hei hei hei!håvard skrev:Kristian- tosk. Du må hjelpe meg i morra forresten, maskina skal i.
....HJ60...BJ42.....Melk, Bård, Oslo
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Takk for svar
Jeg vet om fire stk forskjellige røde BJ'er her i området (Majortua/Frogner) - Christian sin, din (selv om den ikke er skikkelig rødMelk skrev:Dessuten: Nå synes jeg det begynner å bli vel mange med BJ40/42 i byen som er røde og hvite. Ikke nok med at Christian (som jeg kjenner fra før) kjøper helt lik bil som meg. Forrige uke så jeg en rusten rød/hvit her nede på skøyen. Helt lik. (Kjenner faktisk han fyren fra før også...) Vurderer å omlakkere hvis det dukker opp et par til...![]()

Så forresten din ved siden av Christian sin på torsdag utenfor utstillingen til Camilla, nå må dere to gutta slutte å henge med Håvard, han setter griller i hodet deres - med split rims og (små) sykkeldekk!

simensays
1982 BJ42
1982 BJ42
Takk for opplysninger.
Vet min ikke er skikkelig rød
... som sagt tidligere.. ikke min feil. Men resten av bilen er fin.
Den BJ jeg så var litt rusten, og den på bildet så ganske fin ut. Dessuten hadde den jeg så hvit hardtopp, så da er det mulighet for 4 røde bj på vestkanten....
(Noen som vil kommentere dette)......
Sykkeldekk:::
vel vel, er ganske fornøyd med sykkeldekkene. Men til sommeren blir de jo større. Og ja, sef skal vi ha split-rim.
Takk til Håvard for etisk veilledning.

Den BJ jeg så var litt rusten, og den på bildet så ganske fin ut. Dessuten hadde den jeg så hvit hardtopp, så da er det mulighet for 4 røde bj på vestkanten....

Sykkeldekk:::

Jeg vet med sikkerthet at det er fire stk røde BJ'er her på vestkanten, men hvis den du så på skøyen ikke er den siste jeg sikter til (altså ikke den på bildet) er det altså fem...
Den jeg la ut bilde av pleier å ha hardtop den også, men da rød og orginal i bra stand.
Både din og Christian sin så litt pjuskete ut der de sto med orginalhjulene i Sandvika
, men hallo det er jo noen av de mer strøkne BJ'ene som ruller i Oslo pr i dag så det var ikke vondt ment.
Håvard, hva heter han med den grønne BJ'en m alu tub'en forresten - lenge siden jeg har sett den nå...
Den jeg la ut bilde av pleier å ha hardtop den også, men da rød og orginal i bra stand.
Både din og Christian sin så litt pjuskete ut der de sto med orginalhjulene i Sandvika

Håvard, hva heter han med den grønne BJ'en m alu tub'en forresten - lenge siden jeg har sett den nå...
simensays
1982 BJ42
1982 BJ42
Mente rød hardtopp med hvitt tak. Ja det kan være samme, men som sagt var det mye rust på dørene..... Hvem er den fjerde du visste om??
Vi burde nesten lage en liste. En annen kompis av meg har en blå som ikke er kjørbar (Og jeg som trodde disse var sjeldne
). Håvard på Toyota på skøyen vet jo dessuten om noen... Bla annet en hvit fin en som er tatt med fra Afrika...
Vi burde nesten lage en liste. En annen kompis av meg har en blå som ikke er kjørbar (Og jeg som trodde disse var sjeldne

