MartinG's HJ60.

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: MartinG's HJ60. NB: Bare hiluxsveising nå !

Innlegg av håvard »

jeg er imponert over innstatsen! Jeg kjenner jeg dør litt inni meg når jeg ser sånne rustjobber :)

Fint håndtverk også!
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Takk for det Håvard !

Joa... jeg er jo håndverker, så måling og kapping det kan jeg.. Skal bli moro å se resultatet av alt dette. Gruer meg nok desidert mest til sparkling og sliping. Vurderer å sette bort siste lakkeringa til proffer, men får se an lommebokji når den tid nærmer seg. Syns den bør bli såpass at den kan poleres og være blank :roll:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
Vegard
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

Her er det virkelig snakk om restaurering. Imponerende! Innsatsen tatt i betraktning bør jo siste laget stå i stil. Du får vel lakkeringa til å bli bra med litt øvelse også tenker jeg :)
Brukeravatar
toddi
Ble med: tor feb 18, 2010 7:36 am
Lokasjon: Rogaland, Sandnes
Kontakt:

Innlegg av toddi »

Du er flink. :D
Jobber med saken
Ta en kikk på min Garasje. viewtopic.php?f=37&t=12349
Brukeravatar
ole_kristian
Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Innlegg av ole_kristian »

Godt jobba!!
At en kunne være så dum å selge LN46'n sin da gitt ....
:(

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Takk for ros gutter. Fint å kunne dele litt av dette med noen og få litt respons.. tviler på at jeg hadde orka dette prosjektet, eller disse gamle rustholkene i det hele tatt, uten den moralske støtten fra kjekke nlck-folk

Ole Kristian: Ja at du kunne være så tankelaus! Men du vet jo hvor den nye eieren bor--og de fleste ulykker skjer i hjemmet. :lol:
Brukeravatar
ole_kristian
Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Innlegg av ole_kristian »

marting skrev: Ole Kristian: Ja at du kunne være så tankelaus! Men du vet jo hvor den nye eieren bor--og de fleste ulykker skjer i hjemmet. :lol:
Det viser seg at etterpåklokskap er en ekstremt nøyaktig vitenskap.
Jeg har egentlig såpass mye gammalt ræl stående rundt vegga her - at det "nesten" går på fruens totaltålmodighet, og jeg tror jeg må iverksette strakstiltak. :?
HJ45'n åker inn i garasjen for fjerning av bodylift, løfting og rustsveising i løpet av jula håper jeg. Omtrent samtidig dyttes Fiat DT450'n inn for kløyving og tetting av omfattende oljelekkasjer.
Må bare få ferdig litt nødvendig snekring på den nevnte garasjen først, slik at jeg får flytta Triumphen, enduro sykkelen og Uralen inn i garasjens "MC avdeling".
Da får Rav'en til kona og KZJ95'n stå ute i vinter.
Lurer forresten på om jeg skal kvitte meg med min '81 Toyota Starlet KP61? Jeg hadde tenkt å mekke til en morrobil av den, men jeg blir nok ikke 100 år gammel - dessverre.

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
baardlie
Ble med: fre nov 12, 2004 8:58 pm
Lokasjon: buskerud

Innlegg av baardlie »

Hei . Er dette baklem som passer deg ?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35695358
Bård - Tlf.97618988
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

KnutE sa:

"ja vi savner en garasjetråd oppdatering her, men det virker kansje som du er gått en smule lei. du kan evt få deponere den hos meg."

Jeg er vel ikke akkurat lei Knut Eivind, men jeg har rett og slett ikke tid, eller krefter i den lille tida som fins, til å holde på i garasjen..

Driver med rehabilitering av det eldste huset på gården, noe som tar mer tid enn jeg disponerer.. I tillegg er jeg "en moderne mann" som tar sin del av hus og barn :wink:

Jeg kjøpt en gammal Audi A6 :roll: Fet motor og digg bil..men litt flaut også. Håper den varer i 3-4 år hvertfall :mrgreen:
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

kjenner til den berømte tidsklemma ja, jeg kjøpt meg jo en maken bil selv her, bare en lang en. kliss lik den jeg hadde før som du har som delebil nå, har ikke fått gjort mer enn og skru av planet på den så den står jo der den og i mangel på tid. skulle hatt kun 50% jobb og dobbel lønn
knut eivind skogen tlf. 95287o82
leikmyras
Ble med: lør des 10, 2011 9:42 am
Lokasjon: Hakadal

Re:

Innlegg av leikmyras »

marting skrev:Jeg har tenkt på det. Men det er nok støy fra før på denne bilen :lol:
Det er vel ikke støy i en 60......må få bedre anlegg i bilen.....musikk også!!!!! :D :D :D
Thomas Ryen
90098771

LC 120 AT 35
HJ 60
benteruden
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Innlegg av benteruden »

Imponerende arbeid!! Artig å se noen har roen og tolmodigheten til å gå slik til verks! Dette er ikke for amatører!
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

benteruden skrev:Imponerende arbeid!! Artig å se noen har roen og tolmodigheten til å gå slik til verks! Dette er ikke for amatører!
Takk takk.

