Vikingens Toyota Garasje! Ny 73
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Var usikker på å bruke startgass pga balanseringskulene.
Ellers er det framdrift hver dag.
Har time hos vegvesenet om 1 uke
Så skrur mye om dagen, kommer bilde update etterhvert
Ellers er det framdrift hver dag.
Har time hos vegvesenet om 1 uke
Så skrur mye om dagen, kommer bilde update etterhvert
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Sånn ser det ut.
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Ble desverre dårlig med bilder mot slutten i frustrasjon. Skulle gjøre ferdig der siste i hælja. Hadde kontroll hos biltilsynet idag. Here goes:
Først ble planet løfta av. Det ble laget fester til det, ingen bilder av det.
Så la je opp ledningsnett til baklys, der funka alt med engang, første gang noe gikk smertefritt på bilen
Så ble bilen klargjort til eu kontroll. Dette gikk greit. Men bilen lada ikke og ble varm. Dette var fredag.
Så da gjennsto det endel interiør, fjærer og dempere bak måtte byttes, bytte til orginale fester til framfjærer, få till lading, sjekke kjøling, tilpasse ny framfanger som kom fredag(ny veng del, passer stort sett aldri), skvettlapper og litt andre ting. Lakk av hytta så den ble lik resten av bilen i struktur.
Vel ladinga gikk fint, litt måling og dynamoledningene riktig så var det fiks, det er uorginal dynamo med innebygd regulator, kontra org med vipperele regulator og 50 amp, denne har 70. Videre så ble det lakkering av hytte ogsatt på tørk til lørdagen.
Lørdag:
Starta med og få montere resten av dasjen og få på plass ledninger til stereo osv der, her er det også dårlig med bilder. Men det ble ny stereo med ny antenne og dabsplitter så man bruke vanlig fm til dabsignaler og får bedre dekning enn dritten man klistre i ruta.
Videre utover så ble det en tur til løten for å hente fjærfester til framfjærer. I mellomtida hadde en snill kompis vært og demontert hevefjærer av deleramma mi og levert på jobben. Vel tilbake gøyv jeg på og skifte fjærer bak, BANG, der slo det til som det har gjort stort sett hver gang je har ordna noe på bilen, feil fjærer bak, fjærene er til ifs bil og er altfor lange...
Vel 1 tur hjem etter tuv papira og litt måling osv, en haug med tlf og meldinger. Ny tur til løten der samme kar tilfeldigvis hadde riktige fjærer. Vel oppe på verkstedet 12-1 på natta gnudde jeg på videre.
Søndag: står fortsatt å skrur fjærer og understell. Dette går i orden, de brukte fjærene er rusta og har ingen merking lenger så dette ble min bekymring med tanke på biltilsynet.
Vel i 2-3 tida på natta sto kjøleproblemet på tur, her ble det raskt feilsøkt defekt vannpumpe. Hadde heldigvis en bra lite brukt hjemme. Fikk demontert inn dit og fant vannpumpa sånn:
Dårlig funksjon. Smalt inn den andre. BANG; på vei inn så merka jeg meg spon osv, fant ut hva årsaken var ved demontering av nedre reimhjulet, der hadde noen skjert i veiva ved kila som holder hjulet riktig. Noe som har ført til løst hjul utslitt spacer og skakt hjul.
Ut på en vrakbil som har fungert som dele bil og få av hjul, inn og sveise kilespor og slipe til veiva. Montere sammen alt. I 6-7 tida starta den og kjølesystemet fungerte. På detta tidspunktet skjønte jeg at min skjønnhetssøvn gikk til helv....
Videre nå ble det tatt en forstillingskontroll. Montert skvettlapper. Justert lys, mere montering av interiør dørlister osv. Tilpassing av ny fanger. En familie lunsj ble klemt inn.
Hjemmom en tur og kastebytte mellomaksling på 80 tell dama før hu sku på hytta, defekt kryss og mye risting. Her måtte jeg sova 20 min.
Tilbake på jobb, litt mer interiør og sjekk av lekkasjer osv. Finne prøveskilt osv.
