Side 1 av 2
Mere mos!
Postet: tor nov 18, 2010 5:28 pm
av pistolsen
Siden jeg ikke kan se meg elt fornøyd med hundre og noen å søtti hester ut av 3L slagvolum, så må det hentes ut mere mos. Eller effekt om en vil.
Spørsmålet er, til LC120 får man en bryter til tte boksen (som nevnt her:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=41&t=10517 )
Finnes denne bryteren til LC150 og?
Re: Mere mos!
Postet: fre des 03, 2010 9:17 am
av pistolsen
har kjøpt mere mos, det hjalp

Re: Mere mos!
Postet: søn jan 09, 2011 10:11 pm
av pistolsen
Som sagt, det hjalp, men ikke nok. Jeg vil ha mere.
Jeg tipper at eksakt ingen har montert metanol/vann innsprøytning på sin 1KD-FTV, alltså blir jeg kanskje første mann ut.
Er det noen her som synes dette høres interesant ut, og kanskje også hatt tilgang på litt tekninsk kompetanse?
Gi lyd fra dere!
Re: Mere mos!
Postet: man jan 10, 2011 6:48 am
av knut eivind
pistolsen skrev:Som sagt, det hjalp, men ikke nok. Jeg vil ha mere.
Jeg tipper at eksakt ingen har montert metanol/vann innsprøytning på sin 1KD-FTV, alltså blir jeg kanskje første mann ut.
Er det noen her som synes dette høres interesant ut, og kanskje også hatt tilgang på litt tekninsk kompetanse?
Gi lyd fra dere!
Meget intressant, jeg har ikke peiling men det finnes de her inne som vet litt om dette.
Re: Mere mos!
Postet: man jan 10, 2011 8:39 am
av pistolsen
Litt av problemet er hvilken produsent man skal velge, de finnes vel 7-8stykker, pris er ikke veldig relevant da dette koster under 10k.
Men typisk effektøkning på 3L burde ligge rundt 10% Hk 0g 15% nm, billig effekt med andre ord.
Re: Mere mos!
Postet: lør jan 15, 2011 6:08 pm
av andersw
Hei. har du vurdert Gass injection?? ha en vanlig 11kg gassflaske i bagasjerommet og koble opp noen ventiler på innsuget???
Står mye om dette på australske sider. derfor en bør bruke 11kg gassflaske er for at da sliper man godkjenning som ikke er så lett på diesel biler i Norge..
Re: Mere mos!
Postet: lør jan 15, 2011 7:44 pm
av pistolsen
andersw skrev:Hei. har du vurdert Gass injection?? ha en vanlig 11kg gassflaske i bagasjerommet og koble opp noen ventiler på innsuget???
Står mye om dette på australske sider. derfor en bør bruke 11kg gassflaske er for at da sliper man godkjenning som ikke er så lett på diesel biler i Norge..
Nei, det har jeg faktisk ikke, men det høres ut som noe en bør se litt nærmere på, er det propan som benyttes?
Re: Mere mos!
Postet: lør jan 15, 2011 9:50 pm
av Andreas30
mere mos ja
det jeg har merket meget stor forskjell på er diselen du får på pumpene her i landet .
det skiller fra effekt tapp på opp til 20 30 hester på den dårligeste diselen
bilen min er en 05 120 med org chip som gjør at jeg har 204 hk .
dårligest resulatat fikk jeg med statoil disel som er iblandet intil 7 prosent bio disel der gikk bilen som en dass .
ikke noe serlig bedre med esso diselen .
skifta disel filter et par ganger gikk over til shell og uno x disel bilen går som den skal ha 204 hk
kamrat av meg som har en 08 mod hilucs har hat samme erfaringa .
og fyller du full tank lang inn i sverige eller i danmark og tyskland så får du også mere effekt for dem har riktig cetan verdi i diselen . her i norge er diselen tynna ut sikkert for at noen skal tjene mere penger .
dette gjør at bilene våre går dårligere bruker mere disel og forurensere mere for de brenner ikke så reint pluss at det gir motoren en hardere gange og det blir mere kakling og støy
Re: Mere mos!
Postet: søn jan 16, 2011 2:06 am
av SverreS
Andreas24 skrev:mere mos ja
det jeg har merket meget stor forskjell på er diselen du får på pumpene her i landet .
det skiller fra effekt tapp på opp til 20 30 hester på den dårligeste diselen
bilen min er en 05 120 med org chip som gjør at jeg har 204 hk .
dårligest resulatat fikk jeg med statoil disel som er iblandet intil 7 prosent bio disel der gikk bilen som en dass .
ikke noe serlig bedre med esso diselen .
skifta disel filter et par ganger gikk over til shell og uno x disel bilen går som den skal ha 204 hk
kamrat av meg som har en 08 mod hilucs har hat samme erfaringa .
og fyller du full tank lang inn i sverige eller i danmark og tyskland så får du også mere effekt for dem har riktig cetan verdi i diselen . her i norge er diselen tynna ut sikkert for at noen skal tjene mere penger .
dette gjør at bilene våre går dårligere bruker mere disel og forurensere mere for de brenner ikke så reint pluss at det gir motoren en hardere gange og det blir mere kakling og støy
Hei,ja det samme har jeg opplevd på min 120 også.Kjører med kunn shell på tanken nå,å bilen går bedre,bruker mindre,kakler mindre ved kald start
Re: Mere mos!
Postet: søn jan 16, 2011 4:59 am
av pistolsen
Meget interesant!
