Side 5 av 7
Re: lj70_eier1
Postet: man jul 11, 2011 12:07 am
av Toy_Roller
Dersom du skal lakke om g drømmer om koks grå så må du ta den fargen. Det er kjempe tøft og framhever alle svarte og kansje røde detaljer på homoer og lykte ringer osv.

Re: lj70_eier1
Postet: man jul 11, 2011 12:21 am
av lj70_eier1
Fremhever homoer faktisk!
Det tror jeg ikke jeg har på min bil!

Re: lj70_eier1
Postet: man jul 11, 2011 2:01 am
av Toy_Roller
Re: lj70_eier1
Postet: man jul 11, 2011 2:26 am
av lj70_eier1
Hahaha! Ja det var jo langt unna hilift ja!

Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 12, 2011 2:06 am
av lj70_eier1
Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 12, 2011 2:12 am
av lj70_eier1
Forskjellen på kjølesystemet!

- Kjøleveske inntak på 2L-T2.
- 2011-07-11 23.09.02.jpg (565.89 KiB) Vist 4702 ganger

- Kjøleveske inntak på 2L-T.
- 2011-07-11 23.09.17.jpg (586.47 KiB) Vist 4702 ganger
Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 12, 2011 2:23 am
av lj70_eier1
Som sikkert mange vet er det en del tilpassing for å få på plass en nyere motor i disse gamle lj70 bilene.
Jeg har tatt meg jobben med å gjøre dette i prosjektbilen min og lærer under veis.
Så langt har jeg fått ut den gamle motoren og holder på å tilpasse den nye 2L-T2 motoren.
Her er den gamle og den nye motoren side om side.

- Gammel og ny motor.
- 2011-07-11 21.59.34.jpg (643.09 KiB) Vist 4703 ganger
Legger også med et bilde av motor-rommet etter at motoren er tatt ut.

- Bil uten motor.
- 2011-07-11 20.49.21.jpg (687.63 KiB) Vist 4703 ganger
Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 12, 2011 7:10 am
av Pirkka
Er ikke den nye turboen vannavkjølt :?:og eksosrør ser noen større Ø .Blir vel endel tilpassing av alt mulig

Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 12, 2011 12:00 pm
av lj70_eier1
Nei Pirkka, det ser ikke ut som den er det men jeg tror nok det holder med den kjølingen den får fra oljen slik det er på Hiace´n den kommer fra.
Ja det er en del ombygging og tilpassing på den nye motoren før den kan settes i. Mer en hva jeg trodde.

Re: lj70_eier1
Postet: man jul 18, 2011 7:53 pm
av Ronny123
Er vannkjøling på nye også, men går inn og ut på samme side. Altså inn mot toppen.
Downpipen på hiace er litt mere krøkkete, så vil anbefale å bygge ny 3" som jeg har vært inne på tidligere
Jeg skal vel begynne på ny downpipe på min neste uke hvis jeg får flensen da. Spent på å se hva det utgjør effekt / temperatur messig

Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 19, 2011 12:25 am
av lj70_eier1
Ja jeg har stussa litt på hvordan jjeg skal få laga til noe der. Driver å fantaserer om 3" dovnpipe som splitter i 2 stk 2" videre ut bak bilen eller sidene.
Får se hva det blir til når jeg får in IC og målesystemer på temp, flow, EGR og trykk.
Har en svak drøm om at det må gå å dobble antall ponyer i en 2L-T2 motor!

Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 19, 2011 10:02 pm
av Ronny123
2 rør ut bak lar seg ikke gjøre hvis du ikke vil fjerne dieseltanken. hehe. 2 rør skal også være ca like lange for å fungere optimalt. Ikke kjempe viktig på en lat turbo diesel kanskje, men på bensin sugemotor er det veldig viktig.
Jeg ser for meg 3" downpipe og holde 3" ut på siden og gå over til 2.5" der det må over ramma. Uten bodylift er det ikke stort med plass over der
Antar du mener måler av EGT? EGR er eksos resirkuleringspiss. Sitter det det på den nye motoren din forresten? Går i såfall et rør fra bak på manifolden. Kan i såfall bare kastes til skogs å sette inn EGT giveren der. Kan ikke si jeg ser det på bildene i hvertfall, men kan hende det sitter blindlokk der.
Re: lj70_eier1
Postet: tir jul 19, 2011 10:46 pm
av lj70_eier1
Var EGT jeg mente ja!

Hender det går litt rundt for en stakkar.
Når det gjelder eksosen så tenkte jeg kanskje det var lettere å få plass til to stk. 2" rør en et 3" langs rammen bakover.
Tenkte å ha dem ved siden av hverandre og ikke en på hver side.

Re: lj70_eier1
Postet: tor jul 21, 2011 9:38 pm
av lj70_eier1
Hmmm, skal - skal ikke?
Ble egentlig ganske tøft med svart matt motor rom i dag. Det gjorde at jeg ble enda mer frista til å lakke bilen i en grå farge og holde alle detaljer i svart matt.
Klarer jeg å få lakkert bilen bra nok selv eller må jeg betale en hel..es masse penger for å få en lakkerer til å gjøre det tro?
Er det forresten noen av dere som har bygd om fra 2L-T til 2L-T2 som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med glødingen?
Prøvde å sette over skinne og motstand i dag men det går rett og slett ikke for det er ikke nok plass!
Trenger råd og/eller bilder så fort som mulig!

Re: lj70_eier1
Postet: fre jul 22, 2011 8:38 am
av marting
2x 2" eksos på en 2,4 diesel er vel mildt sagt "overkill" Det blir som en peisblåser ut av enden på lærdalstunellen
80 og 100 har vel knapt 2" hele veien og de har oppi 200 gamp fra 4,2 liter.
meeen..det er jo moro med kult eksosanlegg da, så bygg i vei

Re: lj70_eier1
Postet: fre jul 22, 2011 10:59 am
av lj70_eier1
Tanken med dobbelt eksosanlegg er faktisk å få litt større eksos uten å ett stort rør å krangle med under bilen siden det er så dårlig plass.
Kan jo gå ned til to stk 1,5" også uten at det gjør noe, er mest innteressert i å finne noe som virker.

Re: lj70_eier1
Postet: fre jul 22, 2011 11:17 am
av lj73jon
Er det ikke like billig/lurt å kjøpe nytt da?
http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=11789 Vil tro at originalomkretsen er mer enn nok for en 2.4l, blåser ikke akkurat bort grusen bak bilen når jeg starter opp

Så får du perfekt fit, og mye plass under.
Re: lj70_eier1
Postet: fre jul 22, 2011 1:20 pm
av lj70_eier1
Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste.

Re: lj70_eier1
Postet: fre jul 22, 2011 1:21 pm
av lj70_eier1
Fortsatt ingen der ute som kan vise meg hvordan de gjorde med glødepluggene?
Re: lj70_eier1
Postet: man jul 25, 2011 3:12 pm
av marting
lj70_eier1 skrev:Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste.


Nei den
må ikke det.. Hvis ikke du skal ha flere hundre ponnier oppi der da

Det eneste du vil oppnå er mer lyd. Men som sagt: kjør på!