Fotovogna, en LC 95

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
pilten
Ble med: ons mai 04, 2011 10:19 pm
Lokasjon: Larvik
Kontakt:

Re: Fotovogna, en LC 95

Innlegg av pilten »

Jo det går med spacers, men jeg liker ikke slikt.
Har fått brukt biltema stroppen idag;) har dratt opp 3 stk busker/trær og det ene satt så godt at fotovogna ble dratt bakover med spinnende hjul, nesten så at det ble blårøyk 8) men så brukte jeg den lille spaken, å da spratt buska opp :D
Brukeravatar
andersw
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Innlegg av andersw »

30mm tüv godkjente spacere e veldig bra. brukte det på en G400cdi eg hadde før. og det funka veldig bra og ble straks finere med vinterdekk på da de kom litt mere ut i hjulbuen
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Hvor kjøper jeg slike TUV godkjente spacere? Bilen ble nesten 1cm høyere med de felgene så det hadde vært morro å fått dem på.
Brukeravatar
andersw

Innlegg av andersw »

http://www.offroad24.eu/shop/index.php?pli=1001080045 Tror det var her eg kjøpte mine når eg hadde Mercedesen.

hvis ikkje har en jo også http://www.orc.de//inhalt.php?bereich=Z ... &sprache=2 disse fylle det i allefall med Tüv papirer med.
1996 HZJ80 bruksbil
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Den midtre potten min revnet, å så prøvde jeg bare med et rør isteden for den kolonorme potten som var der, resultatet ble mye kvikkere bil ved lave turtall, er det så mye motstand i den potta at det gir merkbar effekt når den blir fjernet? eller er var den bare pottetett?
Blir litt for mye støy slikt det er nå, så er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan få kjøpt potte med litt bedre gjennomstrømning?
Brukeravatar
andersw

Innlegg av andersw »

skiftet på min for en stund siden. ja så vil tro potten er potte tett...
1996 HZJ80 bruksbil
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

andersw skrev:skiftet på min for en stund siden. ja så vil tro potten er potte tett...
kjøpte du original potte ? lurer litt på en fra milner, tenkte å bestille litt deler derfra nå som bilen runder 300 000 km. ser at de har fått øvre og nedre bærearmer også, så jeg legger nok inn en stor ordre.

skal endelig få montert på bunnplate, men det jeg lurer litt på er, burde jeg feste den skikkelig og lage et hull til olje pluggen eller feste den slikt at det er lett å ta den av ved oljeskift?
plate.jpg
plate.jpg (441.77 KiB) Vist 5360 ganger
BrageGundersen
Ble med: tir mar 29, 2011 2:32 am
Lokasjon: Midt-Telemark

Innlegg av BrageGundersen »

Eg ville heller gjort det lett å taka av. Berre tenk på alt oljesølet når du skal bytte. Skal seiast at eg ser for meg 20 mm hol til å berre få inn ei pipe og forlengarar når du skriver "hol til oljepluggen".
KZN110 37"
LN110 SAS 37"
HJ60
x HZJ60 AT44
Brukeravatar
jonwib
Ble med: tir mar 06, 2012 2:46 pm
Lokasjon: Kolbotn

Innlegg av jonwib »

På mina Asfir plåtar är det tänkt att skifta olja med plåten kvar på plats. Jag kan måle hur stort hull det sitter där om det är av intresse.
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Jo kunne du ikke målt så får jeg se, men er vell som kapteinG skriver at det blir fort søl om ikke hullet er stort nok. Men er jo ikke mye ork å skru av plata hver 10 tusende km, kan hende jeg lager litt flere hull for lufting og vekt reduksjon.

Et lite tips til dere som liker å se bilder av kule landcruiserere og andre 4x4 bygg, på instagram finner dere mye slikt :D
Brukeravatar
jonwib

Innlegg av jonwib »

Instagram och Ansiktsbok är slika däringa moderna grejer.... Skummelt :wink:

Google +, det e grejor det. Nästan ingen där så det blir inte så förbannat masete. Vaknade visst som riktigt gammal bakåtsträvare idag ja :D .

Bilder kommer i løp av dagen.
Brukeravatar
Snekker_Andersen
Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Snekker_Andersen »

pilten skrev:....kan hende jeg lager litt flere hull for lufting og vekt reduksjon.
Kan det være fare for at du får en "orgeleffekt" i slike hull?
I så fall ganske slitsomt å høre på.
Hilux GR 2024
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
Brukeravatar
andersw

Innlegg av andersw »

potta kjøpte jeg på milner
1996 HZJ80 bruksbil
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Snekker_Andersen skrev:
pilten skrev:....kan hende jeg lager litt flere hull for lufting og vekt reduksjon.
Kan det være fare for at du får en "orgeleffekt" i slike hull?
I så fall ganske slitsomt å høre på.

