Side 1 av 1

Vekt på en LC 90 vx

Postet: fre apr 08, 2005 12:31 pm
av Outback
Hva står det i vognkortet på en std 90VX med aut. klima,
Mest aktuell er en 2001 d4d, eller også en eldre 3.0d (125hk)
Egenvekt, hk og motorvolum

Trenger litt info ang. evt. omregning fra varebil til personbil

Generelle tips på ting en må være oppmersom på mottas også, siden jeg er litt skeptisk til bruktimport ser jeg kun på Norske biler, er det dumt?

Tidligere i dag kom jeg over denne
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=710019

Jeg skal ikke kjøpe den, men den var litt morsom :-)

Postet: ons apr 13, 2005 2:16 pm
av jo-atle
Jeg har en 99 mod 90 VX med aut. der står det:
Egenvekt: 1920 kg + fører
Tillatt totalvekt: 2750 kg

Håper dette hjelper.

Jo-Atle

LC 90

Postet: ons apr 13, 2005 4:19 pm
av baardlie
Hei ! Ser du er iferd med å skaffe deg verdens beste bil !!!!!! Jeg har nå min 2. bruktimporterte,og har bare gode erfaringer med det,sparte ca 50000, på min 2000 mod. Kjøp hos merkeforhandler,få en speditør til å ordne papirene vær obs på at noen biler i tyskland selges med moms den kan du få tilbake når du har betalt den norske momsen gå inn på www.mobile.de og søk etter KJZ 95. Lykke til hilsen Bård

Re: LC 90

Postet: ons apr 13, 2005 8:06 pm
av Outback
baardlie skrev:Hei ! Ser du er iferd med å skaffe deg verdens beste bil !!!!!! Jeg har nå min 2. bruktimporterte,og har bare gode erfaringer med det,sparte ca 50000, på min 2000 mod. Kjøp hos merkeforhandler,få en speditør til å ordne papirene vær obs på at noen biler i tyskland selges med moms den kan du få tilbake når du har betalt den norske momsen gå inn på www.mobile.de og søk etter KJZ 95. Lykke til hilsen Bård
Vurderer å bruke den et snaut år som varebil, og da er det best at den er ny i Norge. Ellers får man ikke aldersfradrag når setene skal inn i bilen.

LC90

Postet: ons apr 13, 2005 10:37 pm
av baardlie
Hei igjen Ja det er det med aldersfradraget,men du bør sjekke pris på å reg. en bil fra utlandet som varebil,ha den et år og deretter reg.som 5seter er ikke sikkert regnestykket blir så galt likevel....mvh Bård

Postet: tor apr 14, 2005 1:38 am
av Markus
Varebil til Personbil:

Det går en sterk skille på avgiften mellom en bil som er 6 år og en som er 7. Da faller avgiften med ca 20 000.- bare på et år til det som i hvert fall jeg betalte ca 35.000.-. Før det var den oppe (6 år) på ca 56 000.- Lurer på om ikke det står mye om akkurat dette i en annen tråd som jeg har skrevet her på 90 serien? sjekk det opp. :lol:

* Sjekket selv det stod ikke så mye nei, men bilder pluss annet under:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=253

Re: LC90

Postet: tor apr 14, 2005 8:16 am
av Afterburner
Hvis du tar inn en bil fra utlandet og regger den først som varebil så vil du avgiftsmessig starte på null når du skal omregge til personbil. Hvis det er en 2000 mod. så får du 5 års bruksfradrag ved å regge den som personbil nå. Hvis du først regger den som varebil så mister du disse 5 årene og starter på null. Så det er veldig dårlig butikk og først regge den som varebil.

Re: LC90

Postet: tor apr 14, 2005 12:36 pm
av Outback
Afterburner skrev:Hvis du tar inn en bil fra utlandet og regger den først som varebil så vil du avgiftsmessig starte på null når du skal omregge til personbil. Hvis det er en 2000 mod. så får du 5 års bruksfradrag ved å regge den som personbil nå. Hvis du først regger den som varebil så mister du disse 5 årene og starter på null. Så det er veldig dårlig butikk og først regge den som varebil.
Uff ja, nei blir det en varebil skal den være ny i Norge. Den saken er ferdigdiskutert for min del.
Og så har jeg lyst på D4D Motor og ESP, da blir det fort dyrt.
2001 90 vx 50th/02 90 vx koster omentrent det samme som en 05 Outback. Må vel se på behovet vårt også.
Bedre å kjøpe en strøken VX varebil og evt. selge den hvis ikke biltypen passer familjens behov alikavel. Vi har en 02 impreza som får duge som familjebil en vinter men avgiftene går litt ned på en evt. LC.

Eller motsatt, selge Imprezaen og beholde Outbacken og kjøpe en som denne og ha den et par år som varebil. Er ikke den ca 100.000kr billigere en en 2005 gx?
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 4200&pos=6



Markus: Fin artikkel, rart at det skal mangle noe til seter/belter egentlig. Burde ikke alle delene som var tatt ut av bilen når den ble ombygget til varebil ligge der?
Når jeg bygde om Outbacken var alt på plass i esken med setebunnene, seteryggen stod i bilen,men de var nedslått. Betalte avgiften, par-tre timer i garasjen og det var det. Kjørte rundt med stv. på grønne skilter ei ukes tid før kontroll og nye skilt var på plass. Dettte var ok iflg. Biltilsynet så lenge avgiften var betalt etter at ombyggingssøknad var godkjent.

