Side 4 av 18

svar

Postet: tir jun 10, 2008 11:27 pm
av rogerbrekke
Bedre en M/T har jeg ikke sakt, vedlikeholds fri uten skader har jeg sakt.
reklamasjonsrett etter vanlig kjøpslov har du selfølgelig, den bør du bruke om ting er feil. som presisert her.
Lurt til å kjøpe av meg er også feil.
dette er noen av fordelene ved å handle av forhandlere, du har mulighet for reklamasjon.
holder ikke produktet det du er forespeilet burde dette være en god grund.
Var ikke meningen å lage noe dårlig tema i din garasje.
men siden vi prøver å holde oss til produkter som er lovlige til veg bruk i Norge. så tar vi ikke denne typen felger som du ønsker innefor salg.

Allied Beadlock's

Postet: tir jun 10, 2008 11:28 pm
av iknut
Da har jeg tatt noen bilder av mine nye felger.
Det er desverre kun felgene. Har ikke hatt tid til å legge om.
Kan legge ut flere bilder etter omlegging.
Grov måling med tommestokk viser at innpress er ca 30 mm.
Dette bør gå akurat innenfor skjermkanten (helt til det kommer nye hjul).

Grattis!

Postet: ons jun 11, 2008 12:05 am
av Toyole
Endelig noe mer enn skittkasting i garasjen, noe håndfast som skikkelige stålfelger!
Jeg synes de ser veldig fine ut jeg, dette må jo være akkurat det du har sett etter lenge Knut. Få på no tjukke såler så blir jo 80`n fort kanskje den grommeste offroad utgaven av modellen.
Ole

Postet: ons jun 11, 2008 12:20 am
av iknut
Ja, vi får se hva det blir etterhvert.
Setter på de "gamle" 315/75 - 16 MTR først, for å ha noe å sammenligne med.
Er ikke plass til større enda :wink:
Driver å overhaler "røret-mellom-framhjula" nå.
Håper på å bli ferdig til Torsdag.
Idioten (ego) glemte å bestille nye messingforinger, kommer vell torsdag morgen om jeg bestiller i morgen tidlig.

Postet: ons jun 11, 2008 1:04 am
av knixen
De var skikkelig flotte, selv om jeg er litt svimmel... :lol: :lol: :lol: (og forresten er jeg vel en av de største kundene på bgnor gjennom de siste årene, dessverre for kontoen må jeg si... så "litt" oversikt har jeg nok)

Gleder meg til å se de på bilen!!!

Postet: ons jun 11, 2008 1:39 am
av Eivind37
Dette ser bra ut Knut....gleder meg til å ta en titt. Liker folk som går sine egne veier! Det er nettopp hva dette handler om....sette sitt eget personlige preg på sin bil...uavhengig av hva andre måtte mene å synes. Så lenge det passer nettopp deg...så er målet nådd....Terningkast 6 Knut!

Postet: ons jun 11, 2008 9:02 am
av iknut
Takk for det positive, Gutter :-)
Nå skal jeg ut i sola og grave frem litt mer "CV-suppe" fra framakslingen.
Halvveis nå.

Postet: ons jun 11, 2008 10:13 pm
av iknut
Fremaksel regjort og klar for nye deler.
Messingforinger til spindlene kommer i morgen.
Hadde fortsat arbeidslyst når dette var ferdig.
Måtte jo forsøke å lage noe...

(Dårlige bilder, mobilkamera og vanskelig lys).

Postet: fre jun 13, 2008 12:49 pm
av iknut
Da er framakslingen friskmeldt.
Nye foringer, tettinger, lager og sist men ikke minst Longfield CV ledd.
Husket også å fylle olje etterpå.
Brukte 12v Oljeskifter fra Biltema, etter tips fra en her på forumet.
Det fungerte helt fint.
Forstillingen er også justert, så da er det bare å vaske fingrene og reise til Gol :-)

Postet: man jun 23, 2008 11:49 am
av knixen
hvor blir det av bildene med felgene på bilen???

Postet: man jun 23, 2008 1:31 pm
av iknut
Ehh..
Beklager, men jeg dro rett fra Gol til jobb.
Har ikke fått lagt om enda.
Gi meg en måned, så er jeg hjemme igjen.


