KSI HDJ100 garasje
Moderatorer: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon
Re: KSI HDJ100 garasje
Ny nøkkel fra YotaMD:
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
- Snekker_Andersen
- Innlegg: 400
- Registrert: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Sted: Oslo
Re: KSI HDJ100 garasje
Gratulerer.
Nå har du en nøkkel som varer lenger enn bilen.
Nå har du en nøkkel som varer lenger enn bilen.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: KSI HDJ100 garasje
Ja gummi er ferskvare. Har også skiftet flere sett hjul uten at de har vært nevneverdig slitte 

Re: KSI HDJ100 garasje
Liten oppdatering etter vinteren og passert 300k.
-Kjøpte hakka9 i vinter og syns de er vesentlig bedre enn hakka7. Men hakka8 på versoen sitter bedre, stor forskjell på mykheten i gummien, men lastindeksen er jo vesentlig forskjellig og da.
-Skiftet regreim.
-Skiftet 2 AC-rør (i forbindelse med kondenser rett bak grillen) og fylte opp anlegget igjen etter at det var tomt igjen. Håper det var den eneste lekkasjen.
-Vårpolering utført.
Og nå venter jeg på nye dekk, wrangler duratrac 275/65R18.
-Kjøpte hakka9 i vinter og syns de er vesentlig bedre enn hakka7. Men hakka8 på versoen sitter bedre, stor forskjell på mykheten i gummien, men lastindeksen er jo vesentlig forskjellig og da.
-Skiftet regreim.
-Skiftet 2 AC-rør (i forbindelse med kondenser rett bak grillen) og fylte opp anlegget igjen etter at det var tomt igjen. Håper det var den eneste lekkasjen.
-Vårpolering utført.
Og nå venter jeg på nye dekk, wrangler duratrac 275/65R18.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Blir spennende å høre hvordan du syns Duratracene fungerer, og ser ut.
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: KSI HDJ100 garasje
Da ble det omsider kledelige dekk på denne bilen også, Goodyear Wrangler Duratrac 275/65R18.
Har tilbakelagt 20 mil første dagen, og er fornøyd med minimal dekkstøy og ingen sporing. Forbruk må vurderes etterhvert.
Har tilbakelagt 20 mil første dagen, og er fornøyd med minimal dekkstøy og ingen sporing. Forbruk må vurderes etterhvert.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
På tide med en oppdatering igjen, 1.5 år siden forrige gang...
Er fornøyd med Goodyear Wrangler, og kjører med disse litt inn i vintersesongen. Men noen gode vinterdekk er de definitivt ikke, verken på snø eller is. Så når føret blir utfordrende er det bare å få på dedikerte vinterdekk (hakka9 her).
Har slitt litt med AC-anlegget. Oppdaget rett før sommeren at anlegget var tomt igjen, så det må være flere lekkasjer enn det som ble oppdaget i forbindelse med de to rørene som ble skiftet. Svendsen eksos etterfylte gratis (garanti på jobben ettersom maskina ikke detekterte lekkasje), og fylte samtidig på et tettemiddel. Merker vel til våren hvor tett det har holdt seg gjennom vinteren.
Har skiftet nedre bærebru på ene siden etter at jeg oppdaget slakk i kula, og skiftet sylindrene ("demperne") foran i samme slengen. Gjorde dette fordi det var litt "slag" i forstilling hvis jeg kjørte for raskt over fartsdumper. Tror rett og slett sylindrene var for trege til å overføre bevegelsene (foringer var skiftet på forhånd uten at det hjalp).
Har ellers oppgradert clutch til NPC1300, som inkluderte nytt svinghjul. Den gamle kunne slippe litt ved pådrag i 4.de og 5.te gir når det var kaldt/fuktig. Dette er nå historie. Har også overhalt turboen hos Turbo1 på Kongsberg. Etter 320000 km var innmaten i den originale ganske slitt og de bevegelige delene (VNT-type) ikke fullt så bevegelige lenger (noe som hadde ført til feilkode ved noen anledninger etter hardt/jevnt pådrag med for eksempel campingvogn i lengre motbakker).