Glemte å fylle diesel fikk nesten stopp 500 meter fra jobb(med bensin stasjon i samma bygget..) en kompis kom med kanne. Merka da at clutchen slura ved flatt jern.
Hjem igjen i 5 tida på eftan. Montere gitter og sånt inni bilen. Dusje. Setta seg i bilen for å kjøre til alvdal. Ble pen kjøring pga clutchen. Trolig feil utløserlager da det har skjedd meg før og jeg aner ikke hvor alle dela kommer fra nå. Framme i alvdal litt 11 ish på kvelden. Da var det satans godt å legga seg.
Mandag: er på biltilsynet kl 9. Vi går først igjennom en gammel mangellapp. Dette går fint. Så er det kontroll på hevesett osv. Dette tok tid, hadde sikkert vært uhyre lett med merking på fjærer. Men etter 3 lange timer med nervene i spenn kom godkjenninga.
Inn og betale før snuta ble satt hjem igjen. På skilt!!
Detta smakte! Ble en ordentlig hard hælj men nå er den på veien
Først ble planet løfta av. Det ble laget fester til det, ingen bilder av det.
Så la je opp ledningsnett til baklys, der funka alt med engang, første gang noe gikk smertefritt på bilen
Så ble bilen klargjort til eu kontroll. Dette gikk greit. Men bilen lada ikke og ble varm. Dette var fredag.
Så da gjennsto det endel interiør, fjærer og dempere bak måtte byttes, bytte til orginale fester til framfjærer, få till lading, sjekke kjøling, tilpasse ny framfanger som kom fredag(ny veng del, passer stort sett aldri), skvettlapper og litt andre ting. Lakk av hytta så den ble lik resten av bilen i struktur.
Vel ladinga gikk fint, litt måling og dynamoledningene riktig så var det fiks, det er uorginal dynamo med innebygd regulator, kontra org med vipperele regulator og 50 amp, denne har 70. Videre så ble det lakkering av hytte ogsatt på tørk til lørdagen.
Lørdag:
Starta med og få montere resten av dasjen og få på plass ledninger til stereo osv der, her er det også dårlig med bilder. Men det ble ny stereo med ny antenne og dabsplitter så man bruke vanlig fm til dabsignaler og får bedre dekning enn dritten man klistre i ruta.
Videre utover så ble det en tur til løten for å hente fjærfester til framfjærer. I mellomtida hadde en snill kompis vært og demontert hevefjærer av deleramma mi og levert på jobben. Vel tilbake gøyv jeg på og skifte fjærer bak, BANG, der slo det til som det har gjort stort sett hver gang je har ordna noe på bilen, feil fjærer bak, fjærene er til ifs bil og er altfor lange...
Vel 1 tur hjem etter tuv papira og litt måling osv, en haug med tlf og meldinger. Ny tur til løten der samme kar tilfeldigvis hadde riktige fjærer. Vel oppe på verkstedet 12-1 på natta gnudde jeg på videre.
Søndag: står fortsatt å skrur fjærer og understell. Dette går i orden, de brukte fjærene er rusta og har ingen merking lenger så dette ble min bekymring med tanke på biltilsynet.
Vel i 2-3 tida på natta sto kjøleproblemet på tur, her ble det raskt feilsøkt defekt vannpumpe. Hadde heldigvis en bra lite brukt hjemme. Fikk demontert inn dit og fant vannpumpa sånn:
Dårlig funksjon. Smalt inn den andre. BANG; på vei inn så merka jeg meg spon osv, fant ut hva årsaken var ved demontering av nedre reimhjulet, der hadde noen skjert i veiva ved kila som holder hjulet riktig. Noe som har ført til løst hjul utslitt spacer og skakt hjul.
Ut på en vrakbil som har fungert som dele bil og få av hjul, inn og sveise kilespor og slipe til veiva. Montere sammen alt. I 6-7 tida starta den og kjølesystemet fungerte. På detta tidspunktet skjønte jeg at min skjønnhetssøvn gikk til helv....
Videre nå ble det tatt en forstillingskontroll. Montert skvettlapper. Justert lys, mere montering av interiør dørlister osv. Tilpassing av ny fanger. En familie lunsj ble klemt inn.