Re: LC90

Postet: tor apr 14, 2005 6:19 pm
av Afterburner
Jeg vet ikke hva en GX varebil koster ny. Men at det er en fin bil det kan jeg skrive under på. Har hatt min første LC i en uke nå. 2003 GX personbil med alt utstyr. Det er kongebil. Noen bedre familiebil tror jeg neppe finnes. Det er klart at bilen kosta en del. Men hvis man ser på verditapet, servicekostnader, toyotakvalitet osv. så koster den meg ikke noe mer å eie enn en std. treig familiebil til 350 - 400'.

Hvis du kjøper den varebilen og regger den om til personbil om ett år (2 års bruksfradrag) så må du ut med ca. 230 000,- i avgifter.

Viktig: Skal du kjøpe LC 120 så kjøp med Tems (luftfjæring). Den er bare så mye bedre å kjøre enn en bil uten Tems.

Re: LC90

Postet: tor apr 14, 2005 7:28 pm
av Outback
Afterburner skrev:Jeg vet ikke hva en GX varebil koster ny. Men at det er en fin bil det kan jeg skrive under på. Har hatt min første LC i en uke nå. 2003 GX personbil med alt utstyr. Det er kongebil. Noen bedre familiebil tror jeg neppe finnes. Det er klart at bilen kosta en del. Men hvis man ser på verditapet, servicekostnader, toyotakvalitet osv. så koster den meg ikke noe mer å eie enn en std. treig familiebil til 350 - 400'.

Hvis du kjøper den varebilen og regger den om til personbil om ett år (2 års bruksfradrag) så må du ut med ca. 230 000,- i avgifter.

Viktig: Skal du kjøpe LC 120 så kjøp med Tems (luftfjæring). Den er bare så mye bedre å kjøre enn en bil uten Tems.
Har prøvd en 2005 med tems, i komfort var fjæringen omentrent som på Outbacken min, i normal som på imprezaen, sport var litt hardt synest jeg.

Verditapet blir nok større på en LC en de bilene som holder seg best i pris, dette pga. den noe mindre kjøper gruppen på en så dyr bil. Utover serviceutgifter mener jeg ta det ikke skal være nødvendig med så mye andre utgifter før minst 130-150.000 er tilbakelagt.
Men den holder seg godt i pris, uten tvil.

Postet: fre apr 15, 2005 11:24 pm
av Markus
Hei Outback

Den Toyota GX du ref. til er ganske så garantert ikke en "Norsk bil" uten brukt importert siden Toyota selve ikke tok GX modellen inn i landet foren som 2005 fra jan-05.

GX ble solgt kun med soltak før det i Norge, ergo da kunde de ikke lage en varebil av den p.g.a takhøyden ble for liten i varerommet. Mulig andre marked har hatt GX uten soltak tidligere?

Postet: lør apr 16, 2005 12:21 am
av Outback
Markus skrev:Hei Outback

Den Toyota GX du ref. til er ganske så garantert ikke en "Norsk bil" uten brukt importert siden Toyota selve ikke tok GX modellen inn i landet foren som 2005 fra jan-05.

GX ble solgt kun med soltak før det i Norge, ergo da kunde de ikke lage en varebil av den p.g.a takhøyden ble for liten i varerommet. Mulig andre marked har hatt GX uten soltak tidligere?
Nyttig info, der lærte jeg noe nytt igjen, bakdøra var vel også uten res.dekk og den hadde ikke ZE skilter heller, hvis den var Norsk og kjøpt i Tromsø skulle den hatt det.

Varebil

Postet: man apr 18, 2005 3:28 am
av Dag Einar
Ang. dette med soltak, så går det greit. Men det er riktig at det ikke er stor nok høyde, det mangler ca 1,5 til 2cm. Om det stedet du regger denne ikke har all verdens peiling, så er det ikke noe å bry seg om.
Monter gtteret ,og vis bilen. Gtteret, må flyttes litt bakover,
pga lampa i taket, samt det lille som gjør at taket har et lite nedsekk pga soltaket.

Om noen ønsker bilde av min, så si fra.
90 VXA med aut. soltak og klima. + noe gotteri under dasjen :D :D

Postet: fre apr 22, 2005 8:52 am
av Markus
Vi må huske på at den GX modellen som Outback såg på er en 120 serie. Den du har Dag Einar er jo en 90 serie. Muligens mer og ta vekk i 120 serien da jeg føler den mye mindre inni?

Ang. registrering.

Postet: fre apr 22, 2005 11:09 am
av Dag Einar
Du kan få akkuratt de skiltene du har lyst på. Min ble registrert på Tynset med AR (Fredrikstad) skilter.

Har lyset opp bilde over litt, så det er lettere å se.

Postet: fre apr 22, 2005 9:18 pm
av Markus
Takk, takk :lol: :lol: