Det er jo helt hinsides. Den prisen der kvalifiserer til å bli kalt ran.torehund skrev:Er det forresten noen som vet hva de isoporbitene som skal ligge under setene koster? Toyota skulle ha vanvittige 800 for den ene og 900 for den andre biten - tilsammen 1700 kroner!!!!!!!
Ombygging fra vare til personbil LC120
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Innlegg: 102
- Ble med: lør jan 23, 2010 6:39 pm
- Lokasjon: Narvik
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Min Garasje
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=11900
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=11900
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Jeg bygget om min LC 120 2004 modell til personbil i går kveld - stor takk til "arcticwarfare" for den detaljerte "guiden". Den gjorde sitt til av Mads og jeg fikk jobben unna på ca 2,5 time. Bilen ble godkjent i dag uten problemer.
tore
917 16077
917 16077
-
- Innlegg: 22
- Ble med: lør mai 15, 2010 1:09 am
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Hvor mye må man ut med i kroner for å få (selv)bygget om fra vare-til personbil. Antar at man har setene. Tenker på beslag og deksler etc. Så kommer BT og kanskje Toyota med airbags som andre utlegg (i tillegg til "det store" til staten)
Tak er jo "noe for seg selv" og slik man kan lever med. I alle fall en stund.
Hadde vært fint å se en oppstilling.
Tak er jo "noe for seg selv" og slik man kan lever med. I alle fall en stund.
Hadde vært fint å se en oppstilling.
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Prøver meg på en oppstilling her.
Seter med alle deksler og klips følger med bilen dersom den er bygget av Toyota ( min 2004 modell ble ombygget av Toyota i Malmø )
Toll: 74776,-
Innkobling airbags: 1500,- ( ca-pris da jeg hadde en egen ordning her )
Kontroll hos BT: 430,-
Nye skilter: 120,-
Seter med alle deksler og klips følger med bilen dersom den er bygget av Toyota ( min 2004 modell ble ombygget av Toyota i Malmø )
Toll: 74776,-
Innkobling airbags: 1500,- ( ca-pris da jeg hadde en egen ordning her )
Kontroll hos BT: 430,-
Nye skilter: 120,-
tore
917 16077
917 16077
-
- Innlegg: 102
- Ble med: lør jan 23, 2010 6:39 pm
- Lokasjon: Narvik
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Flott at også du fikk nytte av denToreh skrev:Jeg bygget om min LC 120 2004 modell til personbil i går kveld - stor takk til "arcticwarfare" for den detaljerte "guiden". Den gjorde sitt til av Mads og jeg fikk jobben unna på ca 2,5 time. Bilen ble godkjent i dag uten problemer.
Min Garasje
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=11900
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=11900
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Hei
Har i høst kjøpt en 2006 VX vare fra en Toyotaforhandler på østlandet. Knall bil
Det ble en lang tråd, men trekk pusten så kommer jeg nok til poenget
Ettersom planen er å bygge om til 5-seter, og setene ikke lå i bilen, fikk jeg selger til å bekrefte at alt til ombygging til personbil skulle medfølge. Setene etc var ikke levert inn til forhandler enda pga sommerferie etc. Forhandleren skulle derfor ringe meg så snart de kom inn, men hørte ikke noe på mange uker.
Ringte derfor forhandleren for en ukes tid siden, han skulle sjekke og ringe meg oppigjen. Og en time senere ringer han og sier at setene har ligget på ventilasjonsrommet hos Toyota siden bilen var ny, tidligere eier hadde aldri hentet de ut. Dro derfor for å hente setene, fikk da med setene, en pose med belter og 2 isoporbiter. Hadde relativt dårlig tid, så rakk ikke se over hva som var med, men selger bekreftet at jeg hadde fått med alt.
Men, etter hva jeg kan se av bildene i denne tråden, mangler jeg: Alle plastdeler, boltene til beltene, teppet til bagasjerommet og egentlig bagasjeromsgardinen.
Spurte på Toyota når jeg hentet setene om den bagasjeromsgardinen, men fikk beskjed om at det ikke var det på alle LC, og min bil var en av de som var levert uten. Selv om festene etc sitter i bilen. Regner med at de bilene som evt ikke har bagasjeromsgardin er 7/8 setere?
Så til poenget
Ligger plastdelene og teppet til bagasjerommet under vareveggen i bilen eller skulle disse vært levert med setene? Og stemmer det at det ikke er bagasjeromsgardin på VX?
-Bjørn
Har i høst kjøpt en 2006 VX vare fra en Toyotaforhandler på østlandet. Knall bil
Det ble en lang tråd, men trekk pusten så kommer jeg nok til poenget
Ettersom planen er å bygge om til 5-seter, og setene ikke lå i bilen, fikk jeg selger til å bekrefte at alt til ombygging til personbil skulle medfølge. Setene etc var ikke levert inn til forhandler enda pga sommerferie etc. Forhandleren skulle derfor ringe meg så snart de kom inn, men hørte ikke noe på mange uker.