Re: Mere mos!
Postet: søn jan 16, 2011 10:21 am
av andersw
Ja de er vanlig Propangass (LGN) som brukes. dette gjør at du får mindre soting. brenner dieselen 100%. som igjen gjør at du kan kjøre lengre for hvert olje skift. pga du slipper tilsoting av olje som skjer på diesel motorer. i australia på større biler så får en kompensasjon fra staten på 3000 australske dollar for å montere slikt sett som koster rundt 6-7000 dollar. men hvis en søker på netter så finner en mangen som selger enkle kit. og i at me du skal ha Godkjenning for å ha Gass anlegg i bilen så er det enklest å bruke en 11 kg flaske.
Nye Volvo lastebilen FH-12-16 hvis jeg ikke tar feil kommer med slikt anlegg orginalt nå. dette er noe som er veldigt utbrett i Australia osv... fra en forhandler i australia så har jeg funnet ut at det selges kit i Polen som de distrubuerer fra australia. også i Storbritannia er det det utbrett. men en trenger å typegodkjenne et slikt kit for å få det innstallert i norge og godkjent.
har snakket med gass fohandler i Norge og de monterer kunn på bensinbiler da en kan velge hva en vil kjøre på.
Men dette er jo noe som bør blir mere utbrett. men søker du på Google etter Diesel LGN så finner du mangen sider. så da har du noe å gjøre i kveld...
skal rote litt i linkene mine på dataen. pga har lagret mangen sider som jeg kan legge ut her..
Re: Mere mos!
Postet: søn jan 16, 2011 11:11 am
av pistolsen
andersw skrev:Ja de er vanlig Propangass (LGN) som brukes. dette gjør at du får mindre soting. brenner dieselen 100%. som igjen gjør at du kan kjøre lengre for hvert olje skift. pga du slipper tilsoting av olje som skjer på diesel motorer. i australia på større biler så får en kompensasjon fra staten på 3000 australske dollar for å montere slikt sett som koster rundt 6-7000 dollar. men hvis en søker på netter så finner en mangen som selger enkle kit. og i at me du skal ha Godkjenning for å ha Gass anlegg i bilen så er det enklest å bruke en 11 kg flaske.
Nye Volvo lastebilen FH-12-16 hvis jeg ikke tar feil kommer med slikt anlegg orginalt nå. dette er noe som er veldigt utbrett i Australia osv... fra en forhandler i australia så har jeg funnet ut at det selges kit i Polen som de distrubuerer fra australia. også i Storbritannia er det det utbrett. men en trenger å typegodkjenne et slikt kit for å få det innstallert i norge og godkjent.
har snakket med gass fohandler i Norge og de monterer kunn på bensinbiler da en kan velge hva en vil kjøre på.
Men dette er jo noe som bør blir mere utbrett. men søker du på Google etter Diesel LGN så finner du mangen sider. så da har du noe å gjøre i kveld...
skal rote litt i linkene mine på dataen. pga har lagret mangen sider som jeg kan legge ut her..
Dette høres jo ut som fry og gammen! Men noe omfattende eller? Og, kanskje dette er noe som skulle vært prøvd på en gammel 2.4L først?
Re: Mere mos!
Postet: søn jan 16, 2011 2:42 pm
av andersw
Re: Mere mos!
Postet: man jan 17, 2011 5:34 pm
av pistolsen
Om Edge sitt produkt.
Dear sirs, i do not live in the US, but i would like to try
out your product if possible, as stated, i own a 2010 Toyota LC, this has
a obd ll port. if only the boost gauge and pyrometer works, that would
be enough.
Would be nice with 0-60 figures as well.
Kind regards,
If your vehicle has an OBD-II port on it we should be able to get basic
information like ECT, Load, Barometric Pressure, etc. We would not be
able to read boost and EGTs from the factory computer but you could add
these sensors to your device.
Sincerely,
Mark Hayward
Inside Sales
1080 SOUTH DEPOT DR.
OGDEN, UT 84404
888-360-3343 x 138
801-337-2198 Fax
www.edgeproducts.com
Re: Mere mos!
Postet: fre jan 28, 2011 1:14 am
av sharo
Hva med å kjøpe en raskere bil?
Høres jo ut som et opplegg ala elektrisk turbo detta
Hva med å gjøre det skikkelig??
-ny større turbo med EVC
-oppjustert dieseltrykk
-porting av grenrør,større downpipe,race-cat,større eksos etter cat (catback)
-konfilter
-større IC og trykkrør
-custom mapping
Tror ikke dette vil bli så dyrt iom at vi snakker fremdeles om deler som kun skal klare 300hk...
Første mann ut skal få en soft-is hos meg

Re: Mere mos!
Postet: tir sep 27, 2011 7:54 am
av pistolsen
Da var et stk "Green filter" på plass, alle monner drar, dette drar og!
SLETTET
Postet: tir sep 27, 2011 8:34 am
av folbjo
Re: Mere mos!
Postet: ons sep 28, 2011 8:12 am
av pistolsen
Jepp, vurderer den Taipan eksosen selv, med utgangspunkt i at det har "racing partikelfilter"...
Re: Mere mos!
Postet: ons sep 28, 2011 11:55 am
av specialops
618nm ? kor mange HK ?
Har du tenkt å skaffe denne chippen, ? pris ? mmm
SLETTET
Postet: ons sep 28, 2011 8:43 pm
av folbjo