MartinG's HJ60.
Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon
- willys overland
Hei!
Har et par seter i grå velour fra en eller annen Toyota jeg ikke lenger husker hva heter. Likner på setene i Landcruiser 100 med elektrisk både hit og dit. Har sittet i bil med høyreratt så passasjeren får litt fler knapper å leke med enn føreren.
Selges billig !
Mvh
Jon Henning
tlf 917 28 953
Selges billig !
Mvh
Jon Henning
tlf 917 28 953
Re: Hei!
Elektriske seter ja... men hvordan er de kobla opp... masse releer og innom sikringsbokser eller trenger de kun strøm og jord ?willys overland wrote:Har et par seter i grå velour fra en eller annen Toyota jeg ikke lenger husker hva heter. Likner på setene i Landcruiser 100 med elektrisk både hit og dit. Har sittet i bil med høyreratt så passasjeren får litt fler knapper å leke med enn føreren.
Selges billig !
Mvh
Jon Henning
tlf 917 28 953
Vegard wrote:Hei Martin, så du kjørte rundt etter parkeringsplass ved IFE/FFI på Kjeller i dag. Jobber du i nærheten? Arbeider selv på FFI.
stemmer det...er student nå.. var ikke bare bare å finne plass der... noen gode tips?
Blir hver dag denne uka og ellers mest fredager...
Bussen fra byen tok jo faen meg en time.. svett blir man også...
så det blir vel mest bil..
så den feite 75'n som sto borti her er din bil da eller?
Har ingen tips, vi har egne plasser så har aldri måttet lete etter parkering. 75'n er min ja.marting wrote:stemmer det...er student nå.. var ikke bare bare å finne plass der... noen gode tips?
Blir hver dag denne uka og ellers mest fredager...
Bussen fra byen tok jo faen meg en time.. svett blir man også...
så det blir vel mest bil..
så den feite 75'n som sto borti her er din bil da eller?
Kan jo treffes i en lunsjpause en dag for litt bilprat og en kaffe da kanskje?
- willys overland
Re: Hei!
Det er flere ledninger til setet men vet ikke hva alt er til. Kobla pluss på en av ledningene og da virket det meste, mener jeg å huske. De andre ledningene er sikkert for tilbakemelding for setebeltevarsler osv. Har setene på Frogner i Sørum, du er velkommen innom for å se på de hvis du er interessert. Skal dit i kveld ca 19.00. Ellers etter avtale.
Mvh
Jon Henning
Mvh
Jon Henning
- willys overland
- willys overland
Hei!
Knipsa noen bilder av setene med mobilen i kveld.
Bildekvalitetene er ikke helt på topp, men de gir vel en viss pekepinn hvordan de ser ut.
Mvh
Jon Henning
Bildekvalitetene er ikke helt på topp, men de gir vel en viss pekepinn hvordan de ser ut.
Mvh
Jon Henning
- Attachments
-
- Knapper førerside
- sete4.JPG (19.95 KiB) Viewed 5212 times
-
- Knapper passasjerside
- sete3.JPG (24.17 KiB) Viewed 5212 times
-
- sete passasjerside
- sete2.JPG (31.69 KiB) Viewed 5212 times
-
- sete førerside
- Sete1.JPG (28.52 KiB) Viewed 5212 times
- willys overland
Ja ja... stadig no mekking på 6o'en..
.
Ordna meg skvettlapper forrige uke. Kjøpte på Arctictrucks (ikke med reklame for de) kosta 800kr.. blei greit det, må prøve å beskytte bilen litt mot saltsprut i vinter.
De bakre er satt så høyt at de dekker hele hulrommet mot karros-feste.
Tror det var lurt. Det var baki der det var mest jobb når jeg sveisa rust
Synd det ikke har sitti skikkelige skvettlapper fra begynnelsen.
Men.. Nå må jeg i gang med alvorligere saker
har kjøpt overhalingskit til framaksel,
Og har noen spørsmål til de som føler seg kvalifisert til å svare:
Burde jeg gjøre noe med diffen også?
Kommer diff-olja ut i enden på akslingen, eller er det tetting inne ved diffen også? (må jeg tømme diffen først)?
CV-ledd med foringer tror jeg er ok.
Er det andre ting jeg bør ta i samme slengen (har nye hjullager men de gamle er i orden (tror jeg))
Ting jeg må huske å skaffe/ordne før jeg står der med akslingen i 100 biter?
Og sist men ikke minst
Er det noen som har lyst til å hjelpe meg litt?
vil gjøre mest mulig sjøl, men litt "kvalitetskontroll" hadde hjulpet mye! (et sted å stå hadde også vært gull) 

Ordna meg skvettlapper forrige uke. Kjøpte på Arctictrucks (ikke med reklame for de) kosta 800kr.. blei greit det, må prøve å beskytte bilen litt mot saltsprut i vinter.
De bakre er satt så høyt at de dekker hele hulrommet mot karros-feste.
Tror det var lurt. Det var baki der det var mest jobb når jeg sveisa rust
Synd det ikke har sitti skikkelige skvettlapper fra begynnelsen.

Men.. Nå må jeg i gang med alvorligere saker
har kjøpt overhalingskit til framaksel,
Og har noen spørsmål til de som føler seg kvalifisert til å svare:
Burde jeg gjøre noe med diffen også?
Kommer diff-olja ut i enden på akslingen, eller er det tetting inne ved diffen også? (må jeg tømme diffen først)?
CV-ledd med foringer tror jeg er ok.
Er det andre ting jeg bør ta i samme slengen (har nye hjullager men de gamle er i orden (tror jeg))
Ting jeg må huske å skaffe/ordne før jeg står der med akslingen i 100 biter?
Og sist men ikke minst

tenkte på den samlinga der ja... men den dagen kan jeg desverre ikke kommeEven wrote:Tore og jeg skal gjennomføre (halv) akseljobb på hans 80 på treffet på Gardermoen. Hvis ikke akselen din må tas før det, kan du jo ta en kikk på det vi gjør. (Som om det er fasit...)

Men kanskje dere kan ta masse bilder underveis og legge på forumet?
Det ligger kanskje noe på forumet fra før? noen som har oversikt?
Puh... jaja da var det gjort. en og en halv dag med fortausmekking. Folk lurer vel litt når de går forbi... jeg later som ingenting og ser ikke opp engang
Gikk fint det. tror jeg fikk alt sammen igjen på riktig måte.. brukte vel ca 4 timer på siste sida.. Første tok litt lenger tid med mer hodekløing.
Har ikke fått testa med begge sider ferdig enda.. ikke så lett å lufte bremser aleine.. også blei det så mørkt
Men regner med at knakinga er borte nå.
Er det noen som har prøvd a bytte bremserøret til calipperen med slange?
Syns det er tungvint at calipperen på kobles fra for å kunne flyttes.
De fleste biler har jo en slange, så calipperen kan henges vekk uten etterfølgende lufting

Gikk fint det. tror jeg fikk alt sammen igjen på riktig måte.. brukte vel ca 4 timer på siste sida.. Første tok litt lenger tid med mer hodekløing.

Har ikke fått testa med begge sider ferdig enda.. ikke så lett å lufte bremser aleine.. også blei det så mørkt

Men regner med at knakinga er borte nå.

Er det noen som har prøvd a bytte bremserøret til calipperen med slange?
Syns det er tungvint at calipperen på kobles fra for å kunne flyttes.
De fleste biler har jo en slange, så calipperen kan henges vekk uten etterfølgende lufting