det er mulig å bli med! Jeg tar kontakt når det blir aktuelt!Erling W skrev:Hei, er det mulig å bli med på den bestillinga.
Hilsen Erling
Takk!

Håper jo at den skal bli bedre i mitt eie da...

Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Et par nye bilder...
- Vedlagte filer
-
- utsikt fra garasjen en fin sommernatt... Midnattsol faktisk!!!
- garasjeutsikt.jpg (25.14 KiB) Vist 5580 ganger
-
- ikke akkurat frisør-bil...
- cab.jpg (38.09 KiB) Vist 5580 ganger
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Jeg har hatt en sjalu 4-runner som kom med sykemelding sist fredag. Og det var ikke lite heller, stikkord er "ny" startmotor, nye batterier, skifte/reparere og skjøte bremserør. (Bestilt komplett sett helt nytt).
Over til cruisern så har jeg vært hos Biltilsynet og fått meg liste over tidligere eiere, nå går ikke den lengre tilbake enn da Kåre Breivik i Bergen (når han kjøpte den står ikke) solgte den til en Alf Kanstad i Tromsø på min 10 års dag!
(1987)
En i Arctic Expedition Society (den lokale offroad klubben jeg er medlem av) kjøpte den i 91, den var da et vrak og han bygde den helt opp. Skal treffe han til uken, håper han har noen bilder å vise meg.
Noen som vet hvem som lakket bilen i dagens farge? Og hva fargekoden er?
Over til cruisern så har jeg vært hos Biltilsynet og fått meg liste over tidligere eiere, nå går ikke den lengre tilbake enn da Kåre Breivik i Bergen (når han kjøpte den står ikke) solgte den til en Alf Kanstad i Tromsø på min 10 års dag!

En i Arctic Expedition Society (den lokale offroad klubben jeg er medlem av) kjøpte den i 91, den var da et vrak og han bygde den helt opp. Skal treffe han til uken, håper han har noen bilder å vise meg.
Noen som vet hvem som lakket bilen i dagens farge? Og hva fargekoden er?
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Har fått svar fra Parabolic suspension, de har ikke tuv på 100mm kittet selv om det står det på nettsiden. Men de har tuv på 50-60mm kittet.
Ved bestilling av 3 eller flere sett så får vi 20% rabatt, pris på 100mm kittet er 987 euro uten dempere før rabatt. Så ca 800 euro som er ca 6400 kr. Frakt var billigere enn fra norske leverandører, 100-120 euro avhengig av hvor i landet...
Ved bestilling av 3 eller flere sett så får vi 20% rabatt, pris på 100mm kittet er 987 euro uten dempere før rabatt. Så ca 800 euro som er ca 6400 kr. Frakt var billigere enn fra norske leverandører, 100-120 euro avhengig av hvor i landet...
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Kjøpte gave til bjen i lapland, ome poly foringer til bladfjærene. Betalte 400 for komplett sett, og det er billig!
Sjaklene ligger klare, så en av dagene burde det være klart...
Sjaklene ligger klare, så en av dagene burde det være klart...

Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Fant det selv... Hugger orange er en GM farve, koden er 99u (såvidt jeg vet).
Her er en camaro i samme farve http://www.ls1tech.com/99Camaro/index.htm
Her er en camaro i samme farve http://www.ls1tech.com/99Camaro/index.htm
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Har hatt en ettermiddag med service på bilen, byttet olje i differ og girkasse. Agip olje gl5 på differ og gl4 i girkasse.
Har også tatt 4hjulskontroll og justert rattet på rett plass. Skal straks ut å sjekke hvordan det ble!
Smurte opp mellomaksler og kryss også, det må nok være en stund siden sist. Det gikk minst en halv tube fett i bakre mellomaksel. Har også funnet endel slakk i endeledd så her må nok nye deler til.
Må nok bytte på fordelingskasse også, men det var litt ukurant størrelse på avtappingsbolten så må finne meg 28/29 kopp først.
Har også tatt 4hjulskontroll og justert rattet på rett plass. Skal straks ut å sjekke hvordan det ble!
Smurte opp mellomaksler og kryss også, det må nok være en stund siden sist. Det gikk minst en halv tube fett i bakre mellomaksel. Har også funnet endel slakk i endeledd så her må nok nye deler til.
Må nok bytte på fordelingskasse også, men det var litt ukurant størrelse på avtappingsbolten så må finne meg 28/29 kopp først.
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Puh, du har gjort allt det jeg skulle gjøre med min BJ på en par korte sommeruker, men jeg har jo bare hatt bilen 7 år da.....
Kjempeflott prosjekt, dette blir nok bra.
Skal du montere ARB sperra selv? Fikk mine montert av fagmann,overhalte akslingene samtidig. Duverden for en forskjell det er i fremkommelighet med sperrer
Kjempeflott prosjekt, dette blir nok bra.
Skal du montere ARB sperra selv? Fikk mine montert av fagmann,overhalte akslingene samtidig. Duverden for en forskjell det er i fremkommelighet med sperrer