2 BAD's wanna-be garage
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Helt enig Håvard! Det er særs upraktisk hvis ulykken skulle være ute, men jeg har postet under ønskes kjøpt både på offroad og her, men det tydeligvis ingen som har en 8 eller 10" felg. Jeg har kontaktet folk som jeg vet pleier å deale litt deler men neida..............De har gjerne 33" dekk, men ikke felg. Det ender vel med at jeg må gå å kjøpe en på butikkenhåvard skrev:Dette er pent!
Men du må få deg et større reservehjul!

Neste er en takgrind (lastestativ) gjerne orginalt
Er enig i at det er greit å ha et reservehjul i samme dim., men vær klar over at dekket ikke kan være så altfor stort før du får problemer med å åpne/lukke bakdøra. Jeg mener å huske at 35" ble for stort på den orginale reservehjulsholderen. 38" var i hvertfall altfor stort, men det er mulig 33" går.
Ellers så er det ikke noe must å ha reservehjul i samme dim. Jeg har ved flere anledninger kjørt med orginalt sykkelhjul på den ene siden foran og 35/38" på de andre tre uten problemer. Bilen ligger naturligvis litt skeivt, men den er helt grei å kjøre. Teoretisk sett, så kan det være litt uheldig, men så lenge bakhjulene er i samme dim., så tør jeg våge å påstå at det er helt uproblematisk å kjøre hjem med et lite reservehjul foran. Blir selvfølgelig litt skev slitasje, men kjører man kvalitetsbil, så har det ingenting å si.
Ellers så er det ikke noe must å ha reservehjul i samme dim. Jeg har ved flere anledninger kjørt med orginalt sykkelhjul på den ene siden foran og 35/38" på de andre tre uten problemer. Bilen ligger naturligvis litt skeivt, men den er helt grei å kjøre. Teoretisk sett, så kan det være litt uheldig, men så lenge bakhjulene er i samme dim., så tør jeg våge å påstå at det er helt uproblematisk å kjøre hjem med et lite reservehjul foran. Blir selvfølgelig litt skev slitasje, men kjører man kvalitetsbil, så har det ingenting å si.
Tøft Steinar!
Husk at for en ekte offroader er reservedekket ikke bare til pynt eller til punktering!
Har hatt bruk for det flere ganger til å støtte bilen mot ett tre pga is og dritt! Veldig greit å slippe å knuse bakrute og ripe lakken!
Joda, det er jo ikke så mye hold bak, men det er nok! Bare spør meg!

Husk at for en ekte offroader er reservedekket ikke bare til pynt eller til punktering!
Har hatt bruk for det flere ganger til å støtte bilen mot ett tre pga is og dritt! Veldig greit å slippe å knuse bakrute og ripe lakken!
Joda, det er jo ikke så mye hold bak, men det er nok! Bare spør meg!

Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
Jeg så at dekket blei litt stort ja, og jeg har den støttebøylen som kommer ned fra takstativet også.junkern skrev:Er enig i at det er greit å ha et reservehjul i samme dim., men vær klar over at dekket ikke kan være så altfor stort før du får problemer med å åpne/lukke bakdøra. Jeg mener å huske at 35" ble for stort på den orginale reservehjulsholderen. 38" var i hvertfall altfor stort, men det er mulig 33" går.
Ellers så er det ikke noe must å ha reservehjul i samme dim. Jeg har ved flere anledninger kjørt med orginalt sykkelhjul på den ene siden foran og 35/38" på de andre tre uten problemer. Bilen ligger naturligvis litt skeivt, men den er helt grei å kjøre. Teoretisk sett, så kan det være litt uheldig, men så lenge bakhjulene er i samme dim., så tør jeg våge å påstå at det er helt uproblematisk å kjøre hjem med et lite reservehjul foran. Blir selvfølgelig litt skev slitasje, men kjører man kvalitetsbil, så har det ingenting å si.
Jeg har ikke tørt å prøve om jeg får opp døra