Ringte derfor forhandleren for en ukes tid siden, han skulle sjekke og ringe meg oppigjen. Og en time senere ringer han og sier at setene har ligget på ventilasjonsrommet hos Toyota siden bilen var ny, tidligere eier hadde aldri hentet de ut. Dro derfor for å hente setene, fikk da med setene, en pose med belter og 2 isoporbiter. Hadde relativt dårlig tid, så rakk ikke se over hva som var med, men selger bekreftet at jeg hadde fått med alt.
Men, etter hva jeg kan se av bildene i denne tråden, mangler jeg: Alle plastdeler, boltene til beltene, teppet til bagasjerommet og egentlig bagasjeromsgardinen.
Spurte på Toyota når jeg hentet setene om den bagasjeromsgardinen, men fikk beskjed om at det ikke var det på alle LC, og min bil var en av de som var levert uten. Selv om festene etc sitter i bilen. Regner med at de bilene som evt ikke har bagasjeromsgardin er 7/8 setere?
Så til poenget
Ligger plastdelene og teppet til bagasjerommet under vareveggen i bilen eller skulle disse vært levert med setene? Og stemmer det at det ikke er bagasjeromsgardin på VX?
-Bjørn
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Heisann - Er du sikker på at denne bilen har vært bygget til varebil hos en Toyota-forhandler? Selene skal normalt ligge inne bak dekslene på B-stolpen. 2 isoporbiter, alle plastdekslene og en del av teppet skal følge med sammen med setene.
tore
917 16077
917 16077
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Jada, bilen er bygget om hos Toyota, og solgt ny hos samme forhandler jeg kjøpte den brukt av.
Selene i bilen ligger bak dekslene i C-stolpen, slik de skal. De selene jeg fikk med er nok ikke til LC i det hele tatt.
Etter at jeg hadde hjulpet han med å bære setene ned fra ventilasjonsrommet, skulle han bare gå opp å hente en eske med resten. Da kom han raskt med isoporbitene, men så gikk det ganske lang tid før han kom med posen med beltene. Mistenker at han viste hva han jeg skulle ha, men ikke fant det. Jeg tenkte ikke på å sjekke der og da. Regnet jo med at de viste hva de drev med...
Nå blir det telefon dit, så får vi se hva de sier. Jeg mangler iallefall en masse deler for å få ombygginga komplett tydeligvis. Godt at jeg sjekket dette nå, selv om jeg ikke har planer om å sette inn baksetene før om 2 år.
Selene i bilen ligger bak dekslene i C-stolpen, slik de skal. De selene jeg fikk med er nok ikke til LC i det hele tatt.
Etter at jeg hadde hjulpet han med å bære setene ned fra ventilasjonsrommet, skulle han bare gå opp å hente en eske med resten. Da kom han raskt med isoporbitene, men så gikk det ganske lang tid før han kom med posen med beltene. Mistenker at han viste hva han jeg skulle ha, men ikke fant det. Jeg tenkte ikke på å sjekke der og da. Regnet jo med at de viste hva de drev med...
Nå blir det telefon dit, så får vi se hva de sier. Jeg mangler iallefall en masse deler for å få ombygginga komplett tydeligvis. Godt at jeg sjekket dette nå, selv om jeg ikke har planer om å sette inn baksetene før om 2 år.
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Noen som har bygd om til 8-seter (GX) ?
Startet ikveld, men viser seg at jeg ikke fikk med de berømte isoporbitene !
Ser heller ikke ut som om jeg fikk med festet for 3-raden. noen som har bilde på dette?
Har time imorra på BT !!!
Startet ikveld, men viser seg at jeg ikke fikk med de berømte isoporbitene !
Ser heller ikke ut som om jeg fikk med festet for 3-raden. noen som har bilde på dette?
Har time imorra på BT !!!
- Geir Vangen
- Innlegg: 754
- Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
- Lokasjon: Sarpsborg
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Her er noen bilder fra min ombygging.
- Vedlagte filer
-
- IMG_0744.jpg (359.11 KiB) Vist 13173 ganger
-
- IMG_0745.jpg (342.69 KiB) Vist 13173 ganger
-
- IMG_0746.jpg (346.53 KiB) Vist 13173 ganger
-
- IMG_0747.jpg (331.36 KiB) Vist 13173 ganger
Min garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1070
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Nice!
Hvordan ser festeskruene til sikkerhetselen på 3.raden ut?
Er begge lange?
Hvordan ser festeskruene til sikkerhetselen på 3.raden ut?
Er begge lange?
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
er en kort og en lang til beltene. den lange til høyre sett bakfra
Torbjørn Johnsen, Mo i Rana
tlf 91382594
2006 120GX
tlf 91382594
2006 120GX
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Jeg har en hvit rektangulær plastdel som fulgte med baksetene på min 8-seter. Den er ca 10x25cm og det er stanset ut en gjennomgående R så den skal sansynligvis være på høyre side. Noen som har sett noe lignende under ombyggingen og kan si hvor den skal være?
Hvor ligger kontaktene for aktivering av airbagene bak? Kan dette gjøres med kun avslått tenning, eller må batteriet være frakoblet?