Det siste som skjedde rett før jul var at fronten på bilen senket seg helt ned under kjøring. Den ene høydesensoren foran hadde fått "albuen ut av ledd" og hjernen trodde bilen (basert på snittet av de to høydesensorene foran) var høy, så trykket i AHC-oljen foran ble redusert så mye som mulig. Jeg klarte å bytte denne selv med en føler jeg hadde liggende (fra en bil som skiftet til OME en gang i tiden). Leddene som skal være myke hadde stivnet så det ble for stor belastning på det ene kuleleddet som da poppet ut.
Er fornøyd med Goodyear Wrangler, og kjører med disse litt inn i vintersesongen. Men noen gode vinterdekk er de definitivt ikke, verken på snø eller is. Så når føret blir utfordrende er det bare å få på dedikerte vinterdekk (hakka9 her).
Har slitt litt med AC-anlegget. Oppdaget rett før sommeren at anlegget var tomt igjen, så det må være flere lekkasjer enn det som ble oppdaget i forbindelse med de to rørene som ble skiftet. Svendsen eksos etterfylte gratis (garanti på jobben ettersom maskina ikke detekterte lekkasje), og fylte samtidig på et tettemiddel. Merker vel til våren hvor tett det har holdt seg gjennom vinteren.
Har skiftet nedre bærebru på ene siden etter at jeg oppdaget slakk i kula, og skiftet sylindrene ("demperne") foran i samme slengen. Gjorde dette fordi det var litt "slag" i forstilling hvis jeg kjørte for raskt over fartsdumper. Tror rett og slett sylindrene var for trege til å overføre bevegelsene (foringer var skiftet på forhånd uten at det hjalp).
Har ellers oppgradert clutch til NPC1300, som inkluderte nytt svinghjul. Den gamle kunne slippe litt ved pådrag i 4.de og 5.te gir når det var kaldt/fuktig. Dette er nå historie. Har også overhalt turboen hos Turbo1 på Kongsberg. Etter 320000 km var innmaten i den originale ganske slitt og de bevegelige delene (VNT-type) ikke fullt så bevegelige lenger (noe som hadde ført til feilkode ved noen anledninger etter hardt/jevnt pådrag med for eksempel campingvogn i lengre motbakker).
Det siste som skjedde rett før jul var at fronten på bilen senket seg helt ned under kjøring. Den ene høydesensoren foran hadde fått "albuen ut av ledd" og hjernen trodde bilen (basert på snittet av de to høydesensorene foran) var høy, så trykket i AHC-oljen foran ble redusert så mye som mulig. Jeg klarte å bytte denne selv med en føler jeg hadde liggende (fra en bil som skiftet til OME en gang i tiden). Leddene som skal være myke hadde stivnet så det ble for stor belastning på det ene kuleleddet som da poppet ut.
Sist redigert av ksi100 den lør jan 18, 2020 7:49 pm, redigert 1 gang totalt.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
NPC1300 ja, og med sylinder fra 80 serien... Må få satt inn min også til våren.
Bra du holder ting iorden! Ikke lei AHC engang! Stå på!
Bjørn Erik
Bra du holder ting iorden! Ikke lei AHC engang! Stå på!
Bjørn Erik
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: KSI HDJ100 garasje
Rettet opp skrivefeilen nå, ble forvekslet med koniske gjenger...
Turbo og clutch fungerte fint sålenge man kjente til de små begrensningene, men nå er det tipp topp:)
Av utestående tekniske ting som må sjekkes nå er baksperra (har vært treg og koplet ikke inn de siste gangene jeg prøvde), noe bakgrunnsbelysning på knapper har slukket og en servoslange som svetter litt (har etterfylt knapt 0.5 dl siste året).
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Baksperra på min har også blitt treg noen ganger etter at jeg skiftet sperremotor for 4 år siden. I høst tok jeg opp lokket til sperra og hjalp på å dytte gaffelen i inngrep mens ene hjulparet var jekket opp og jeg samtidig dreide hjulet. Etter noen inn og utkoblinger går den nå raskt inn og ut igjen, andre gang jeg gjør dette på fire år. Så prøver å bruke de sperrene ofte.
Har du prøvd dette? Og hører du om sperra jobber når du vrir om bryter og bare har på tenningen og sentersperra innkoblet?
Har du prøvd dette? Og hører du om sperra jobber når du vrir om bryter og bare har på tenningen og sentersperra innkoblet?
