KSI HDJ100 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: KSI HDJ100 garasje
Takk for tips, hadde du hatt mulighet å sjekket lakkkoden på den du var fornøyd med? Om du har den stående?
Sliter litt med å komme meg på møte jeg også. Kræsjer nesten alltid med nattevakt. Men skal prøve ved neste annledning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sliter litt med å komme meg på møte jeg også. Kræsjer nesten alltid med nattevakt. Men skal prøve ved neste annledning.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. (tillerketil@gmail.com )
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Re: KSI LC100 garasje
Om du og Ketil sliter med å komme, er det andre ukedager som passer dere bedre?ksi100 skrev:ketilt skrev: Sliter med logistikken på klubbmøtene for tiden, men må ihvertfall prøve å komme nå som det er flere likesinnede på treff:)
Vi hadde onsdager lenge, men gikk over til torsdag da det var noen som dette passet bedre for.
Nå som vi har fått tilgang på nytt og flott lokale så ser det mye lysere ut for oss også. Og varmt og godt lokale, med overhead og tilgang til kaffe også. Men det er ikke tilgang på løftebukk pr i dag.
Men om det er ønskelig å flytte dag så send det på en PM til meg, da vi har lokalet tilgjengelig den førte torsdag i hver måned fremover. Skal vi ev endre så må også varsle huseier, og se om vi kan endre det. Kan også nå meg på 401 null null 315.
//Jan Petter
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: KSI HDJ100 garasje
Jeg har trolig kvitteringen, så skal klare å finne ut av det (alternativt er det bare å sjekke med Bilia). Er bortreist denne uka så kommer tilbake på dette i neste uke.ketilt skrev:Takk for tips, hadde du hatt mulighet å sjekket lakkkoden på den du var fornøyd med? Om du har den stående?
Sliter litt med å komme meg på møte jeg også. Kræsjer nesten alltid med nattevakt. Men skal prøve ved neste annledning.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Tup Grey Mica Met 1b er beskrivelsen på både stift og spray. Delenr. PZ448B1B1015 og PZ448W1B1009 (sistnevnte tror jeg er lakkstiften).ksi100 skrev:Jeg har trolig kvitteringen, så skal klare å finne ut av det (alternativt er det bare å sjekke med Bilia). Er bortreist denne uka så kommer tilbake på dette i neste uke.ketilt skrev:Takk for tips, hadde du hatt mulighet å sjekket lakkkoden på den du var fornøyd med? Om du har den stående?
Sliter litt med å komme meg på møte jeg også. Kræsjer nesten alltid med nattevakt. Men skal prøve ved neste annledning.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Supert, takk for at du sjekket. Ps; kommer du på neste møte?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. (tillerketil@gmail.com )
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Re: KSI HDJ100 garasje
Jeg har dessverre ikke mulighet oppsatte dager.ketilt skrev:Supert, takk for at du sjekket. Ps; kommer du på neste møte?
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Liten oppdatering når som vinteren nærmer seg slutten og vårens planer begynner å konkretisere seg... Har nå kjørt 3 sesonger på 265/70/17 Hakka 7, og er middels fornøyd med de. De skal etter merkingen være økonomiske, men mine målinger viser ca 0.1 mer på mila på disse enn med litt grovere 275/65R18 Rotiiva. Merker det godt når jeg skulle rulle ned bakker. En sesong til med dekkene før de byttes... Forbruk på langkjøring med disse såvidt over 0,9, mens med sommerdekkene kommer jeg såvidt under 0.8.
Glødenett har vært utkoplet noen uker nå uten at det ser ut til å være noe problem. Bruker motorvarmer/lader (defa) når jeg har tilgang på strøm, men de få gangene jeg ikke har hatt tilgang starter bilen lett.
Planer fremover:
-Ny solfilm sidevinduer bak (den gamle har begynt å løsne).
-Montere 4 nye gasskuler jeg har mottatt fra Amayama:)
-Skifte til stivere spiralfjærer bak (monterte rosa og fikk samme oljetrykk som før jeg skiftet)
-2 DIN DAB+/FM radio. Har bestilt panel (https://www.dynamicsounds.co.uk/autolea ... panel.html).
-Sjekke tectyl ev. ny behandling.
-Ekstra langlys (http://bilbelysning.no/ekstralys/rigid- ... t-e-merket).
Glødenett har vært utkoplet noen uker nå uten at det ser ut til å være noe problem. Bruker motorvarmer/lader (defa) når jeg har tilgang på strøm, men de få gangene jeg ikke har hatt tilgang starter bilen lett.
Planer fremover:
-Ny solfilm sidevinduer bak (den gamle har begynt å løsne).