Den du så er ikke den jeg la ut bilde av, men hvis det er han tidligere offisereren som eier den du så på Skøyen (du sa du kjente han så da vet du evt hvem jeg mener) så er det fire stk røde jeg vet om...
din
Christian sin
den som jeg la ut bilde av
pluss den som han x-offiseren kjører (den er litt rusten)
Det er ikke mange av dem, men klart de synes jo - jeg vet om et par til bortsett fra min (som forsjåvidt, som nesten alle BJ'er her til lands, har vært Håvard sin den også).
den hvite du nevner holder hus ute i Bærum. Her er et par bilder av den (legg merke til sykkelhjulene - huff&huff
)

din
Christian sin
den som jeg la ut bilde av
pluss den som han x-offiseren kjører (den er litt rusten)
Det er ikke mange av dem, men klart de synes jo - jeg vet om et par til bortsett fra min (som forsjåvidt, som nesten alle BJ'er her til lands, har vært Håvard sin den også).
den hvite du nevner holder hus ute i Bærum. Her er et par bilder av den (legg merke til sykkelhjulene - huff&huff

simensays
1982 BJ42
1982 BJ42
Re: Takk for svar
Så det, bare ring igjen, eller kom ut i garasjen!- var litt oppdatt med en søt liten sak i gårMelk skrev: Prøvde å ringe deg. Hvordan går det med bilen??? BJ..

Snakket med Håvard på Toyota....
Hadde bilen til Oljeskift på Skøyen. Jeg fortalte Håvard
(som jobber der) at vi hadde en diskusjon på Forumet hvor mange BJ42 vi har i Oslo (og omegn).
Jeg foreslo at vi kunne ha en samling til sommeren av B4 biler, gjerne i samarbeid med Toyota på Skøyen.
Håvard synes det var en god ide, og han kjenner jo dessuten til flere biler
som kanskje ikke er medlem av klubben heller.
Så da er det bare å samle en liste over hvem som vil være med... Kanskje Håvard (her på forumet) skal fortelle oss når han er ferdig
, og time første prøvetur til treffet (skulle vel også legge et visst press på arbeidet.... Hva sier du Håvard.
TID???

Jeg foreslo at vi kunne ha en samling til sommeren av B4 biler, gjerne i samarbeid med Toyota på Skøyen.

Håvard synes det var en god ide, og han kjenner jo dessuten til flere biler

Så da er det bare å samle en liste over hvem som vil være med... Kanskje Håvard (her på forumet) skal fortelle oss når han er ferdig

da du trenger kun å printe opp fem-seks flyere Håvard
ha ha, ser for meg at vi går rundt og legger flyere på bilene til hverandre, slik Christian gjorde på min...
snakket med din navnebror i dag forresten, bestilte ny clutch av han og prøvde å gjøre jobben til Øyvind: å rekrutere noen flinke sjåfører til Rav4-prosjektet deres (jeg fortalte han at jeg var selvskreven for jobben, men han insisterte på noen som liksom kjørte rally eller kunne dra kjerra opp på to hjul - noe jeg helt klart er villig til å prøve så lenge jeg slipper å betale for lakkering/oppretting etterpå)

snakket med din navnebror i dag forresten, bestilte ny clutch av han og prøvde å gjøre jobben til Øyvind: å rekrutere noen flinke sjåfører til Rav4-prosjektet deres (jeg fortalte han at jeg var selvskreven for jobben, men han insisterte på noen som liksom kjørte rally eller kunne dra kjerra opp på to hjul - noe jeg helt klart er villig til å prøve så lenge jeg slipper å betale for lakkering/oppretting etterpå)