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: KSI HDJ100 garasje
Sperra er helt død. Ledningsnett og signal sjekket og i orden. Skruer satt bom fast og fikk ikke åpnet lokk, så det ble uforrettet sak. Ble forsøkt med kakking og banking på den også uten at det var noen suksess. Får vel bare skaffe en ny til ca USD 500, hvis ikke noen har brukt og fungerende sperremotor å selge?beaas skrev: ↑man jan 20, 2020 8:55 am Baksperra på min har også blitt treg noen ganger etter at jeg skiftet sperremotor for 4 år siden. I høst tok jeg opp lokket til sperra og hjalp på å dytte gaffelen i inngrep mens ene hjulparet var jekket opp og jeg samtidig dreide hjulet. Etter noen inn og utkoblinger går den nå raskt inn og ut igjen, andre gang jeg gjør dette på fire år. Så prøver å bruke de sperrene ofte.
Har du prøvd dette? Og hører du om sperra jobber når du vrir om bryter og bare har på tenningen og sentersperra innkoblet?
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Dette er dessverre for slitedeler å regne. Med så mange forskjellige metaller koblet sammen blir det mye korrosjon, spesielt med litt salt og fukt på.
Btw, i handboka til 80en sto det at man skulle "operate the diff.lock weekly" for at den ikke skulle sette seg.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: KSI HDJ100 garasje
Den varte i 16-17 år da, så for de fleste holder det å skifte bare 1 gang.frode skrev:Dette er dessverre for slitedeler å regne. Med så mange forskjellige metaller koblet sammen blir det mye korrosjon, spesielt med litt salt og fukt på.
Btw, i handboka til 80en sto det at man skulle "operate the diff.lock weekly" for at den ikke skulle sette seg.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Da har du jo vært heldig!

Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: KSI HDJ100 garasje
Eller kanskje Kenneth har brukt bilen slik den er tenkt å brukes, og tatt godt vare på den...
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: KSI HDJ100 garasje
Har hatt bilen litt over 7 år og kjørt drøyt 110000 km og måtte skifte frontrute for første gang etter en fin rose i synsfeltet. Listene på sidene av ruta ble gjenbrukt, men de lå ikke fint så fikk skiftet de også nå. Toyota-norge-pris 5000/stk
Forsikringsselskapet godtok at de ble skiftet da.
Fikk ny og visstnok god DAB-antenne også, men den fungerte veldig dårlig (aktiv antenne som ikke ble koplet til 12 V...). Ba om å få samme type som jeg hadde (som fulgte med radioen), og da ble det perfekt igjen.

Fikk ny og visstnok god DAB-antenne også, men den fungerte veldig dårlig (aktiv antenne som ikke ble koplet til 12 V...). Ba om å få samme type som jeg hadde (som fulgte med radioen), og da ble det perfekt igjen.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Liten førjulsoppdatering etter et par verkstedsbesøk i høst. Oppdaget lekkasje ved styreledd foran på høyre side, og koplet dette sammen med krympende nivå på servoolje. Etter en liten inspeksjon viste det seg at det var lekkasje fra simmerring på drivaksel foran som forårsaket den synlige lekkasjen. Men, jeg hadde fortsatt krymping av servoolje, og fikk ved neste korsvei konstatert lekkasje på begge sidene på tannstanga (17.5 år, 339000 km). Kjøpte orginaldel fra McGeorge i USA og fikk denne skiftet uka her. Fikk skiftet sperreaktuator bak i samme slengen, da denne hadde satt seg fast for en god stund siden.
Føler bilen ble litt tyngre på styringa med ny tannstang, men det er kanskje normalt sammenliknet med ei gammel tannstang?
Føler bilen ble litt tyngre på styringa med ny tannstang, men det er kanskje normalt sammenliknet med ei gammel tannstang?
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
Liten våroppdatering. Årlig service med ekstra fokus på bremser. Nye skiver og klosser rundt om, 3 nye kalippere, nye bremseskjold foran. Saltet jobber hardt i sitt forsøk på å bryte ned, så man må holdet fokuset oppe for å stå imot. Ny runde med tectyl skal bestilles. Og har startet jakten på nytt eksosanlegg. 8 år siden jeg kjøpte bilen i dag, nesten verdt en liten markering
Tannstanga som ble montert i vinter oppleves helt vanlig nå. Enten har jeg vendt meg til den, ellers har den gått seg til (føltes litt tyngre rett etter utskiftningen).