-Montere 4 nye gasskuler jeg har mottatt fra Amayama:)
-Skifte til stivere spiralfjærer bak (monterte rosa og fikk samme oljetrykk som før jeg skiftet)
-2 DIN DAB+/FM radio. Har bestilt panel (https://www.dynamicsounds.co.uk/autolea ... panel.html).
-Sjekke tectyl ev. ny behandling.
-Ekstra langlys (http://bilbelysning.no/ekstralys/rigid- ... t-e-merket).
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
På tide å modernisere bilen litt, med ny 2DIN-spiller (FM, DAB+, bluetooth etc.) og matt svart foliering.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Det ble bra det! Splilleren så kjent ut!
mvh
Øystein via Tapatalk
mvh
Øystein via Tapatalk
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: KSI HDJ100 garasje
Det ble bra det.
Hvilken folie har du brukt?
Har du også foliert nede rundt girspakene?
Hvilken folie har du brukt?
Har du også foliert nede rundt girspakene?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: KSI HDJ100 garasje
Brukte en folie fra 3M, men husker ikke detaljene (står på baksiden så kan finne det ut når jeg omsider kommer hjem igjen).frode skrev:Det ble bra det.
Hvilken folie har du brukt?
Har du også foliert nede rundt girspakene?
Har folier de 4 småbitene i dørene, men har igjen den store rundt girspakene. Den siste ser jeg ikke mørkt på, den ser enklest ut egentlig. Skal skifte mansjettene rundt girspakene samtidig (og jeg har fylt opp med lyddempingsplater under der også), så det blir et miniprosjekt neste gang jeg får tid.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Folien som ble brukt:
Nye mansjetter rundt begge spakene:
Ferdig foliert:
Panel i dør bak:
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Snyggt!
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: KSI HDJ100 garasje
Har fått gjort litt med bilen igjen før sommeren. Det meste var planlagt, men sammenstøtet men en sau forrige uke var ikke en del av planen. Så nå venter jeg på time hos Bilia for å få ny støtfanger og lyktespyler...
Av planlagte ting ble motorolje/filter og olje til girkasse/fordelingskasse skiftet. Skiftet også dieselfilter. Luftfilter ble skiftet etter landstreffet (det gamle var 1500 gram mot 1100 gram som ubrukt). Bremser/håndbrekk ble vedlikeholdt (leddet stål/alu hadde berget godt det siste året, men det var en treghet i fordelingen til høyre/venstre ca midt under bilen). Hjullager var fine, kryss etc. ble smurt og motor vasket.
Lysmontering (Duella i front og kinavarer bak) blir til høsten.
Tilslutt fikk AHC en oppgradering. I fjor monterte jeg rosa spiralfjærer bak, men trykket gikk ikke ned. Antagelig var de gamle fjærene purple. Nå fikk jeg montert brown på venstre side og purple på høyre side. Før skiftet var trykk foran 7.1 (skal være 6.7-7.4) og bak 6.8 (skal være 5.6-6.7). Foran var mao. ok, men bak var for høyt, selv med nye rosa fjærer. Nivåstrektesten sa 8 streker, så nye kuler var allerede innkjøpt.
Etter spiralfjærskiftet ble trykk foran 6.9 og bak 6.2 Ny nivåstrektest resulterte i 10-11 streker(!). Nivået i tanken steg ca 5 streker i Lo og 2-3 streker i Hi. Differansen økte ergo med 2-3 streker av at jeg fikk kontroll på trykket, og gasskulene kunne egentlig friskmeldes. Ettersom jeg hadde kjøpt inn nye gasskuler ble disse skiftet likevel. Jobben var enklere enn fryktet. Men en tynnslipt 36 mm nøkkel løsnet de greit, og alle 4 gikk akkurat å skru ut (det var hårfint mot stigtrinnfester, vanger og solenoiden på hovedakkumulatoren (for kula venstre foran). Satte bilen først i Lo og satte under jekk. "Mistet" da totalt ca 1 liter olje når trykket ble tatt av (tilsvarer volumet av olje som befant seg inne i selve kula og i overgangen til aktuatorene). Satte på nye kuler, tok unna jekk og luftet i et par runder. Etter skiftet gav nivåstrektesten 12-13 streker, men jeg kan ikke påstå at det var spesiell forskjell på komfort før/etter gasskuleskiftet (når man kjenner etter og vet at kulene er skiftet føler man selvsagt at det er litt bedre). Også positivt er at selv med stivere bakfjærer og uten last føles ikke bilen for hard bak.
