For de av dere, som i likhet med meg inntil nylig, lurer på hva den endelige rustbeskyttelsen for ramma er.
Her er en link:
http://www.nvfnorden.org/lisalib/getfil ... temid=5202
Konklusjon:
Duplex system
• Sandblåse til sa 2,5
• 100 μm TSZ (Sprøyte Metallisering med sink)
• Mist polyamid epoksy
• 110 μm polyamid epoksy
• 50 μm oksiran ester
Det viktige er metallisering med sink + en tett sealer, gjerne Epoxy.
sa 2,5:
Meget grundig sandblåsing. Valsehud, rust og fremmede partikler skal fjernes så fullstendig at restene kun fremstår
som svake sjatteringer eller render.
Overflaten rengjøres deretter med støvsuger,ren og tørr trykkluft eller ren børste.
Den endelige rustbeskyttelsen
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Den endelige rustbeskyttelsen
BJ40 & HDJ80 & HZJ78
Re: Den endelige rustbeskyttelsen
Fantastisk.
Men fasen ta: Vi kunne jo alle hatt rustfrie biler hvis produsentene hadde brydd seg, til og med i denne saltsørpa.
Men fasen ta: Vi kunne jo alle hatt rustfrie biler hvis produsentene hadde brydd seg, til og med i denne saltsørpa.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: Den endelige rustbeskyttelsen
Her snakker vi.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: Den endelige rustbeskyttelsen
Da er det bare å sette i gang!
Noen som tar bilen min?
Noen som tar bilen min?
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
"Abusos non tollit usum"
Re: Den endelige rustbeskyttelsen
Sandblåsing er det mange som driver med. Men tenker meg at resten av prosessen koster veldig mange penger. Dessuten får man jo ikke sandblåst innsida av ramma. De ruster jo værst fra innsiden
Sikkert gull hvis man har helt strøken ramme, og vil bevare den lenge.
Jeg ringte forresten til noen på Fornebu som driver med kjemisk stripping av hele biler..jeg fikk mildt sagt bakoversveis av prisene,, et vanlig lite karroseri koster minst 18tusen+mva å få renska..og ei ramme var vel borti ti lapper
Sikkert gull hvis man har helt strøken ramme, og vil bevare den lenge.
Jeg ringte forresten til noen på Fornebu som driver med kjemisk stripping av hele biler..jeg fikk mildt sagt bakoversveis av prisene,, et vanlig lite karroseri koster minst 18tusen+mva å få renska..og ei ramme var vel borti ti lapper
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)