Hjemmom en tur og kastebytte mellomaksling på 80 tell dama før hu sku på hytta, defekt kryss og mye risting. Her måtte jeg sova 20 min.
Tilbake på jobb, litt mer interiør og sjekk av lekkasjer osv. Finne prøveskilt osv.
Glemte å fylle diesel fikk nesten stopp 500 meter fra jobb(med bensin stasjon i samma bygget..) en kompis kom med kanne. Merka da at clutchen slura ved flatt jern.
Hjem igjen i 5 tida på eftan. Montere gitter og sånt inni bilen. Dusje. Setta seg i bilen for å kjøre til alvdal. Ble pen kjøring pga clutchen. Trolig feil utløserlager da det har skjedd meg før og jeg aner ikke hvor alle dela kommer fra nå. Framme i alvdal litt 11 ish på kvelden. Da var det satans godt å legga seg.
Mandag: er på biltilsynet kl 9. Vi går først igjennom en gammel mangellapp. Dette går fint. Så er det kontroll på hevesett osv. Dette tok tid, hadde sikkert vært uhyre lett med merking på fjærer. Men etter 3 lange timer med nervene i spenn kom godkjenninga.
Inn og betale før snuta ble satt hjem igjen. På skilt!!
Detta smakte! Ble en ordentlig hard hælj men nå er den på veien
- Vedlagte filer
-
- 20180707_141527.jpg (56.81 KiB) Vist 19331 ganger
-
- 20180708_115052.jpg (63.68 KiB) Vist 19331 ganger
-
- 20180705_171314.jpg (54.16 KiB) Vist 19331 ganger
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Blei tøft da! Går noen dager før du ser no meir på den cluchen el? Ska si du står på!
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Titte på den imorgen se om je kan slipe ned stanga i slavepumpa. Må je vippe ut kassa blir det noen dager tror jeg
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Har siden sist fiksa nødløsning på clutchen.
Men har nå bestilt nytt utløserlager. Har også bestilt ledbar og 1000metere som en siste krampetrekning på innpris på verkstedet før jeg slutter om 1 å halv uke. I løpet av den tida så skal je skifte utløserlager, skifte dreving og overhale bakdiff, montere bumpstops foran.
Idag har je lagt bedliner i planet Ledbar er usikkert på hvor skal enda. Men ser sånn ut Er av typen rigid radiance pro 40" med orange bakgrunnslys.
Så noe har skjedd, nå er det snart så jeg ligger i grusen og skrur igjen, det blir nedtur er jeg redd. Men skal vel få gjort noe uansett
Men har nå bestilt nytt utløserlager. Har også bestilt ledbar og 1000metere som en siste krampetrekning på innpris på verkstedet før jeg slutter om 1 å halv uke. I løpet av den tida så skal je skifte utløserlager, skifte dreving og overhale bakdiff, montere bumpstops foran.
Idag har je lagt bedliner i planet Ledbar er usikkert på hvor skal enda. Men ser sånn ut Er av typen rigid radiance pro 40" med orange bakgrunnslys.
Så noe har skjedd, nå er det snart så jeg ligger i grusen og skrur igjen, det blir nedtur er jeg redd. Men skal vel få gjort noe uansett
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
en litt sein update, men har starta i ny jobb osv og oppdatering fra tlf ekke så lett. så nå har jeg omsider fått bilder inn på datan
skulle da skifte dreving i bakdiffen og utløser lager før jeg slutta som bilmekaniker!
dette er en smal sak, egentlig. men som alt anna på denna bilen måtte det bli noe
girkassa hadde nemlig satt seg i støttelageret i veiva, dette ble en krig før kassa omsider kom seg ut, dette resulterte i at lamellen i clutchen gikk, så da måtte jeg ha ny clutch. så da ble det ny komplett clutch...
her er forskjellen på utløserlagerne som jeg prata på, utgjør forskjellen på sluring eller ikke ny clutch så nytt drev til bakdiffen, samme utveksling som det ble satt inn foran, nemlig 4.88 som er en fin dreving syns jeg, det som satt på bilen har jeg muligens nevnt før, men det var 5.71 som er helt galskap og svakt. demontering og montering: bakdiffen gikk veldig fint faktisk, ittno kødd her
bilen funker egentlig bra, gjenstår mye småplukk, men det ordner seg
skulle da skifte dreving i bakdiffen og utløser lager før jeg slutta som bilmekaniker!
