Postet: lør jan 31, 2009 10:34 pm
Ser ut som det er forskjell på pumpene.
Norsk Land Cruiser Klubb
https://www.nlck.no/forum/
Slik som dette er det på 12HT også. Finn denne på 2H-motoren så blir det bra. Å skru på ting knytta til EDIC'en kan jeg ikke forstå at skal gi noe godt resultat...Steinar skrev:Min ser slik ut. Man skrur av den store hylsa, da ser du pineskruen - løsner på kontramutteren - i enden (mot torpedoveggen) på pinneskruen er det ett hull for en liten umbrako, med den skrues pinneskruen inn så mye som ønsket - tight til kontramutter - på med hylsa......
Nope, det er 60'en ja....men jeg har , som Vegard sier, lik som 12HTPer Martin skrev:Hei Steinar! Fint bilde! Er det pumpa fra 45en?
Holder med Vegard her. For mye diesel er aldri bra. Mange som skrur opp for mye, og det fører fort til problemer. Noen ytterst få hakk over fabrikkinstilingene er maks. Blir jo ikke racervogner av dette uansett, jo fortere man får dem til å gå, desto mer forkorter man levetiden.Vegard skrev:Får håpe du ikke har gåen topp. Vær klar over at du øker varmebelastningen på motoren (og faren for å sprekke topp) ved å gi for mye diesel. Dieselmengde skal stå i forhold til luftmengde.
Hm, høres ut som noe galt som ikke er rett. 2H er vanligvis helt sinnssvakt sterk på lavt turtall. Dro jo opp den bratteste delen av skiløypa i Målselv på tomgang med min 60...4Springar skrev: En anna ting vi stusset litt over i målselv, er hvor høyt turtall jeg må ha for å kunne bygge trykk på turboen... ingen kraft på lavt turtall...
jo, har jo også fått med meg at den skal være bunnsterk, men kan ikke kalle min det...Frode S skrev:Hm, høres ut som noe galt som ikke er rett. 2H er vanligvis helt sinnssvakt sterk på lavt turtall. Dro jo opp den bratteste delen av skiløypa i Målselv på tomgang med min 60...4Springar skrev: En anna ting vi stusset litt over i målselv, er hvor høyt turtall jeg må ha for å kunne bygge trykk på turboen... ingen kraft på lavt turtall...
Ikke mye over originaldim på vinteren, nei. Men den gjør det samme om sommeren på 33x12,5 MT. Lange oppoverbakker i høy hastighet er vel på den andre siden ikke akkurat hva disse er bygget for, har man ikke trykket med seg fra bunnen av bakken har man tapt4Springar skrev: Men så skal det vel også sies at du kjørte noe mindre dim på dekkene, Frode (?) Var vel nesten org-dim...
hehe, det er sannheten!Frode S skrev: Lange oppoverbakker i høy hastighet er vel på den andre siden ikke akkurat hva disse er bygget for, har man ikke trykket med seg fra bunnen av bakken har man tapt
ja, nesten så jeg HÅPER jeg har lekkasje...marting skrev:Har du dobbel og trippelsjekka alle koblinger ? Skal ikke store luftlekkasjen til på trykksiden før det merkes godt !
Min lader 0,55 og er ikke justert på pumpa (viser det deg) Over 1500o/min aksellerer den i 4. gir uansett hvor bratt bakken er.. (med 32"hjul)
Tipper du har lekkasje jeg...
...og der står jeg i med hendene i lomma i bakgrunnen ved siden av gamlebilen minSteinar skrev: og satsa bra, det gjorde du