Ble også 2 nye startbatterier i vinter, 6.5 år etter forrige bytte.
Tannstanga som ble montert i vinter oppleves helt vanlig nå. Enten har jeg vendt meg til den, ellers har den gått seg til (føltes litt tyngre rett etter utskiftningen).
Ble også 2 nye startbatterier i vinter, 6.5 år etter forrige bytte.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Re: KSI HDJ100 garasje
En liten oppsummering på hva som har skjedd og blitt gjort siden våren 2021:
1) Når varmen kom merket jeg at AC var tomt for gass igjen. Tok igjen turen til Svendsen Eksos som ikke fant noen lekkasje og fikk fylt opp anlegget, inkl. tettestoff. Men som forrige gang forsvant gassen. De mente de så litt sporstoff på et rør som går over bakakselen, så etter litt vurderinger ble det blending av bakre rør. Etter den operasjonen virker det som anlegget holder på gassen.
2) Nytt eksosanlegg mottatt fra Torqit i Australia, denne gangen i 304-stål. Passet fint og resulterte i et lavere lydbilde enn med det gamle gjennomrustede anlegget (aluminisert stål, også fra Au/Redback, 6.5 år gammelt, ref. tidligere innlegg).
3) EU-kontroll i august, 0 feil og avgass målt til 0.08 (CO%/m).
4) Antirust på Antirustsenteret Tiller. Har hatt bilen her regelmessig siden jeg kjøpte den i 2013. Fram til nylig har de brukt tectyl, men de har gått over til Mercasol (tilsvarende produkter). Jeg Bilen min krevde litt ekstra behandling første gangen i 2013, tok full etterbehandling i 2017 og nå i 2021. Har hatt den inne til sjekk omtrent årlig. Fordelt på disse årene er kostnaden for å holde rusta i sjakk 1500/år (og de neste 3-4 årene er det gratis oppfølging før ny fullbehandling i 2025ish). Under er noen bilder tatt etter vasking og før ny behandling.
5) "Ny" bil på tunet, også denne med rekke-6, manuell og 204 hk i vognkortet...
1) Når varmen kom merket jeg at AC var tomt for gass igjen. Tok igjen turen til Svendsen Eksos som ikke fant noen lekkasje og fikk fylt opp anlegget, inkl. tettestoff. Men som forrige gang forsvant gassen. De mente de så litt sporstoff på et rør som går over bakakselen, så etter litt vurderinger ble det blending av bakre rør. Etter den operasjonen virker det som anlegget holder på gassen.
2) Nytt eksosanlegg mottatt fra Torqit i Australia, denne gangen i 304-stål. Passet fint og resulterte i et lavere lydbilde enn med det gamle gjennomrustede anlegget (aluminisert stål, også fra Au/Redback, 6.5 år gammelt, ref. tidligere innlegg).
3) EU-kontroll i august, 0 feil og avgass målt til 0.08 (CO%/m).
4) Antirust på Antirustsenteret Tiller. Har hatt bilen her regelmessig siden jeg kjøpte den i 2013. Fram til nylig har de brukt tectyl, men de har gått over til Mercasol (tilsvarende produkter). Jeg Bilen min krevde litt ekstra behandling første gangen i 2013, tok full etterbehandling i 2017 og nå i 2021. Har hatt den inne til sjekk omtrent årlig. Fordelt på disse årene er kostnaden for å holde rusta i sjakk 1500/år (og de neste 3-4 årene er det gratis oppfølging før ny fullbehandling i 2025ish). Under er noen bilder tatt etter vasking og før ny behandling.
5) "Ny" bil på tunet, også denne med rekke-6, manuell og 204 hk i vognkortet...
Sist redigert av ksi100 den tor nov 11, 2021 9:41 am, redigert 1 gang totalt.
HDJ100-03 manuell 7s
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175
Supra Mk3 (lekebil)
eGolf (kone/bybil)
CX-5 (L-bil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso, Verso)
Garasje viewtopic.php?f=37&t=20175