Da har bilen vært hos tectylsenteret i Trondheim. Bilen var behandlet for et par år siden, så den var ikke så ille (noen gjennomslag, men det er nå blåst og kjemisk behandlet).

- IMG-20130604-00300.jpg (210.54 kiB) Vist 21567 ganger

- IMG-20130604-00301.jpg (177.26 kiB) Vist 21567 ganger
Som alltid når jeg har hatt bil på understellsbehandling skjer det noe med den. Dekselet til reservehjulmekanismen ble omsider funnet, bakbremsene hylte som besatt (måtte kjøre med brekket en stund for å tørke opp), mye tectyl i dørkarmer og rundt om kring (jeg som hadde polert bilen...), men verst var skaden på dørlista foran, antagelig forårsaket av litt for kraftig høytrykksspyling:

- IMG-20130604-00305.jpg (213.04 kiB) Vist 21567 ganger
Har høyttrykksspylet de selv, men ikke så kraftig at lakken flasset av... Uansett, tectylsenteret lakkerer midtstripa på alle listene om jeg skaffer tilveie lakk. Grei deal forsåvidt.
Fikk også benyttet meg an NAF-kampanjen med gratis AC-rens hos Dekkmann (gjelder i juni). Husket til og med å få satt på begge AC-anleggene
Frode: gulvmatta bak er så bred at den ligger klin inntil dørene (nesten for bred, så den trykkes litt inn av døra).
Følgende er nå gjort med bilen:
-AC-rens (Dekkmann)
-Tectylbehandling (tectylsenteret)
-Nye gulvmatter (
http://www.bilmatter.no)
-Polert/lakkbeskyttet og grundig rengjort i alle døråpninger++
-Fjernet ukurant lader,dvdspiller og annet unødig ræl
-Fikset steisprut i frontruta
-Tilpasset bagasjeromsmatte
-Skiftet dempere til panseret
-Filt opp erstatningsnøkkel til den som var ødelagt (låsgruppen på Lade)
-Skiftet regreim, kjedestrammer og vannpumpe
-Storservice med alle oljer og reimer
-Skiftet alle bremseskiver og klosser, samt den ene klaven
-EU kontrollert uten feil
-Skiftet clutch inkl. simmering veivaksel
Gjenstående:
-Lakkere dørlister etter skade hos tectylverksted
-Defapakke
-Fikse eller bytte høyre tåkelys (bør kanskje bytte begge om bytte blir aktuelt...)
-Fikse parksensor bak som piper konstant (plugget ut...)
-Shine skinnsetene
-2 sett nye dekk og 1 sett nye felger etterhvert