dette er en smal sak, egentlig. men som alt anna på denna bilen måtte det bli noe
girkassa hadde nemlig satt seg i støttelageret i veiva, dette ble en krig før kassa omsider kom seg ut, dette resulterte i at lamellen i clutchen gikk, så da måtte jeg ha ny clutch. så da ble det ny komplett clutch...
her er forskjellen på utløserlagerne som jeg prata på, utgjør forskjellen på sluring eller ikke ny clutch så nytt drev til bakdiffen, samme utveksling som det ble satt inn foran, nemlig 4.88 som er en fin dreving syns jeg, det som satt på bilen har jeg muligens nevnt før, men det var 5.71 som er helt galskap og svakt. demontering og montering: bakdiffen gikk veldig fint faktisk, ittno kødd her
bilen funker egentlig bra, gjenstår mye småplukk, men det ordner seg
Senest rettet af vikingen tir jan 15, 2019 9:08 pm, rettet i alt 1 gang.
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Møtte deg på Flendalsvegen i går. Tøff bil
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Re: Vikingens Toyota Garasje!
takk for det hadde vært på jaktterrenget, ser at bildene mine har stikki av fra inlegget. skal få ordna det!
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Har hytte i Bittermarka. Fint område
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Det var en bug når man brukte forhåndsvisning som gjorde referansen til at alle untatt det siste bildet ble feil.
Det er forhåpentligvis rettet nå
Det er forhåpentligvis rettet nå
LC 150 GX 2011
Re: Vikingens Toyota Garasje!
da har je bare brukt 3-4 mnd på å få edita innlegget på bilder som ble borte, men er i orden nå.
ikke skrudd stort etter je begynte i ny jobb, brukt bilen litt, men nå på vinterstid er den livsfarlig med de dekka.
har samla inn noen deler: gølvteppe, bakdørtrekk komplett i riktig farge, ny radiator. og noe småplukk.
sånn står den akkuratt nå, i vente på vinterdekk og få montert div deler som ligger på vent.
ikke skrudd stort etter je begynte i ny jobb, brukt bilen litt, men nå på vinterstid er den livsfarlig med de dekka.
har samla inn noen deler: gølvteppe, bakdørtrekk komplett i riktig farge, ny radiator. og noe småplukk.
sånn står den akkuratt nå, i vente på vinterdekk og få montert div deler som ligger på vent.
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Bilen er også livsfarlig om sommeren med den dekkdimensjonen!
Kristine H. Haraldseid
______________________
4Runner ´91 (X)
HDJ80 VX ´93 285/75/R16
______________________
4Runner ´91 (X)
HDJ80 VX ´93 285/75/R16
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Dekk har kommet på. Bfg km3 MT med seip og pigg
Har også fått omsider montert mellomaksling framover så det er 4wd nå, så får vi se framover om det blir litt mer aktivitet her
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Stille lenge.
Men det skal komme noen bilder her ganske snart, noe nytt er på gang
Men det skal komme noen bilder her ganske snart, noe nytt er på gang
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
- Snekker_Andersen
- Innlegg: 409
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Jeg synes den blå, "ruglete" finishen ble veldig flott.
Hva heter dette produktet?
Bruker du vanlig lakksprøyte til å sprøyte det på med?
Hva heter dette produktet?
Bruker du vanlig lakksprøyte til å sprøyte det på med?
Hilux GR 2024
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
Ex. HDJ 100 2006
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Raptor bedliner blank som et blanda med farge. Brukte en bodysprøyte. Lett og legge, ble ganske bra ja
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje!
Her er det nye som skjer
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Re: Vikingens Toyota Garasje! Ny 73
Flott med en ny Lc 73
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1773
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Vikingens Toyota Garasje! Ny 73
Den skal selvfølgelig tilbakestilles i orginalstand, med 215-85-16?
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no