Støtfanger og Grill

Moderators: Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Post Reply
bjornbn

Støtfanger og Grill

Post by bjornbn »

Er det ikke det ene,så er det det andre.

Kjørte ned en hjort her om dagen.
PC090189.JPG
PC090189.JPG (163.4 KiB) Viewed 4138 times
PC090197.JPG
PC090197.JPG (183.39 KiB) Viewed 4138 times
PC090194.JPG
PC090194.JPG (165.09 KiB) Viewed 4138 times
PC090199.JPG
PC090199.JPG (137.36 KiB) Viewed 4138 times
Alt i alt så gikk det jo ganske bra, men plastgrillen knuste i småbiter og slo hull på radiatoren.

Ser det er flere som lager seg egne støtfangere her på forumet. Nå tenkte jeg at jeg skulle lage meg en støtfanger og grill som ikke gir seg så lett som den forrige. Radiatoren hadde nok klart seg hvis jeg hadde hatt noen stenger som kunne beskytte den mot diverse deler som kom flygende inn, dvs mesteparten av grillen og litt hjort.

Jeg ser at den braketten som holder låsemekanismen til panseret tok en del av støyten, så jeg tenker jo fler slike stenger, jo bedre.

Er det noen her på forumet som har noen gode forslag til en ny støtfanger og grill som kan tåle en støyt?

Mulig det blir seende ut som noe fra Mad-Max filmene, men det er vel snarere mer positivt enn negativt spør du meg.

Noe som først og fremst kan beskytte radiator, lykter og skjermer ved en eventuell "småkræsj". Helst med tegninger og mål.
Johnny Fredriksen

Re: Støtfanger og Grill

Post by Johnny Fredriksen »

Har grill og lyktering liggende jeg. Ikke strøkne men fullt brukbare.
marting

Post by marting »

Problemet er vel ikke å konstruere en solid frontfanger, snarere å slippe straffeforfølgelse fra Biltilsynet..

Ellers er det vel et enormt tilbud av slike ting i Australia. Bare å google "bullbar-hj60" eller no, så får du sikkert masse inspirasjon.

Mitt forslag: Radiatoren kan man beskytte med en bit strekkmetall sveiset fast i karros. foran radiator, bak plastgrillen.

Ellers passer frontfanger til 70/73 ganske bra, og du slipper sånna plasthjørner.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
tildoemes

Post by tildoemes »

marting wrote:Problemet er vel ikke å konstruere en solid frontfanger, snarere å slippe straffeforfølgelse fra Biltilsynet..

Ellers er det vel et enormt tilbud av slike ting i Australia. Bare å google "bullbar-hj60" eller no, så får du sikkert masse inspirasjon.

Mitt forslag: Radiatoren kan man beskytte med en bit strekkmetall sveiset fast i karros. foran radiator, bak plastgrillen.

Ellers passer frontfanger til 70/73 ganske bra, og du slipper sånna plasthjørner.

Hei,
Er det noen år som passer bedre enn andre fra 70 serien, til f.eks en 86mod hj60?
Post Reply

Return to “Generelt 6x”