Side 5 av 65
Postet: tir nov 18, 2008 1:33 pm
av kristian
håvard skrev:
HVIS KRISTIAN HADDE BYGGET FERDIG SIN VETTU! DA HADDE DET BLITT LITT MER PLASS!
Hadde ikke blitt mer plass av det gitt....
Postet: ons feb 25, 2009 8:39 am
av håvard
Postet: ons feb 25, 2009 4:51 pm
av offroadguru Solli
Nydelig. Er du i gang med 4 serien over alle 4 serier?
Postet: ons feb 25, 2009 5:07 pm
av håvard
Nei 45en begynner jeg ikke på før tja hmmm- ca Mai tror jeg

Gleder meg til å begynne da. Skal ta "aftermath" på 42en min snart- det er en del ting som ble ferdig litt for fort da jeg trodde jeg mista garasjen min.
Postet: ons feb 25, 2009 6:33 pm
av iknut
He, he. Er det i rusegropa på Fornebu?
Da har jeg vært der jeg å, med Fokker 27....
Postet: ons feb 25, 2009 6:39 pm
av håvard
Stemmer det! Nå har de kappa'n i to og vel så det. Var artig nedi der en periode..
Hva ble den brukt til a? Teste motorene?
Postet: ons feb 25, 2009 6:49 pm
av iknut
Ja, til motorkjøring og og systemsjekker.
Ideen er å fange opp "trust" og støy og sende det til himmels.
Funker ganske bra.
Blir vell ikke helt det samme behovet ved motortest av 40'n?

Postet: ons feb 25, 2009 6:52 pm
av knut eivind
noen som vet om den hvite der en tid gikk på gjøvik?
Postet: ons feb 25, 2009 6:58 pm
av håvard
Det tviler jeg på. Den kom fra Frankrike til Indre østfold, og så til meg, nå eier Kristian den og er under restaurering.
Men jeg kan ikke si 100% sikkert.
Postet: ons feb 25, 2009 9:55 pm
av Mads
Har tilbrakt mange timer i den rusegropen
Alltid spennende der på vinteren. den vedlikeholsfrie fokker 50 måtte jo kjøres nesten hver dag til å begynne med.
Postet: tir jul 21, 2009 9:00 pm
av ildhane
Nå er det en stund siden mai passerte og jeg lurer på om det skjer noe på PU fronten?
Postet: ons jul 22, 2009 1:16 pm
av håvard
Jeg tenker på den hver dag hvert sekund:) Tror ikke det blir no prosjektstart før oktober kanskje. Holder på med en del småting på 42en som ikke ble helt bra i slutten av prosjektet nå. Og lydisolering, 42en er jaggu vanskelig å lydisolere (skikkelig).
Postet: ons jul 22, 2009 6:09 pm
av Dag Einar
Det er klart sååå inn i hel..... pirkete som du er, så tar det nok tid....
Men det skal du fader meg ha Håvard, du gjør ordentlig jobb.
Jeg gleder meg til å se 45n når du er ferdig med den.
Og jeg er jo litt nysgjerrig på hvordan du skal gjøre ting også....
Kanskje jeg får noen tips fra det du gjør. Min er jo ikke hellllt strøken den heller.
Men det kan vel hende at du skal kikke litt på hvordan servostyringen min er tenker jeg....

Postet: ons jul 22, 2009 10:34 pm
av 4Springar
stiller meg i rekken av de interesserte...venter på PUpdates!
Postet: søn jul 26, 2009 11:03 am
av offroadguru Solli
Vet om bakdel til orginalramme om du vil ha på det som mangler på 45en.
Postet: søn jul 26, 2009 10:18 pm
av Dag Einar
Han har en bakdel, men den er til en 75 tror jeg, så han vil sikkert ha den Jan Terje, svarer kanskje litt mye på vegne her men.....
Postet: tir aug 04, 2009 12:15 am
av håvard
Holder på med "comfort" mods på 42en min. Har lydisolert fremre del av hytta, fått tettet taket skikkelig, og har nesten fått tetta dørene helt- det gjennstår litt.
Jeg har også tatt ut 3 av 7 blad i hver fjørpakke, det er jo sinnsykt. De fjørene jeg har er garantert det verste settet som er å få til 40 serien- Ironman... ALDRI kjøp det. MEN etter å ha tatt ut alle disse bladene så fungerer bilen bra.
Jeg testa forresten en ting jeg så på 60en. Jeg kjøpte vibrasjonsdempende gummi (Dunlop til steinindustri osv.) og la en 6mm lapp oppe og nede på bladfjøra. Det tar faktisk brodden av den verste drivverk støyen ved pådrag- ble happy da

Dette kommer jeg til å gjøre på alle bladfjør biler i fremtiden.
Postet: tir aug 04, 2009 12:19 am
av 4Springar
nice mod! vurderer også å teste det der, kan nok ta litt av vibrasjonene!
Postet: tir aug 04, 2009 12:23 am
av håvard
4Springar skrev:nice mod! vurderer også å teste det der, kan nok ta litt av vibrasjonene!
Er det ikke gummi bak på 60en din da? det var det på den jeg hadde en gang. Uansett hvis du skal gjøre det, ikke ta hvilken som helst gummi, det må være til vibrasjonsdemping.
Postet: tir aug 04, 2009 12:34 am
av Eivind37
Er jo igrunn jævlig innlysende dette, men likevel smart...selvfølgelig vi dette fjerne en del lyd. Stål mot stål blir resonans....enkelt, men likevel smart tenkt!
Det er gummi på 60`n ja...eller dvs det var en gang gummi....på 20 år så er det vel ikke mer enn ei lompe igjen der vil jeg tro...