Men nå har jeg ikke rørt dette prosjektet på over 12mnd :oops: Det bare fyller hele garasjen.

Har jentunge på 2 år som jeg bruker masse tid på (ho kan jo ikke settes på vent i garasjen) Også driver jeg med en gammel bygning som skal bli gjestehus etc. Det tar MASSE tid og penger. Også er vinteren kald, mørk og lang.

Ellers så skal 60'n på eu-kontroll i løpet av Mai. Jeg er faktisk for første gang litt bekymret for å få 3.feil på motor og annet hjemmemekk. Må bilen på full teknisk hos tilsynet så tror jeg skiltene blir levert.
Har kjøpt 4 "nye" dører uten rust til den (bakdører med bulk)..

Så hvis jeg orker så blir det nye dører og dekk på eu-godkjent bil før Landstreffet !
j_hoel
Ble med: lør mai 20, 2006 6:30 pm
Lokasjon: haldenveien 115A HØNEFOSS

Innlegg av j_hoel »

du kan ikke svikte med 60 din hvel martin ???????? :D :D :D :D :D :D :D
Ut på tur og aldri sur.
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Eu-kontroll i dag..

Det var da fælt så nøye det skulle være da ! :x :x

jaja.. masse feil på bremserrør som først og fremst er plundrete. Må vel egentlig bytte alt.
Ellers lekkasje på girkasse, rust i ramme og litt annet snacks

Og skade på dekk :lol: Søren også, skulle tro 205/16 fra 1986 burde være bra nok i massevis.. :roll:

Såååå..vi får se hva jeg gjør. Litt lyst til å fikse det, men.. :?
Brukeravatar
marting

Re: MartinG's HJ60. Kanskje den er klar for høgg?

Innlegg av marting »

Tja... vet ikke helt jeg folkens. 60'n begynner å bli såpass sliten at jeg vurderer sterkt å slutte og fikse på den. Synd, nå som den nettopp ble veteran men..

Den er generelt sliten i alle bauger og kanter.

-trenger full overhaling av bremser m. nye rør, slanger, tromler, sko, calippere og skiver.
-lekker diesel på ei dyse og noen smålakkasjer på motor
-lekkasjer i alle retninger på girkasser
-trenger nye hjullager bak
-rusthull i ramme+ tynn og rustet kraftig på innside
-rust generelt, bla i torpedovegg, frontplate, skjærmer ++ og helt ødelagte dører... Helt umulig å bli kvitt alt, og meningsløst med lakk o.l. fordi det kommer tilbake uansett.
-bråkete girkasse (bråkete bil)
-1,3 l/mil
-utslitte sjakkelforinger bak
-må ha nye dekk

På den annen side:
-man blir glad i sin gamle bil
-den går godt, føles sterk, og låter bra
-baklukene har bare overflaterust
-ehh...ja det er vel det

Så jeg vil vel påstå at all fornuft og bondevett tilsier at bilen bør legges på hylla.. og bare noen følelser sier det motsatte.
Vi snakker nok borti 10000 kr i deler for å få den eu-ok, og fortsatt vil den ruste :x

Jeg vet ikke om det er no vits for andre med ungdommelig pågangsmot å ta over heller.. Turboopplegget er vel verdt noen tusen ? :roll:
Brukeravatar
casevac
Ble med: ons nov 14, 2012 12:38 am
Lokasjon: Elverum

Innlegg av casevac »

Tror du får mest hvis du selger den i biter, alltid noen som trenger den biten du har. Skjønner at nok blir nok. Jeg blir slapp selv over de småfeilene som er på min.
Victoria, HJ61 88mod - Solgt
120, 03 mod, helt alminnelig - U-land spec.
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19432

Gymnasiast - almenne fag - gjenspeiles i praktiske ferdigheter.
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

Sett den heller på vent, du får ikke noe igjen for den som den står. Selger du den er de tusenlappene over alle hauger med en gang og du vil angre deg for salget, vent noen år og begynn og klå litt på den i ny og ned.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Mja... skjønner poenget ditt Knut Eivind. Men forfallet stopper ikke opp om den blir stående.. :| Da må jeg levere inn skiltene, og sjangsen for at de da kommer på igjen anser jeg som bitteliten.

Det er liksom ingenting som er veldig bra på bilen. Hadde det vært feks. strøken ramme eller perfekt karrosseri, så hadde jeg spart den.. Lurer litt på å selge den for 15-20 tusen som delebil med komplett turboopplegg.

Vi får se :|
BrageGundersen
Ble med: tir mar 29, 2011 2:32 am
Lokasjon: Midt-Telemark

Innlegg av BrageGundersen »

Hadde eg visst du trengte orginaldekka (Dunlop) hadde eg ikkje kasta 3 ubrukte førre veke :|
Skal sjå om eg kan få spora dei opp.
KZN110 37"
LN110 SAS 37"
HJ60
x HZJ60 AT44
Svar

Tilbake til «Garasje»