Tja... vet ikke helt jeg folkens. 60'n begynner å bli såpass sliten at jeg vurderer sterkt å slutte og fikse på den. Synd, nå som den nettopp ble veteran men..
Den er generelt sliten i alle bauger og kanter.
-trenger full overhaling av bremser m. nye rør, slanger, tromler, sko, calippere og skiver.
-lekker diesel på ei dyse og noen smålakkasjer på motor
-lekkasjer i alle retninger på girkasser
-trenger nye hjullager bak
-rusthull i ramme+ tynn og rustet kraftig på innside
-rust generelt, bla i torpedovegg, frontplate, skjærmer ++ og helt ødelagte dører... Helt umulig å bli kvitt alt, og meningsløst med lakk o.l. fordi det kommer tilbake uansett.
-bråkete girkasse (bråkete bil)
-1,3 l/mil
-utslitte sjakkelforinger bak
-må ha nye dekk
På den annen side:
-man blir glad i sin gamle bil
-den går godt, føles sterk, og låter bra
-baklukene har bare overflaterust
-ehh...ja det er vel det
Så jeg vil vel påstå at all fornuft og bondevett tilsier at bilen bør legges på hylla.. og bare noen følelser sier det motsatte.
Vi snakker nok borti 10000 kr i deler for å få den eu-ok, og fortsatt vil den ruste
Jeg vet ikke om det er no vits for andre med ungdommelig pågangsmot å ta over heller.. Turboopplegget er vel verdt noen tusen ?

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)