Side 1 av 1
Forskjell på dieselpumpe.
Postet: søn mai 13, 2012 7:00 pm
av lc70ronny
Hadde lekkasje på dieselpumpa og måtte demontere den. Når jeg nå starter går motoren greit på tomgang, men når jeg trykker ned gassen og slipper, bruker den lang tid til å gå ned normalen(turtallet) Noen som har en idé på hva det kan være?
Re: Dieselpumpe.
Postet: man mai 14, 2012 8:29 pm
av lc70ronny
Ingen? Bilen kan ikke brukes slik den er nå

Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: tir mai 15, 2012 6:04 pm
av lc70ronny
Noen som vet om det er forskjell på dieselpumpa på motorer med og uten turbo?
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: tor mai 17, 2012 2:27 pm
av Containercruiser
lc70ronny skrev:Hadde lekkasje på dieselpumpa og måtte demontere den. Når jeg nå starter går motoren greit på tomgang, men når jeg trykker ned gassen og slipper, bruker den lang tid til å gå ned normalen(turtallet) Noen som har en idé på hva det kan være?
Berre en ørliten tanke som slo meg. Du har demontert pumpa. Vil det også seie du var av med registerreima?
Berre begynte å lure på kva som vil skje om man bommer ei tann eller to på reima på pumpehjulet?
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: tor mai 17, 2012 7:42 pm
av CruusarMaehre
D e noe muffins. I toppen i pumpa.
Hvor mye har du demontert?? turbo pumpe??
Starter motoren normalt så er reima greit. Blir ikke sånn feil da heller.
1: Gasshendelen feil montert på akseltappen som går ned i pumpa(fjæra bli ikke slakk no på tomgang)
2: Akslen som selve guvenør rir på e justert feil(Får langt ut av pumpa)
3: Du får samme feil viss du skruer på får mye diesel.(Skru tilbake)
4: Evt. noe feil som gjør governørn træg.(skade ellerno)
Prøv d

Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: tor mai 17, 2012 9:24 pm
av lc70ronny
Har nok forklart meg litt dumt.

Har ikke demontert så mye. Kun lokket på toppen. Der gassen er koblet til. Tok av lokket, og satt på ny pakning (o ring ). Fjærene( to stk) ramlet av og jeg satt de på plass. Når jeg monterte lokket, var der litt motstand, men ikke så mye. Skrudde til, og motoren starter fint. Har ikke vært i kontakt med registerreima. Tenker at en fjær er feil montert, eller at noe tar borti noe?
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: fre mai 18, 2012 4:17 pm
av CruusarMaehre
Spøres d om er noe feil med fjær monteringa ja.
Hvis man monterer fjærene mellom gassplata og tappen utn lokket har enn bedre oversikt. Å lur inn tappen i lokket etterpå

Kan være at fjæra på toppen er stramme får lite vis d er lite motstand.
Ta bilde

Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: fre mai 18, 2012 4:39 pm
av CruusarMaehre

Meeen er d ikke så enkelt at fjæra på toppen er så slakk at arme ikke går tilbake til tomgangs skruen fort nok?? Ska gå tilbake tværrt.
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: fre mai 18, 2012 5:57 pm
av lc70ronny
Det høres helt logisk ut det du skriver. Skal se om jeg får gjort noe ikveld.. Tar noen bilder og legger ut.
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: ons mai 23, 2012 7:57 pm
av Containercruiser
Fått orden på problemet?
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: søn mai 27, 2012 8:45 pm
av lc70ronny
Er ikke helt fornøyd enda. Tror det er litt finjustering som skal til..... Føler at det ikke er helt som det skal. Er litt "dau". Skal få en mekaniker til å se på bilen.
Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: man mai 28, 2012 3:40 pm
av todde
Må få dieselpumpa til å fungere før vi drar på tur
Har du fått kontakt med ham du fikk nummeret til

Re: Forskjell på dieselpumpe.
Postet: man mai 28, 2012 4:28 pm
av Containercruiser
lc70ronny skrev:Er ikke helt fornøyd enda. Tror det er litt finjustering som skal til..... Føler at det ikke er helt som det skal. Er litt "dau". Skal få en mekaniker til å se på bilen.
Flott. For eg har ikkje stressa med å få demontert dei eg har liggande enno da eg fekk et intrykk av at det var feilmontering pågang hos deg:)