Har jeg ikke tenkt på, men hadde vært irritererende med en slik lyd.
Det jeg er litt redd for, er at bilen blir litt for tung i front, sist jeg var på vekta så veide bilen nesten 2,3 tonn og nesten 100 av dem var jo han snålingen som styrte den :wink:
Og da var vekten ganske lik forran som bak. Men nå skal jo plata og vinsjen på og det blir jo fort en 50 kg til i front. Veit ikke om det har noe å si, men jeg liker ikke at bilen blir for tung.

andersw skrev:potta kjøpte jeg på milner
Åssen virket kvaliteten på potta?

Har fått knekt til plata, så imorgen må jeg få den på, men i kveld skal jeg se om det som er i bunnen av den rødvinsflaska er like godt som det som var på toppen :D
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Har fått montert plata.
plate1.jpg
plate1.jpg (366.95 KiB) Vist 5093 ganger
plate2.jpg
plate2.jpg (330.74 KiB) Vist 5093 ganger
ikke helt fornøyd med mellomrommet mellom plate og radiator.
plate3.jpg
plate3.jpg (363.25 KiB) Vist 5093 ganger
så jeg lurer på om jeg skal legge den mer inntil, eller om jeg skal lage noen støtter fra ramme og ned til plate?

Imorgen kommer det nok et lass med deler fra milner, så da må jeg nok under bilen igjen, men jeg har funnet ut at jeg kan bruke blomsterbedet til frua som bukk :mrgreen:
Brukeravatar
jonwib

Innlegg av jonwib »

:oops: Jag är viss skyldig dig lite bilder på plåt/oljeplugg.... Jag ska fixa, jag lovar.

Jag har samma problem med min bumper/plåt och radiator/ kylare. Jag kommer inom kort framtid att bock lite plåt och skruva fast som skydd så jag slipper evt illsinta pinnar eller annat snusk som punkterar kylaren. Samtidigt ser det ut som om din kylare är ganska gott skyddad från sidan pga bredden på plåten. Det är begränsat vad djävulskap en pinne klarar att få till om du kör framåt med bilen. Bara en tanke alltså.

Jag fick för övrigt testat mina plåtar i helgen. I slutet av vedexpeditionen var jag lite slöv och tog bilen ner till båten istället för att gå de 50 metrarna det handlade om. Då " hittade " jag en fuckings bautasten mitt i gräset. Jävlar vad det skrapade under bilen. Det var faktiskt bara bakhjulen som drog mig loss. Nå, efter inspektion så var det lite ripor i alun under bilen som var det enda som uppstod. Ergo; skydd under bilen = bra att ha för oss lite latare människor.
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

jonwib skrev:Ergo; skydd under bilen = bra att ha för oss lite latare människor.
Kloke ord av en klok mann :D

Har fått byttet potta på bilen, kjøpte en komplett potte fra milner til en svimlende sum av 90 pund. Den ser iallfall veldig bra ut, tiden vill vise om den holder.

Jeg kjøpte følgende deler:

Øvre bærekuler 2 stk
Skiver og klosser foran pluss monterings kitt.
Vannpumpe
Komplett eksosanlegg med monterings deler
Registerreim sett
Viftereimer 2 stk
Og for alt dette ble visaen min belastet 3900,-

Ikke så ille dyrt det vell :?:
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Bare litt bilder fra i sommer.

fant en statskogvei;)
bil.JPG
bil.JPG (447.01 KiB) Vist 4970 ganger

fått montert på vinsjen.
bil1.JPG
bil1.JPG (953.41 KiB) Vist 4970 ganger

også fant jeg noe billigt på finn
arb.JPG
arb.JPG (191.11 KiB) Vist 4970 ganger
Hvordan er vinsj tau kontra vinsj vaier?
vinsjen blir jo først og fremst brukt når jeg sager ned litt trær, men vinsj tau er vell endel lettere.

http://www.youtube.com/embed/HG5WUTRinQY
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

Har fått montert gitter :D
_MG_9047-Edit.jpg
_MG_9047-Edit.jpg (359.26 KiB) Vist 4883 ganger
er fra en 120 og passer nesten perfekt.

Men er det noen her inne som veit hvordan bakrutene er festet? har litt lyst til å bytte dem ut med pleksiglass eller aluminium.
pilten
Kontakt:

Innlegg av pilten »

kvitt eller dobbelt :?:
bilde.JPG
bilde.JPG (282.22 KiB) Vist 4800 ganger
har byttet reg reim og denne gangen gadd jeg ikke å rydde plass, bare tok av dekselet og knotet på plass den nye reima, brukte vell lengre tid denne gangen.
1kz_timing_belt.jpg
1kz_timing_belt.jpg (154.86 KiB) Vist 4800 ganger
denne er litt greit å ha for hånden.

moro å følge et motiv over lengre tid.
_66B5221-3-Edit.jpg
_66B5221-3-Edit.jpg (453.62 KiB) Vist 4800 ganger
Men nå har jeg lyst på rocksliders/stigtrinn, er det noe jeg kan få kjøpt ferdigt eller må det mekkes?
Svar

Tilbake til «Garasje»