Hovedlykt 90, noen spørsmål...
Postet: ons okt 19, 2011 2:37 pm
Halla gutter og jenter
Har en reflektor som er blitt noe matt på min 90, og må gjøre noe med det. Har ettermontert 55w xenon, så rene lykteglass og gode reflektorer er ekstra viktig for å ikke irritere motgående trafikk unødig.
- Ny hovedlykt koster 4888,- hos Toyota
- Samtlige uorginale lykter jeg har funnet leveres uten elektrisk høydejustering, og det sies at det heller ikke er mulig å flytte denne over.
- Lykt fra Milner Offroad, fram til 7/99 med glass-glass, koster 65£, ellers har mekonomen ol (Veng) lykter fra 8/99 og oppover (annen reflektor og klart plast-glass mener jeg) til ca 1300 kr/stk.
Så her kommer altså spørsmålene...
- Vil lyktene fra de etter -99 passe på min 97 modell, eller er det fysiske forskjeller på lyktehuset med tanke på innfestninger ol? Ettersom jeg har xenon tenker jeg at kanskje de nye med klart glass er enda "snillere" for møtende trafikk.
- Lykteglassene ser ut til å være limt i tillegg til klips rundt hele.... Noen i verdenshistorien som noen gang har klart å demontere glassene uten uhell, tenkte da på evt å kjøpe ny billig lykt og kun bytte reflektoren.
-Noen andre gode forslag, ser liksom ikke for meg å bruke flere tusen på en skarve hovedlykt hvis jeg ikke er helt nødt.
Stefan
Har en reflektor som er blitt noe matt på min 90, og må gjøre noe med det. Har ettermontert 55w xenon, så rene lykteglass og gode reflektorer er ekstra viktig for å ikke irritere motgående trafikk unødig.
- Ny hovedlykt koster 4888,- hos Toyota
- Samtlige uorginale lykter jeg har funnet leveres uten elektrisk høydejustering, og det sies at det heller ikke er mulig å flytte denne over.
- Lykt fra Milner Offroad, fram til 7/99 med glass-glass, koster 65£, ellers har mekonomen ol (Veng) lykter fra 8/99 og oppover (annen reflektor og klart plast-glass mener jeg) til ca 1300 kr/stk.
Så her kommer altså spørsmålene...
- Vil lyktene fra de etter -99 passe på min 97 modell, eller er det fysiske forskjeller på lyktehuset med tanke på innfestninger ol? Ettersom jeg har xenon tenker jeg at kanskje de nye med klart glass er enda "snillere" for møtende trafikk.
- Lykteglassene ser ut til å være limt i tillegg til klips rundt hele.... Noen i verdenshistorien som noen gang har klart å demontere glassene uten uhell, tenkte da på evt å kjøpe ny billig lykt og kun bytte reflektoren.
-Noen andre gode forslag, ser liksom ikke for meg å bruke flere tusen på en skarve hovedlykt hvis jeg ikke er helt nødt.
Stefan