Vært i syden å surra en uke så vært litt stille
Syns det varma litt dårlig på vei opp fra byn igjen, mener også at je tenkte litt over det i fjor, og at det ikke blåser bra i alle vinkler.
Så demonterte slanger og fylte avløpsåpner på varmeregisteret, lot det stå litt mens jeg inspiserte krana til varmejustering. Ser ut som den har stått feil på vaier så den ikke har åpna ordentlig så var nøye med det når je satte den på plass igjen, den har vært demontert 1 gang før av noen som har virkelig brukt vold for å få av slangen, messingrøret var langt fra rundt lenger, så sleit med å få den tett igjen
Virka greit gjennomstrømning i registeret. Men tok en rens uansett når jeg først hadde demontert, selvom feilen på dette lå nok på krana og vaier styringa på den.
Videre så plukka jeg ut vifta. Usikker på hva som er gjort her. Men den hadde tydelige merker av å gå i en kant i toppen inni vifte huset. Og det var dobbelt lag med gummi pakn på den, fjerna ene og blåste reint vifta å satt inn igjen, da gikk den ikke fordi den tok i toppen. Så noe er ikke riktig der...
Også tok jeg av kanaler inn på registerer og der var det litt gammal morro, pirka ut det je klarte å støvsugde, så blåste jeg med blåsespiss etterpå, store mengder støv i hele bilen
På turen hjem så testa jeg litt. Tydelig mer varme nå, men med hendel plassert på defrost på vindu så kommer det veldig lite luft og ikke så varm luft. Setter den på bein varme så kommer det bra med luft og ordentlig varm luft.
Så må vel ut med dashbord å gå igjennom alle kanaler å se hva som har skjedd, men skal først løsne panelet med handler og se om det bare er justering der også kanskje
Kobla på parklys på nye ekstralys også, på bryter så je itte blir stoppa for det, kan bare skru det på hvis jeg vil værra litt harry
Litt dårlig med bilder idag men har da 2
- 20231117_183233.jpg (127.04 KiB) Vist 4571 ganger
- 20231117_190004.jpg (96.12 KiB) Vist 4571 ganger