Mitt poeng med å ha ett reservhjul i den dimmen er at jeg har tenkt meg nordover i sommer, hvis jeg får punktering i nord for Østersund så kan det være "noen" mil til nærmeste mulighet for lapping. Og ikke minst syns jeg det ser noe rart ut med ett sykkeldekk bakpå.
Men jeg støtter påstanden din om at bilen tåler å kjøre hjem med ett mindre dekk.
-
- Innlegg: 347
- Ble med: fre mai 21, 2004 3:18 pm
- Lokasjon: Pasvik
Det er en Warn 5000DI eller noe sånt............... trekker ca 2300 kg. Det er nok litt i minste laget, men med en kasteblokk kommer jeg meg ut av det meste skulle jeg ville tro, hvis jeg i motsetning til mye annet får rota meg til å montere den. Er litt usikker på hvordan jeg vil ha den: nede mellom rammevangene eller oppå. Hvis en står med nesa nedi myra er det en fordel å ha den høyt, men til vanlig er det vel best å gjemme den litt........... jeg vet ikke
Da er jeg kommet til Alta og i overkant av 200 mil er tilbakelagt i 70'en. Etter treffet i Malvik utenfor Trondheim kjørte jeg nonstop til Alta, stoppet kun for drivstoff. Kjørte på litt over 19 timer uten ett feilslag fra bilen
bilen er jo god å sitte i og grei å kjøre. Neste gang vil jeg ha IC og mer turbotrykk, savnet litt mer pulver i oppoverbakker. Men med tanke på at jeg hadde en del i bilen og 33" dekk er det vel ikke så galt allikevel.
Turen var ikke avskrekkende i det hele tatt, men litt kjedelig å kjøre alene. Nå setter jeg meg snart på flyet ned til Oslo for å hente en bil til, men da kommer det til å gå adskllig fortere oppover

Turen var ikke avskrekkende i det hele tatt, men litt kjedelig å kjøre alene. Nå setter jeg meg snart på flyet ned til Oslo for å hente en bil til, men da kommer det til å gå adskllig fortere oppover

- Vedlagte filer
-
- Kl er 05:30 og det er ikke langt igjen
- Steinar sine bilder 003.jpg (23.22 KiB) Vist 8891 ganger
-
- Ett ganske vanlig syn på veiene i nord-sverige............kjedeliiiig!!!!!
- Steinar sine bilder 002.jpg (25.14 KiB) Vist 8891 ganger
Senest rettet af Steinar ons jun 29, 2005 8:56 pm, rettet i alt 1 gang.
-
- Innlegg: 347
- Ble med: fre mai 21, 2004 3:18 pm
- Lokasjon: Pasvik
Jeg synes egentlig at LC er en ganske fin bil å kjøre langt med. Det går ikke så ille fort men man kommer alltid fram. Det lengste jeg har kjørt med min var tur retur Oslo Ålesund på et døgn. Det er ca 100 mil. Men de originale setene er ikke så gode på så lange turer. Jeg var litt øm i rompa da jeg kom tilbake.
Hans
Hans
Næ! Se sola skinner i Finnmark oxo!
Ja, du blir nok saksøkt av etnologene nå!
Vi snakker her om mangfoldige år i buret for drap på flerfoldige 1000 mygg og knott!
Bra at du er ferdig med langtransporten. Var litt bekymret for dette. Mange idioter på veien vet du!

Ja, du blir nok saksøkt av etnologene nå!
Vi snakker her om mangfoldige år i buret for drap på flerfoldige 1000 mygg og knott!
Bra at du er ferdig med langtransporten. Var litt bekymret for dette. Mange idioter på veien vet du!
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
Til tross for at jeg ikke driver med røff terrengkjøring så kommer jeg nedi, lurt å skru av stigbrett og hengerfeste selv om en kjører litt på fjellet. Jeg vurderer sterkt å flytte baklysene opp på chassis for å fjerne bakfangeren. Det hender jo at en havner litt utenfor ..................
Bildet med båten på taket er nok det siste av bilen med strøken lakk........ skal si det gjorde vondt i hjerterota når det første treet foreviget seg i LJ'en, men så har det gått lettere og letter
Bildet med båten på taket er nok det siste av bilen med strøken lakk........ skal si det gjorde vondt i hjerterota når det første treet foreviget seg i LJ'en, men så har det gått lettere og letter

- Vedlagte filer
-
- Bakfanger.JPG (43.49 KiB) Vist 8662 ganger
-
- Ut på tur
- Ut på tur.jpg (57.46 KiB) Vist 8662 ganger