Hvor ligger kontaktene for aktivering av airbagene bak? Kan dette gjøres med kun avslått tenning, eller må batteriet være frakoblet?
LandCruiser 2006GX
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Da har jeg tatt ut kassa, reservert time for aktivering av balongene neste uke og begynt å knuse sparegrisene... Mon tro om jeg neste helg har 5 seter å rutte med!? Nye seter og ny olje, gjett om kjærra blir glad!
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Kjempetråd - stor takk til arcticwarfare .
Ombygging av min "nye" 120 starter.
Ombygging av min "nye" 120 starter.
LC 120 2005 - savner 90n.
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Takker for flott ombyggingsanvisning!
Da er det Biltilsynet i morgen, så får vi se......
Edit:
Gikk som smurt.
Da er jeg 45807,- fattigere (til TULLEN).
Da er det Biltilsynet i morgen, så får vi se......
Edit:
Gikk som smurt.
Da er jeg 45807,- fattigere (til TULLEN).
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Hei noen som vet om man skal beregne avgift for ombygging fra N1(*Varebil) etter Diesel eller Co2 regelen?
Link til Toll: http://toll.no/templates_TAD/CircularLe ... tusendring
Regelendring innebar at fra 2008 skulle alle N1* kjøretøy oppgi CO2-utslipp ved godkjenning med noen unntak.
Forskjellen er noen tusenlapper med favør i Diesel beregning. Altså velger man Co2 blir det dyrere!
For en LC120 GX TEMS Automat vare: f.g reg. 27.10.2007
Vekt: 2190 kg(tror jeg), Co2: 238 gr/km, Nox:250, Motor volum:2982 ccm
Effekt: 173 hk
(P.s Regner da som om den var reg. 01.05.2007 siden dette ikke skal bygges om før 27.10.2012 får da 65% fradrag)
Avgift med Co2 beregning: 112 676,00 kr
Avgift ved Diesel beregning: 110 260,00 så noe er det jo
I tillegg kommer evt nytt taktrekk koster 12.200,- på Toyota
$870 i utlandet til sammenligning!!!!!!!!!!!!!
Noen som vet hva som er riktig her med hensyn på avgiftsgrunnlag Co2 eller Diesel????
Link til Toll: http://toll.no/templates_TAD/CircularLe ... tusendring
Regelendring innebar at fra 2008 skulle alle N1* kjøretøy oppgi CO2-utslipp ved godkjenning med noen unntak.
Forskjellen er noen tusenlapper med favør i Diesel beregning. Altså velger man Co2 blir det dyrere!
For en LC120 GX TEMS Automat vare: f.g reg. 27.10.2007
Vekt: 2190 kg(tror jeg), Co2: 238 gr/km, Nox:250, Motor volum:2982 ccm
Effekt: 173 hk
(P.s Regner da som om den var reg. 01.05.2007 siden dette ikke skal bygges om før 27.10.2012 får da 65% fradrag)
Avgift med Co2 beregning: 112 676,00 kr
Avgift ved Diesel beregning: 110 260,00 så noe er det jo
I tillegg kommer evt nytt taktrekk koster 12.200,- på Toyota
$870 i utlandet til sammenligning!!!!!!!!!!!!!
Noen som vet hva som er riktig her med hensyn på avgiftsgrunnlag Co2 eller Diesel????
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
norseman skrev:Hei noen som vet om man skal beregne avgift for ombygging fra N1(*Varebil) etter Diesel eller Co2 regelen?
Link til Toll: http://toll.no/templates_TAD/CircularLe ... tusendring
Regelendring innebar at fra 2008 skulle alle N1* kjøretøy oppgi CO2-utslipp ved godkjenning med noen unntak.
Forskjellen er noen tusenlapper med favør i Diesel beregning. Altså velger man Co2 blir det dyrere!
For en LC120 GX TEMS Automat vare: f.g reg. 27.10.2007
Vekt: 2190 kg(tror jeg), Co2: 238 gr/km, Nox:250, Motor volum:2982 ccm
Effekt: 173 hk
(P.s Regner da som om den var reg. 01.05.2007 siden dette ikke skal bygges om før 27.10.2012 får da 65% fradrag)
Avgift med Co2 beregning: 112 676,00 kr
Avgift ved Diesel beregning: 110 260,00 så noe er det jo
I tillegg kommer evt nytt taktrekk koster 12.200,- på Toyota
$870 i utlandet til sammenligning!!!!!!!!!!!!!
Noen som vet hva som er riktig her med hensyn på avgiftsgrunnlag Co2 eller Diesel????
Hei
Fikk registrert om bilen min 5 mai. (2005 GX).
Her er data fra Tollregion midt-Norge som jeg fikk sammen med regningen:
Motoreffekt : 122 kW
Slagvolum : 2982
CO2 er blank
Egenvekt : 2120
NOX er stipulert til 500mg/km (11000 Kr).
Bruksfradrag er 85%
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Den er god da vil det si at de brukte Diesel metoden
Re: Ombygging fra vare til personbil LC120
Takk for gode tips for ombygging til personbil
Ketil Tiller. (tillerketil@gmail.com )
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt