Side 50 av 65
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir jul 19, 2011 6:00 pm
av isuki
Har du mulighet til å veie motoren før du setter den inn? Det hadde vært intresant å vite hva motorene veier, jeg har prøvd å finne data på nettet uten å lykkes. du kunne kanskje veie 3b'en også?
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir jul 19, 2011 6:28 pm
av håvard
yo!
Njæææ. da må jeg ut og veie. Kanskje jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. må også luxen bilen først uten motor. Det finnes ikke no jævla svære fiskevekter jeg kan få lånt vel?

Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir jul 19, 2011 6:31 pm
av Vegard
Håvard, du kan jo veie bilen slik den er nå, og så veie den igjen når du har bytta motor. Bare passe på å ha like mye diesel og stasj.
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir jul 19, 2011 7:15 pm
av håvard
Joa, jeg må bare gjøre det

Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir jul 19, 2011 7:22 pm
av isuki
håvard skrev:yo!
Njæææ. da må jeg ut og veie. Kanskje jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. må også luxen bilen først uten motor. Det finnes ikke no jævla svære fiskevekter jeg kan få lånt vel?

Hmm... kjenner du noen som kjører kran? Det hender de har en "load cell" de kan henge mellom kroken og lasten....
Hvis du får lånt en sånn kan du veie mens du heiser motoren inn/ut.
Det hadde fint om vi kunne fått laget en tabell med vekt på de forskjellige motorene etter hvert.
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: fre aug 05, 2011 8:32 pm
av håvard
Da er det bare lakkering igjen. Dette skulle vel tåle en støyt, men man vet aldri.
Skid Plate BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Skid Plate BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Skid Plate BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Skid Plate BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Skid Plate BJ42 by
dieseldragon, on Flickr
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: lør aug 06, 2011 2:51 pm
av Bjerke
Den ble røddig da Håvard....
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: søn aug 07, 2011 6:09 pm
av 4Springar
whouaahh!! Lekker skid! Ble inspirert nå!! Bolter du den rett opp i ramma? har mest lyst å bolte min (når jeg lager) i siden på ramma, har hatt en del touch-down med ramma på stein. Horer vel opp boltene da...
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: søn aug 07, 2011 7:41 pm
av håvard
Jeg bolter rett i ramma ja, der den originalt er bolta. Det pleier å kveste boltene ganske bra, men det er lett å få da av uansett. 8mm bolter har jeg nok av

Jeg har også valgt å ikke ha hull til tappeplugg. Med hull så kan jeg hekte meg fast i stein, derfor må jeg skru av plata når jeg skal tappe olje, men det er fort gjort.
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: man aug 08, 2011 7:14 am
av marting
håvard skrev:yo!
Njæææ. da må jeg ut og veie. Kanskje jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. må også luxen bilen først uten motor. Det finnes ikke no jævla svære fiskevekter jeg kan få lånt vel?

Vippetangen fiskemottak !!
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: lør aug 13, 2011 4:04 pm
av håvard
Da har jeg bestilt Land Rover deler til bilen min

Jeg vil anbefale folk å sjekke priser på "ikke kritiske" deler på LR. Jeg bestillte bumpstops herfra. Prisene er jo bare helt latterlige..
http://www.paddockspares.com/catalogsea ... &vehicle=0
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: lør aug 13, 2011 4:13 pm
av haakonbs
Ikke kritiske deler

Re: Håvard's 40 garasje
Postet: lør aug 13, 2011 4:53 pm
av håvard
haakonbs skrev:Ikke kritiske deler

Jeg tror nok det er en relativt smart regel å følge ja..

No Pun Intended™
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tor aug 18, 2011 10:49 pm
av håvard
Da driver jeg å monterer bumpstops på 42en, av typen LandRover bump stops

enkleste måten å sjekke hvor de skal stå er da å klatre på noen dekk.
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir sep 27, 2011 9:56 am
av håvard
Da er 15B-F prosjektet i gang. Denne skal bli svart og fin først. Lakker den til helgen. Åneida, jeg gidder ikke å sitte og gnikke på detaljer, har skrudd av deler slik at det blir lett å komme til. Ellers så blåser jeg hele motoren svart med 2 comp svart lakk.
IMG_1974 by
dieseldragon, on Flickr
IMG_1972 by
dieseldragon, on Flickr
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir sep 27, 2011 12:03 pm
av Erling W
Dette blir spennende Håvard. Lurer på om det er samme eksosmanifold som på 14B. Det kan jeg sjekke ut, når du
kommer for å lakkere gostrikken svart

Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir sep 27, 2011 2:55 pm
av marting
Betyr den F'n at det er no ECU-greier på denne? Syns nesten det ser ut som den har luftmengdemåler.
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir sep 27, 2011 3:04 pm
av håvard
Njaæ. Det var en Throttle position sensor på den og, så det er kun et stag ned i pumpa jeg ikke vet helt hva er, men det finner jeg ut av etterhvert. Det er styring av et eller annet på den, men det er vel bare no sånt miljøtjafs. Hvor synes du at du så luftmengemåleren forresten?
PS. Den er prøvestartet med kun strøm på elektromagneten til dieselen, så jeg vet at den går uten strøm (bortsett fra den ene pluggen).
Re: Håvard's 40 garasje
Postet: tir sep 27, 2011 6:40 pm
av JanK 55
Spennende prosjekt igjen i denne garasjen.
Må bare følge med her

Re: Håvard's 40 garasje
Postet: ons sep 28, 2011 10:43 pm
av 4Springar
bærre lækkert, Håvard! Mye pjusk på clutch huset? kordan kasse skal du bruke?