simensays
1982 BJ42
1982 BJ42
Hva skjera?
Må bare inrømme at det har vært svært liten aktivitet på nlck siden på en stund nå. Har flytta i sommer, og har dessuten en gammel trebåt som trenger mye oppmerksomhet på vårparten.
Har et lite spørsmål uansett:
Sliter litt med at klossene ligger inntil på forhjulene. Dette er litt rart på flere måter. Bremsene ble overhalt ifjor. Dessuten brukes bilden nesten hver dag. Og i tillegg så er dette problemet veldig av og på.... Gjerne på samme kjøretur. Plutselig henger den, plutselig ruller den helt supert... TIPS?
Har et lite spørsmål uansett:
Sliter litt med at klossene ligger inntil på forhjulene. Dette er litt rart på flere måter. Bremsene ble overhalt ifjor. Dessuten brukes bilden nesten hver dag. Og i tillegg så er dette problemet veldig av og på.... Gjerne på samme kjøretur. Plutselig henger den, plutselig ruller den helt supert... TIPS?
- Vedlagte filer
-
- Jeg må innrømme at bilen min stort sett brukes av dama. Vet ikke om det gir cred eller ikke......
- DSC_0170.jpg (61.95 KiB) Vist 12778 ganger
Holder en stor knapp på de 2 foregående skribentene, jeg opplevde det samme i fjor sommer med en mga twin cam, men da på clutsj !!!!
Tråkket clutsjen i bånn og giret opp et gir, og slapp ut igjen pedalen,
men ingen ting skjedde...... bilen bare trillet fremover.............................
Inn og opp med bilen, koblet fra slangen inn til slaven og da slapp slaven med et skikkelig smell. Byttet ut den slangen og alt ok igjen !!!!!!!!!!!
Slangen var så morken inni at den fungerte som en 1 veis ventil, jeg fikk pumpet på trykk men den slapp ikke tilbake...............
Tråkket clutsjen i bånn og giret opp et gir, og slapp ut igjen pedalen,
men ingen ting skjedde...... bilen bare trillet fremover.............................
Inn og opp med bilen, koblet fra slangen inn til slaven og da slapp slaven med et skikkelig smell. Byttet ut den slangen og alt ok igjen !!!!!!!!!!!
Slangen var så morken inni at den fungerte som en 1 veis ventil, jeg fikk pumpet på trykk men den slapp ikke tilbake...............
Galvanisering.
Nå er det gått litt tid siden jeg byttet bremseslangene. Alle er byttet bortsett fra senterslangen som går videre opp igjennom motoren.
Et lite tips til alle som gjør dette. Når man skrur av en slange, så ryker den neste.
Det er grunnen til at jeg ikke har byttet den siste enda.....
Slangebytte har til nå ikke hatt noe virkning
..... Men en gjenstår.
ELLERS: Har tenkt gjøre litt oppgradering på karosseriet:::: Gidder ikke fikse opp gammel plast, så jeg har fått nye skjermer rundt hele, pluss nedre karm til åpning bakdører, nye skins her, og nye sider under sidedørene.....
Dette er bestilt fra Coolcruisers California.
Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av dette etterhvert.
MEN::::: Jeg vurderer galvanisering av delene først????? Noen innvendinger.
(alt er rått stål bortsett fra skjermene foran:
TIPS??? Og evt hvor??
Et lite tips til alle som gjør dette. Når man skrur av en slange, så ryker den neste.

Slangebytte har til nå ikke hatt noe virkning

ELLERS: Har tenkt gjøre litt oppgradering på karosseriet:::: Gidder ikke fikse opp gammel plast, så jeg har fått nye skjermer rundt hele, pluss nedre karm til åpning bakdører, nye skins her, og nye sider under sidedørene.....
Dette er bestilt fra Coolcruisers California.

Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av dette etterhvert.
MEN::::: Jeg vurderer galvanisering av delene først????? Noen innvendinger.

TIPS??? Og evt hvor??
Hei Bård.
Lekker bil du har, likte tanken om treff av J4, men ikke så mye når det plutselig bare var snakk om BJ...
Mener det var Håvard som beskrev noen hjul her, er det slik at du har 255/85-16 Bård??
Om det i så fall er vinterhjulene som har denne dimensjonen, så er det sånn min skal ha.
Lekker bil du har, likte tanken om treff av J4, men ikke så mye når det plutselig bare var snakk om BJ...

Mener det var Håvard som beskrev noen hjul her, er det slik at du har 255/85-16 Bård??
Om det i så fall er vinterhjulene som har denne dimensjonen, så er det sånn min skal ha.

Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.