:oops:

Beadlock felger fra Allied 2

Postet: tir jul 22, 2008 9:51 pm
av iknut
Da er endelig beadlock felgene fra Allied Racing Wheel montert.
De har noe innpress, i forhold til de gamle som hadde 0.
Det gjør at litt av "bulen" på dekk siden stikker utenom skjermkanten, men mønsteret er innenfor.
Var egentlig en rett frem jobb, tok bare litt tid med alle boltene...
Første prøvetur avslører noe vibrasjoner, men håper en vanlig ballansering fikser dette.
Den lille økningen i sporvidden har ikke invirket noe på sporing, bilen virker heller mere stabil nå enn før.

Postet: ons jul 23, 2008 1:06 am
av Eivind37
Rigget riktig bra dette Knut! Det gjorde seg virkelig med beadlockringene og skuene. Passet bilen helt perfekt synes jeg....

Postet: ons jul 23, 2008 7:57 pm
av iknut
Takk for det, Eivind.
Du får se de live når jeg kommer til Fetsund og henter "mønje" :)
Skal bare finne noen i morgen som kan balansere dem for meg.

Postet: ons jul 23, 2008 9:23 pm
av Eivind37
Balanser midt i felgen...da slipper du lodd på hver kant av felgen. Gjør du det må du bruke limelodd for alufelger.
Gleder meg til å inspisere!

Postet: ons jul 23, 2008 9:40 pm
av Pirkka
Pulver balansering da slipper og ha lodd :D

Postet: tor jul 24, 2008 1:14 am
av knixen
Skikkelig tøft Knut!!! På tide!!!

Men du må ikke finne på å bruke pulver i offroad dekk, det klumper seg og virker ikke. Har testet det, gjett om dekk gutta hadde jobb med å ta det ut!!! Lim på lodd på vanlig måte! I motsetning til folk som ikke har beadlocks å kjører offroad så flytter jo ikke dekket på seg, og bly/limte lodd er tingen!

Sjekk på pirate i garasjen min og under arctic expedition society for bilder fra sommerens turer!!! Helt porno!!! Du skulle vært der!!!

:)

Postet: tor jul 24, 2008 4:49 pm
av Pirkka
Jeg kjørte 2år med pulver i dekk aldri noen problem må ikke fulle vann i dekk :D bruk vannavskiller hvis du fuller luft

Postet: fre jul 25, 2008 3:59 pm
av iknut
Balansering ja...
Var vist ikke så lett det der.
Dekkene er ikke helt sentrerte, så det ble ikke helt optimalt.
Skal remontere dekkene på felgene og se om det hjelper.
Pirka:
Det med pulver var interesant.
Det finnes vist minst tre typer.
Vanlig pulver, magnesium pulver og plast kuler.
Var en som mente at plastkulene kunne vere et bra alternativ, de skulle tåle litt fukt uten at de klumper seg.
Bare skeptisk til hvordan det blir om vinteren?
Noen som har erfaringer å dele?
Knut:
Har studert litt bilder fra turen deres.
Det ser jo veldig rått ut.
Hvordan er klasseindelingene? Kunne gjerne tenke meg å slippe de værste gjørmebadingene.... Feigt? (Har jo tross alt teppe på gulvet ;-)

Postet: fre jul 25, 2008 8:16 pm
av knut4x4
Halla.
Bilen ble enda tøffere nå.
Jeg har brukt pulver i mange år og funker fett. Men du må ha to ventiler, en med ventil nål og en uten for å sleppe ut luft med. Pulvere ødlegger ventilnåla. Du mister pulver hver gang du slepper ut luft og tilslutt er det vel minimalt igjen. Da er du vant med vibrasjonene :shock: .
Har ikke opplevd det klumper seg, selvfølgelig er det vel dumt å kjøre av dekk nedi elver (tror det klumper seg da).
Men det er jo bedloc og da kan du jo også bruke lodd, dekket vrir seg ikke på felgen da.
Kansje du kan skru et par ekstra muttere der du evnt trenger lodd :roll: