Side 1 av 27

Tr-racing s LC AThdj80 og LC AT37 120 og 150 garasje

Postet: tor nov 26, 2009 5:34 pm
av trracing
[quote][/quote]Tenkte jeg måtte begynne å lage meg en Garasje jeg også. Mine Toyotaer pr idag er
1999 hdj 100 automat på 20" sommer.
1990 hdj 80 automat på 33" Solgt
1990 4runner manuell på 36" nå overtatt av min svoger,men jeg har reserve nøkler :wink: :wink: :lol: :twisted:
1994 hdj 80 Arctic Truck Twinturbo manuell på 38"
Skal skrive litt mere etter hvert.

1990 Hdj 80: 33 mtr 8x15 larzon, 10000gewvinsj, ome 2"hevesett, 7x xenon i front, ome styredemper, alu.intercooler, 3"eksos, jr-filter i boks, depo lykter hele veien i rundt.+noe småtull her og der.

1990 4runner: Uff, det blir mye for en dårlig skribent som meg. Plukket ned i småbiter og sandblåst å syre-grunnet gulv,aksler og ramme. Ramma ble lakkert med 7 liter akryl-lakk. Monterte deretter nye orginale bremse-rør og slanger, skiver,band og klosser. Så ble det montert arb-sperrer og 5.13 utv å komressor. Så kjøpte jeg hilux warn-fangere, og da måtte jeg bygge om bakskjermer og breddere, pga org fangern som går frem til bakhjulet. Ellers ville det sett rart ut. Så jeg fikk valset nye ned-deler. Og på fangeren der skilte på hiluxen skal være, der kommer det ut 2stk 3"eksosrør :shock: . T-max 11000 i fanger foran, og T-max 8500 i krybbe bak. 4 stk kc-lys foran, og klare hovedlys. Hvite baklys. Snorkel. Nedbyggings sats til panhardstag. Trailmaster bodylift og trailmaster hevesett. Begge i vognkort :wink: . Rockaton 15x12 felger med beadlock. 36x15,5 MT MTZ. Motor: Borret blokk, dekomp.stempel, ny veiv,vektbalangsert og normaliserte råder, ny topp som ble portet, større eksosventiler og strammere ventilfjerer. Nyoverhalte dyser som ble chimset til et åpningstrykk på 140. Benket dieselpumpe. Kamm med 2mm lengre åpningstid. Volvo 16t med 3"eksoshus, 3"eksos med veivhus-vent ejektor. Scania intercooler element med alubokser. Centerforce clutch. Interiøret er ifra en usabil. dvs noen små forskjeller. Bøttestoler og mye annen pynt. :wink: Islands breddere som ble limt og fuget, før bilen tilslutt ble lakkert.

1994 Hdj 80: Kjøpt ferdig bygd og godkjent BT, av Ørn Thompsen hos ARCTIC TRUCKS. Kjøpte den med noen tekniske mangler, som jeg har utbedret. Det er med et sett 38x15,5x15 arctic trucks at405 dekk på 10x15ATfelg, og et sett med 37x12,5x17 bf at på AT 10x17 felg. Men fordi om den er ferdig bygd så langt, så har jeg en god del planer og deler til den. Har 3stk maxtell 9" xenon som skal på. Har også ny turbo. En KKK24 som skal på. Også har jeg en alu-intercooler som er kjøpt for 80`er med ac. Skal Justere pumpe, montere powerfilter og sveise 3"eksos på samme tidspunkt som turbo bytte. Når jeg er ferdig med motor kirurgi, så skal jeg montere ARB fram og bak og bytte til samme utveksling som automat bilene har. Dvs fra 327.7 til 410. Skal også på med snorkel, ku-fanger, skiboks og navigasjon. Det er vel de foreløpige planene. Det forutsetter at jeg blir fornøyd med motoreffekten og oppsettet. Blir jeg ikke det, så må jeg begynne med maskinering og annen turbo. Må vel inn med centerforce clutch her også. Kan får jeg flere ideer og påfunn også, men jeg skal holde dere oppdatert :wink: Flere bilder kommer :!:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: tor nov 26, 2009 5:37 pm
av OJM
Nice bilpark,fin den 80 AT bilen :) Velkommen skal du vere :)

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: fre nov 27, 2009 1:28 am
av 4Springar
Heyhey, her er det flere som har permanent toyota-infeksjon! Staselig bilpark!
Mer info, jess!

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: fre nov 27, 2009 8:36 am
av knixen
Ja, det er bilparken sin!!!

Rimelig feit runner, er jo en tilhenger av de! Skal vist gå ganske godt også :P

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: fre nov 27, 2009 9:46 am
av offroadguru Solli
Runner'n var rå!!!
Tøft med dekk som stikker utenfor skjermene :twisted:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: fre nov 27, 2009 8:01 pm
av trracing
Takk for alle hyggelige svar. :D Mer info kommer.

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: fre nov 27, 2009 10:59 pm
av StianHdj80
Dritråe biler! Litt misunnelig på den gamle til Ørn ja :mrgreen:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: lør nov 28, 2009 1:48 am
av 4Springar
Steike, det var litt av en smørbrødliste på Runneren! Håper på bilde av motorrommet, og detaljer på bakfangeren... Ta deg en dag med bilder av alle bilene og legg ut her!
Den er for min del veldig velkommen på dette forumet, mye interessant du har gjort med den!

Ikke vær blyg med detaljer på 80'n heller :D

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: lør nov 28, 2009 9:35 am
av trracing
Takk for svarene :D Kommer med flere bilder, detaljer og planer etter hvert som jeg får tid.

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: lør nov 28, 2009 9:12 pm
av trracing
Her er et litt dålig bilde av karroserimonteringen :)

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: lør nov 28, 2009 9:16 pm
av trracing
Breddere og innerskjermer ferdig.

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: lør nov 28, 2009 9:19 pm
av trracing
Her har det blitt lakk på kjerra. :wink:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 11:52 am
av trracing
Tenkte jeg måtte slenge inn et bilde av Turbo 60n som jeg solgte for 1 og et halvt år siden. Den bygde jeg på 38"MTZ m.beadlock , volvo 16t turbo, 3"eksos og stooor dobbelspaltet alukjøler. Tuv godkjent 3" trailmaster var det også :wink:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 12:07 pm
av specialops
Du har nice biler ass ! 8) bruke litt tid på de :?:

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 12:19 pm
av trracing
Har gått med noen timer ja. Her er et fra turbomont 8)

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 1:55 pm
av 4Springar
Cool 60 også ja! Hvordan syntes du den var med den turboen? hvilket trykk kjørte du på?

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 3:07 pm
av knixen
Ikke lenge siden den lå for salg for ca 90. Usikker på om den ble solgt. Flott bil!

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 3:13 pm
av trracing
Takk. :) Jeg tror jeg var heldig med oppsettet, for den gikk svert bra syns jeg. Fikk også høre det fra andre som hadde hatt turbo60. Det var også en som hadde marskinert topp og gjort litt mere rundt oppsettet, å han sa at denne iallefall ikke gikk dårligere enn hans. Den har gått som ei klokke iover 2 år nå. Den var også en go del kvikkere fra lavt turtall enn Manuell 80n er nå. Kjørte på ca 1bar.

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 3:22 pm
av trracing
Jeg solgte den for 70 tror jeg, men da var det par rust hull som sto igjen.

Re: Tr-racing s garasje.

Postet: søn nov 29, 2009 3:32 pm
av knixen
tr-racing skrev:Jeg solgte den for 70 tror jeg, men da var det par rust hull som sto igjen.
Den fremstod som relativt nylakkert da den lå på finn. Så noe var sikkert gjort.