Strammet tilslutt et par runder på høyre torsjonsstag foran og fikk ned trykket foran til 6.7. Høydene er fine. Da er prosjekt AHC-oppgradering over og jeg må finne på noe annet... Lys er allerede planlagt til høsten, men etter det? Kanskje en runde på foringer foran? Bilen har gått 267000 (kjøpte den på 215000), og har ikke byttet en eneste foring foran. Da skader det sikkert ikke å ta en runde på det. Så om noen har en god oversikt over hvilke foringer man trenger (og hvilken type man bør kjøpe) hadde jeg satt pris på det:)
Også skal jeg ta bort EGR-ventilen helt (har fjernet EGR-røret, men rensker opp enda mer ved å fjerne ventilen fullstendig), men Australienerne som skal sende delene er så trege med å komme opp med fraktpris at jeg ikke har fått endelig tilbud enda. Dersom flere vil være med på EGR-fjerningssett til 1HD-FTE er det bare å si ifra (vi er 3 stk så langt).
Av planlagte ting ble motorolje/filter og olje til girkasse/fordelingskasse skiftet. Skiftet også dieselfilter. Luftfilter ble skiftet etter landstreffet (det gamle var 1500 gram mot 1100 gram som ubrukt). Bremser/håndbrekk ble vedlikeholdt (leddet stål/alu hadde berget godt det siste året, men det var en treghet i fordelingen til høyre/venstre ca midt under bilen). Hjullager var fine, kryss etc. ble smurt og motor vasket.
Lysmontering (Duella i front og kinavarer bak) blir til høsten.
Tilslutt fikk AHC en oppgradering. I fjor monterte jeg rosa spiralfjærer bak, men trykket gikk ikke ned. Antagelig var de gamle fjærene purple. Nå fikk jeg montert brown på venstre side og purple på høyre side. Før skiftet var trykk foran 7.1 (skal være 6.7-7.4) og bak 6.8 (skal være 5.6-6.7). Foran var mao. ok, men bak var for høyt, selv med nye rosa fjærer. Nivåstrektesten sa 8 streker, så nye kuler var allerede innkjøpt.
Etter spiralfjærskiftet ble trykk foran 6.9 og bak 6.2 Ny nivåstrektest resulterte i 10-11 streker(!). Nivået i tanken steg ca 5 streker i Lo og 2-3 streker i Hi. Differansen økte ergo med 2-3 streker av at jeg fikk kontroll på trykket, og gasskulene kunne egentlig friskmeldes. Ettersom jeg hadde kjøpt inn nye gasskuler ble disse skiftet likevel. Jobben var enklere enn fryktet. Men en tynnslipt 36 mm nøkkel løsnet de greit, og alle 4 gikk akkurat å skru ut (det var hårfint mot stigtrinnfester, vanger og solenoiden på hovedakkumulatoren (for kula venstre foran). Satte bilen først i Lo og satte under jekk. "Mistet" da totalt ca 1 liter olje når trykket ble tatt av (tilsvarer volumet av olje som befant seg inne i selve kula og i overgangen til aktuatorene). Satte på nye kuler, tok unna jekk og luftet i et par runder. Etter skiftet gav nivåstrektesten 12-13 streker, men jeg kan ikke påstå at det var spesiell forskjell på komfort før/etter gasskuleskiftet (når man kjenner etter og vet at kulene er skiftet føler man selvsagt at det er litt bedre). Også positivt er at selv med stivere bakfjærer og uten last føles ikke bilen for hard bak.
Strammet tilslutt et par runder på høyre torsjonsstag foran og fikk ned trykket foran til 6.7. Høydene er fine. Da er prosjekt AHC-oppgradering over og jeg må finne på noe annet... Lys er allerede planlagt til høsten, men etter det? Kanskje en runde på foringer foran? Bilen har gått 267000 (kjøpte den på 215000), og har ikke byttet en eneste foring foran. Da skader det sikkert ikke å ta en runde på det. Så om noen har en god oversikt over hvilke foringer man trenger (og hvilken type man bør kjøpe) hadde jeg satt pris på det:)
Også skal jeg ta bort EGR-ventilen helt (har fjernet EGR-røret, men rensker opp enda mer ved å fjerne ventilen fullstendig), men Australienerne som skal sende delene er så trege med å komme opp med fraktpris at jeg ikke har fått endelig tilbud enda. Dersom flere vil være med på EGR-fjerningssett til 1HD-FTE er det bare å si ifra (vi er 3 stk så langt).
Senest rettet af ksi100 lør aug 13, 2016 11:38 pm, rettet i alt 1 gang.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Har skrudd litt i motorrommet for første gang helt på egenhånd i dag☺ Skulle fjerne EGR-ventilen og sette inn erstatning. EGR-røret ble fjernet for et par år siden og fikk renset hele innsuget for ca 20000 km siden. Ble derfor overrasket når ventilen og første bend etter ventilen var nedgriset igjen...
Før varmeelementet og før ventilen er det en tynn oljefilm på innsiden av rørene, og det skyldes vel veivhusventilasjonen som koples inn rett bak luftfilteret? Men rett før ventilen er det en tynn slange som går ned i toppdelselet (samme type som vakuumslangen til ventilen). Hva er hensikten med denne og kommer det virkelig så mye dritt gjennom den? Eller kan det være noe med temperatur og/eller strømningsbilde som gjør at oljedampen fra veivhusventilasjonen deponerer i området rett etter hvor denne kommer inn? Tykkelsen på belegget var tydelig ujevnt og ulikt foran/bak obstruksjonen ventilen utgjorde.
Ville ikke montere sammen dette så skrudde ut bendet fra ventilen til manifold/forgreining. Der var det heldigvis kun tynn oljefilm. Fikk vasket bendet godt med avfetting og satt sammen alt med ventilerstatningen og nye pakninger.
Spørsmålet nå er hvorfor har det blitt så mye belegg når EGR-røret har vært fjernet, og hva kan/bør man gjøre for å unngå at det blir slik igjen... Må vel innom lokal verksmester og prøve å få svar.
Er det andre som har åpnet innsuget og sjekket en stund etter at EGR er fullstendig blokkert og innsuget komplett vasket?
Før varmeelementet og før ventilen er det en tynn oljefilm på innsiden av rørene, og det skyldes vel veivhusventilasjonen som koples inn rett bak luftfilteret? Men rett før ventilen er det en tynn slange som går ned i toppdelselet (samme type som vakuumslangen til ventilen). Hva er hensikten med denne og kommer det virkelig så mye dritt gjennom den? Eller kan det være noe med temperatur og/eller strømningsbilde som gjør at oljedampen fra veivhusventilasjonen deponerer i området rett etter hvor denne kommer inn? Tykkelsen på belegget var tydelig ujevnt og ulikt foran/bak obstruksjonen ventilen utgjorde.
Ville ikke montere sammen dette så skrudde ut bendet fra ventilen til manifold/forgreining. Der var det heldigvis kun tynn oljefilm. Fikk vasket bendet godt med avfetting og satt sammen alt med ventilerstatningen og nye pakninger.
Spørsmålet nå er hvorfor har det blitt så mye belegg når EGR-røret har vært fjernet, og hva kan/bør man gjøre for å unngå at det blir slik igjen... Må vel innom lokal verksmester og prøve å få svar.
Er det andre som har åpnet innsuget og sjekket en stund etter at EGR er fullstendig blokkert og innsuget komplett vasket?
Senest rettet af ksi100 søn aug 14, 2016 3:36 pm, rettet i alt 1 gang.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Tror det er derfor mange monterer catch can, eller legger veivhusventilasjon i slange ut i ramma e.l.
Men ikke noe oppløftende lesning.
Høres rart ut at den lille slangen har skylden for at det ser slik ut.
Tok du opp videre mot luft filteret?
Jeg frykter litt for hvordan intercooleren ser ut innvendig.
Sent fra min SM-T525 via Tapatalk
Men ikke noe oppløftende lesning.
Høres rart ut at den lille slangen har skylden for at det ser slik ut.
Tok du opp videre mot luft filteret?
Jeg frykter litt for hvordan intercooleren ser ut innvendig.
Sent fra min SM-T525 via Tapatalk
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: KSI HDJ100 garasje
Kanskje det er verdt å stikke innom Hell Bil og spørre Egil?
Er det noen som kan svare deg på dette så er det vel han.
Er det noen som kan svare deg på dette så er det vel han.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: KSI HDJ100 garasje
Skal finne ut av dette ja. Hvis ikke blir dette en årlig rensejobb (som jeg til og med klarer selv).JanP skrev:Kanskje det er verdt å stikke innom Hell Bil og spørre Egil?
Er det noen som kan svare deg på dette så er det vel han.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Har fjernet den orginale IC'en, og innvendig i rørene var det tynntynn oljefilm. Akkurat som rett før varmeelementet. Griseriet var kun etter rørstussen med "vakuumslangen". Er det ett sted catch tank eller filter virkelig bør monteres er det trolig på den lille slangen...?ofrovold skrev:Tror det er derfor mange monterer catch can, eller legger veivhusventilasjon i slange ut i ramma e.l.
Men ikke noe oppløftende lesning.
Høres rart ut at den lille slangen har skylden for at det ser slik ut.
Tok du opp videre mot luft filteret?
Jeg frykter litt for hvordan intercooleren ser ut innvendig.
To be continued.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Hmm, dette var ikke godt nytt. Spørs om vi må montere catch tank også da Kenneth. Gikk fint å demontere ventilen ser jeg, må vell ta en tørn til uka med demontering og rensing jeg også. Igjen takk for handelen, og regner med du holder oss oppdatert her.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. (tillerketil@gmail.com )
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt
Land cruiser 200
Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 37
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt